AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #1 Del Skrevet 2. november 2019 Er det vanskelig å få seg jobb som rådgiver/saksbehandler i nav? Er det sannsynlig at jeg kan få jobb som saksbehandler eller rådgiver med en bachelor i forretningsjus og økonomi?:-) Anonymkode: c2429...929 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #2 Del Skrevet 2. november 2019 Hvem som helst med omtrent hvilken som helst bakgrunn kan få en jobb i nav. Det går kun på om det er ledige stillinger eller ei. De strammer inn, men det er stor gjennomstrømming av folk der da de ofte søker seg bort fra nav. Anonymkode: 1fbc9...7e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 2. november 2019 #3 Del Skrevet 2. november 2019 Det er vell mest vanlig å ha bakgrunn som Sosionom eller Velferdsviter, men det ligger jo stadig stillinger ute. Ta kontakt med de som lyser ut stillinger og hør hva de tenker om bakgrunnen din. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #4 Del Skrevet 2. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvem som helst med omtrent hvilken som helst bakgrunn kan få en jobb i nav. Det går kun på om det er ledige stillinger eller ei. De strammer inn, men det er stor gjennomstrømming av folk der da de ofte søker seg bort fra nav. Anonymkode: 1fbc9...7e4 Det står på nettsiden deres at de fleste som jobber der har bachelor eller master 1 minutt siden, Wilma89 skrev: Det er vell mest vanlig å ha bakgrunn som Sosionom eller Velferdsviter, men det ligger jo stadig stillinger ute. Ta kontakt med de som lyser ut stillinger og hør hva de tenker om bakgrunnen din. Er bare at det står på nettsiden deres at de har folk med juridisk, økonomisk og sosial bakgrunn innen utdanninger. Er det ta liten sjans for meg? Anonymkode: c2429...929 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 2. november 2019 #5 Del Skrevet 2. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står på nettsiden deres at de fleste som jobber der har bachelor eller master Er bare at det står på nettsiden deres at de har folk med juridisk, økonomisk og sosial bakgrunn innen utdanninger. Er det ta liten sjans for meg? Anonymkode: c2429...929 Det blir vill gjetning fra min siden, så det tørr jeg ikke svare på, men det er vell ikke helt urelevant det du har? Søk, og ring og vis din interesse. Man trenger folk i Nav som faktisk ønsker å jobbe der! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #6 Del Skrevet 2. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det vanskelig å få seg jobb som rådgiver/saksbehandler i nav? Er det sannsynlig at jeg kan få jobb som saksbehandler eller rådgiver med en bachelor i forretningsjus og økonomi?:-) Anonymkode: c2429...929 Jobber som saksbehandler i NAV, og flere her har bachelor i økonomi. Så det er ikke usannsynlig å få jobb som saksbehandler i NAV med din utdanningsbakgrunn. Anonymkode: 74a2b...458 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #7 Del Skrevet 2. november 2019 Jeg er utdannet sykepleier og jobber som veileder i NAV. Jeg stortrives! Kravet er minst en bachelor. I hva, er ikke så viktig, men mer at du lærer fort (og helst av deg selv, for opplæringen er mangelfull), kan samarbeide og jobbe på egenhånd. På mitt kontor så har vi utdanning i veldig mye forskjellig. Det er nok flest sosionomer, men som sagt så er det mange forskjellige utdanninger. Vi har flere som har en eller annen variant i jus. Det er hard konkurranse om stillingene. Vi får inn ca 100-150 søkere hver gang vi lyser ut en stilling. Anonymkode: 3cc66...41b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #8 Del Skrevet 2. november 2019 Det kommer jo litt an på hvor du bor å. Der jeg er fra er det ikke så mange som har utdannelse i det hele tatt, så da er det mye enklere selvfølgelig enn f.eks. i en storby Anonymkode: 31015...8cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Del Skrevet 3. november 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Kravet er minst en bachelor. I hva, er ikke så viktig, Dette har jeg sett i stillingsannonser fra NAV også. Og folk lurer på hvorfor man noen ganger får lite, ingen eller feil informasjon av NAV-ansatte! Anonymkode: 1aebc...47b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #10 Del Skrevet 3. november 2019 Har pedagogisk bakgrunn. En kollega hadde bachelor i geografi. Så lenge du har bachelor har du sjanse. Og så går det på personlighet, personlige egenskaper, og helst om du kjenner noen. Men å jobbe i nav var de verste årene i mitt liv. Makan til dårlig opplæring og dårlig arbeidsmiljø. Vil aldri tilbake. Anonymkode: d5b97...3b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #11 Del Skrevet 3. