Gå til innhold

Hva kan kompensere for fagbrev i kontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke fagbrev, men har jobbet på kontor i mange år. Skal nå søke ny jobb. Kan mange års kontorerfaring erstatte fagbrev?

Anonymkode: 67bde...862

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare ta fagbrev i kontorarbeid? Du har sikkert mer enn 5 års dokumentert erfaring. Da den i boks..

Anonymkode: 2fa92...6dd

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare ta fagbrev i kontorarbeid? Du har sikkert mer enn 5 års dokumentert erfaring. Da den i boks..

Anonymkode: 2fa92...6dd

Fordi det koster 17000 kr og jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig. Har 20 års erfaring. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det koster 17000 kr og jeg kan ikke forstå at det skal være nødvendig. Har 20 års erfaring. 

Hvor i alle dager har du i så fall tenkt å ta det? Et vanlig fagbrev koster ikke det for individet. 

Anonymkode: d7d16...5e2

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fagbrev, men har jobbet på kontor i mange år. Skal nå søke ny jobb. Kan mange års kontorerfaring erstatte fagbrev?

Ja, helt klart. 

Anonymkode: 99797...a9e

• Liker 3
Skrevet
On 11/3/2019 at 12:34 PM, AnonymBruker said:

Det stemmer ikke. Har du minst 5 års praktisk erfaring (og studiekompetanse, eller tilsvarende), så skal du kun ta en teorieksamen og selve fagprøven. Det koster deg ca 2300 kr til sammen. 

https://www.udir.no/kl06/KAD3102 

Anonymkode: 7d6a9...6b5

• Liker 3
Skrevet
On 11/2/2019 at 6:41 PM, AnonymBruker said:

Ja, de fleste aksepterer lang relevant erfaring som kompensasjon for fagbrev innenfor kontor. 

Anonymkode: 10ffc...ec2

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Har du minst 5 års praktisk erfaring (og studiekompetanse, eller tilsvarende), så skal du kun ta en teorieksamen og selve fagprøven. Det koster deg ca 2300 kr til sammen. 

https://www.udir.no/kl06/KAD3102 

Takk. Merker det er lenge siden jeg har vært i systemet. Hvor kan man melde seg opp eksamen? 

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, de fleste aksepterer lang relevant erfaring som kompensasjon for fagbrev innenfor kontor. 

Anonymkode: 10ffc...ec2

Tusen takk. 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Takk. Merker det er lenge siden jeg har vært i systemet. Hvor kan man melde seg opp eksamen? 

Tusen takk. 

Teorieksamen først, du melder deg opp i jan/feb via Privatistweb. Selve eksamen er i mai/juni. Når den er bestått kan du melde deg opp til fagprøve, som da sannsynligvis blir til høsten. :)

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teorieksamen først, du melder deg opp i jan/feb via Privatistweb. Selve eksamen er i mai/juni. Når den er bestått kan du melde deg opp til fagprøve, som da sannsynligvis blir til høsten. :)

Tusen takk 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...