Gå til innhold

Angsten setter seg i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som kjenner på indre uro og angst. Kjenner dere det som en klo i magen? Urolig mage og nedsatt apetitt? 

Hva hjelper? 

Takker for svar 

Anonymkode: 22b18...06b

Skrevet

Jeg kjenner det som du beskriver som en klo/krampe i magen. Men jeg får forstoppelse og nedsatt appetitt.. 

Eneste som hjelper meg litt på mageproblemene er å prøve å roe ned(det er jo enklere sagt enn gjort dessverre), bevege meg og spise ordentlig. 

Anonymkode: a7a76...c87

Skrevet

Får sug i magen, som om jeg gruer meg til noe. Går på 10 mg Cipralex, og det holder det i sjakk.

Anonymkode: c00a1...0a4

Skrevet

Når jeg har perioder med sterk angst har jeg en konstant klump i magen, mye kvalme og oppkast samt diaré... I tillegg mister jeg appetitten men tvinger i meg mat fordi jeg vet kroppen trenger det, spesielt når mye helst kommer opp/ut igjen etter kort tid. Forrige runde med sterk angst mistet jeg 12-15 kg. Jeg trengte det altså, så det var ikke farlig (bortsett fra at jeg kanskje ikke fikk i meg nok næring/vitaminer osv) men det viser jo bare hvor fysisk angsten ofte kan være.

Anonymkode: dfea2...c0e

Skrevet (endret)

Det som egentlig hjelper aller best er å bare registrere at .. oi der er angsten igjen .. på lik linje med feks at du klør, eller har litt vondt i halsen og så gå videre med det du driver med. Når man slutter å aktivt være livredd for angsten og (og angst for at den skal komme/bli verre) og aksepterer at den er der forminskes den.

Dette er lett sagt, vanskeligere å få til. Men øvelse gjør mester :jepp:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Skrevet

Det som hjelper er å bevisst gå inn og føle angsten, og det som ligger under, med kjærlighet, tilstedeværelse og et ønske om å forstå.

Følelser forsvinner ikke før de har blitt gjennomlevd, og før vi har forstått beskjedene de har til oss, og vi implementerer disse beskjedene i endret atferd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...