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette har jeg sett i stillingsannonser fra NAV også. Og folk lurer på hvorfor man noen ganger får lite, ingen eller feil informasjon av NAV-ansatte! Anonymkode: 1aebc...47b Det meste må læres uansett. Det er vel kun velferdsfag hvor man lærer om NAV og velferd. Ved andre utdanninger så må man læres opp. Personlige egenskaper er også viktig, det at du kan prate med folk. er effektiv og strukturert. Det er dessverre dårlig opplæring, for det settes ikke av tid til skikkelig opplæring. Det er skulder-til-skulder-opplæring, som de kaller det. Også mye learning by doing. Og det er veldig synd, for det er mye som må læres. Anonymkode: 3cc66...41b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #12 Del Skrevet 3. november 2019 Jeg har bachelor i kunst og håndtverk og hadde ingen problemer med å få jobb i nav. Fikk tilbud fra flere nav-enheter og valgte den som var nærmest. Har vært der i 1,5 år nå og stortrives. Anonymkode: b0020...215 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #13 Del Skrevet 3. november 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det meste må læres uansett. Det er vel kun velferdsfag hvor man lærer om NAV og velferd. Ved andre utdanninger så må man læres opp. Personlige egenskaper er også viktig, det at du kan prate med folk. er effektiv og strukturert. Det er dessverre dårlig opplæring, for det settes ikke av tid til skikkelig opplæring. Det er skulder-til-skulder-opplæring, som de kaller det. Også mye learning by doing. Og det er veldig synd, for det er mye som må læres. Anonymkode: 3cc66...41b I de fleste tilfeller er det vel forvaltning av et eller annet regelverk det handler om, så jurister burde jo vært foretrukket. Ikke folk med bachelor i historie, liksom. Anonymkode: 1aebc...47b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #14 Del Skrevet 3. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har bachelor i kunst og håndtverk og hadde ingen problemer med å få jobb i nav. Fikk tilbud fra flere nav-enheter og valgte den som var nærmest. Har vært der i 1,5 år nå og stortrives. Anonymkode: b0020...215 🙄 Anonymkode: 1aebc...47b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #15 Del Skrevet 3. november 2019 Jeg er sosionom og fikk ikke jobb i NAV, dette var for sosialtjenesten, de gransket meg opp og ned og komenterte at bildet mitt var fint. Fikk en liten periode sosialhjelp, mulig derfor. Anonymkode: 13fea...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #16 Del Skrevet 3. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er sosionom og fikk ikke jobb i NAV, dette var for sosialtjenesten, de gransket meg opp og ned og komenterte at bildet mitt var fint. Fikk en liten periode sosialhjelp, mulig derfor. Anonymkode: 13fea...372 Var også på jobb for bv, der spurte de om jeg skulle redde verden. Blir så skuffet. den utdannelsen var fullstendig borkastet for mi del, bare gitt meg problemer,folk har fordommer mot sosionomer. Fikk jobb innen et annet felt Anonymkode: 13fea...372 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #17 Del Skrevet 4. november 2019 Jeg har en master innen noe samfunnsvitenskapelig, og erfaring med å jobbe med en utsatt gruppe mennesker, men har ikke engang fått tilkallese til intervju hos NAV, til tross for at jeg har sendt mange søknader på forskjellige stillinger. Jeg har inntrykket av at de bare er interessert i sosionomer. Vurderer ta en bachelor i sosialt arbeid bare for å øke sjansene i fremtiden. Anonymkode: afe53...15e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #18 Del Skrevet 4. november 2019 Jeg har master i samfunnsvitenskap og humaniora. Har søkt jobb som veileder to ganger, fikk intervju begge gangene, og fikk tilbud om jobb siste gangen jeg søkte. Da hadde jeg imidlertid rukket å bli skeptisk til hele opplegget, så jeg takket nei. Veldig glad for det i dag. Har venner som jobber i NAV, og de trives absolutt ikke.. Anonymkode: ad6d8...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #19 Del Skrevet 4. november 2019 På 2.11.2019 den 19.37, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet sykepleier og jobber som veileder i NAV. Jeg stortrives! Kravet er minst en bachelor. I hva, er ikke så viktig, men mer at du lærer fort (og helst av deg selv, for opplæringen er mangelfull), kan samarbeide og jobbe på egenhånd. På mitt kontor så har vi utdanning i veldig mye forskjellig. Det er nok flest sosionomer, men som sagt så er det mange forskjellige utdanninger. Vi har flere som har en eller annen variant i jus. Det er hard konkurranse om stillingene. Vi får inn ca 100-150 søkere hver gang vi lyser ut en stilling. Anonymkode: 3cc66...41b Hvordan fikk du jobb i NAV med sykepleierbakgrunn hvis det er 100-150 søkere? Anonymkode: 15776...02e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #20 Del Skrevet 4. november 2019 Det kommer jo også an på hvilken kompetanse kontoret har fra før, akkurat når du søker. Ofte når det er flere gode søkere, så er det nyanser som avgjør, jeg tror jeg ble innstilt som nummer en - ikke bare fordi jeg var en god kandidat, men fordi jeg passa inn på kontoret og tilførte noe nytt til de som var der, på det tidspunktet. Sosionomer og barnevernspedagoger har lengde hevdet at de blir forbigått i NAV for tida, men jeg mener at med samfunnsoppdraget vi har, så trengs det flere profejoner og tverrfaglighet. Det kommer alle slags personer til NAV, og ikke minst så har vi fått en større jobb med markedsarbeid, hvor ikke sosionomer og barnevernspedagoger lenger er de som besitter det naturlige førstevalget av kompetanse. Men uansett, man trenger ikke å ha sosialfaglig bakgrunn for å få jobb i NAV. Jeg er selv samfunnsviter. Anonymkode: 0c3c9...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå