Djækklåsst Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Ble passert av en bil i dag med et slikt klistremerke bak. Funderte over hva poenget med dette er. Hva slags nytteverdi skulle det være for øvrige trafikanter å vite at det kanskje er en chihuahua eller noe annet baki der? Er sikkert en grunn, men jeg klarer ikke se det, noen som vet? Har selv hund, men aldri tenkt over at vi skulle skaffet oss et sånt klistremerke. 3
Gjest Made4u Skrevet 2. november 2019 #2 Skrevet 2. november 2019 At andre skal vise mer hensyn dersom det er hund i bilen, liksom ikke så farlig dersom det bare er mennesker.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 Samme grunn som disse baby on board skiltene Anonymkode: 59e19...486 11
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #4 Skrevet 2. november 2019 Og om ulykke greit å være obs på kanskje? Hvis hunden alltid er med ihvertfall. Men så tenker jeg også mest fordi eier syntes det er koselig å inkludere hunden sin i livet sitt liksom. Anonymkode: 4dedc...cea 8
Myrmica Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 Jeg tenker at det er mest for å fortelle verden at man har hund? At man er stolt av den, liksom. Men det kan også være for å forklare kjøremønster: jeg kjører mye mer forsiktig når jeg har med bikkjene baki, unngår krappe svinger eller kraftig bremsing/akselerasjon. Dermed går det også litt saktere. 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #6 Skrevet 3. november 2019 Det er for å varsle idioter som kjører meg helt i rævva at her er det faktisk levende vesener i bagasjen som jeg helst ikke vil du skal kjøre i hvis jeg må bråbremse. Samt hvis jeg kræsjer og folk kommer til, så ser de det er dyr i bilen som kan være redde og skadet. Og ved parkering, HVIS det skulle bli for varmt etc så vet de det er dyr der og får dem ut. Samme ting er det med det andre klistremerket mitt "smile you`re on dashcam" Det hjelper også mot idioter som absolutt skal kjøre helt i rævva Anonymkode: 39cd3...d1e 17
Gjest LaptopPute Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 Det er koselig. Også håper jeg at folk kan ta litt hensyn og ikke bråke så mye rundt bilen min. Parkerer alltid lengst mulig unna andre, men fint om folk bare viser litt hensyn.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #8 Skrevet 3. november 2019 Samme som baby-on-board skiltene. Ved en ulykke er det greit at man vet at det flere i bilen enn de som er tydelige passasjerer. En liten hund og en liten baby kan kanskje oversees ved en kaotisk situasjon. Anonymkode: 0372a...6a3 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. november 2019 #9 Skrevet 3. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme som baby-on-board skiltene. Ved en ulykke er det greit at man vet at det flere i bilen enn de som er tydelige passasjerer. En liten hund og en liten baby kan kanskje oversees ved en kaotisk situasjon. Anonymkode: 0372a...6a3 Hva om bikkja er på kennel og babyen hos mormor.. hvor lenge skal man lete?
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #10 Skrevet 3. november 2019 Akkurat nå, Dævendøtte skrev: Hva om bikkja er på kennel og babyen hos mormor.. hvor lenge skal man lete? Til man er sikker på at det ikke er noen hund eller baby der. Poenget er at man blir oppmerksom på at det vanligvis er en hund eller baby i bilen. Anonymkode: 0372a...6a3 6
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. november 2019 #11 Skrevet 3. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Til man er sikker på at det ikke er noen hund eller baby der. Poenget er at man blir oppmerksom på at det vanligvis er en hund eller baby i bilen. Anonymkode: 0372a...6a3 Personlig tror jeg heller klistremerkene er til for at de bak skal kjøre saktere og ta mer hensyn. Tror neppe klistremerkene blir lagt merke til om bilen er kræsjet, ofte knuses jo vinduene også.
Gjest BangersBeans&Mash Skrevet 3. november 2019 #12 Skrevet 3. november 2019 (endret) Hater når folk har klistremerker på baksiden av bilen sin. Virker mot sin hensikt da jeg ofte blir så nysgjerrig at jeg kjører sykkelen nærmere for å se hva som står. Kommer nærme nok også leser jeg; Barn i bilen - hold avstand🤷🏻♀️ Endret 3. november 2019 av BangersBeans&Mash
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #13 Skrevet 3. november 2019 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Personlig tror jeg heller klistremerkene er til for at de bak skal kjøre saktere og ta mer hensyn. Tror neppe klistremerkene blir lagt merke til om bilen er kræsjet, ofte knuses jo vinduene også. Såklart dette også, men det kan vel være flere betydninger for skiltene. Hvis du googler så er det flere ulykker hvor et slikt skilt har gjort at spedbarn er blitt funnet grunnet skiltet. Anonymkode: 0372a...6a3 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. november 2019 #14 Skrevet 3. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Såklart dette også, men det kan vel være flere betydninger for skiltene. Hvis du googler så er det flere ulykker hvor et slikt skilt har gjort at spedbarn er blitt funnet grunnet skiltet. Anonymkode: 0372a...6a3 Da jeg googla, så dukket det opp "Baby on board stickers have led to one in 20 motorists having an accident"
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #15 Skrevet 3. november 2019 1 minutt siden, Dævendøtte skrev: Da jeg googla, så dukket det opp "Baby on board stickers have led to one in 20 motorists having an accident" Du finner sikkert akkurat det du ønsker å finne når man googler. Uansett, det har flere betydninger å ha et sånt klistremerke. Blant annet ved ulykker. Anonymkode: 0372a...6a3 2
Gjest Dævendøtte Skrevet 3. november 2019 #16 Skrevet 3. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du finner sikkert akkurat det du ønsker å finne når man googler. Uansett, det har flere betydninger å ha et sånt klistremerke. Blant annet ved ulykker. Anonymkode: 0372a...6a3 Jeg ønsket ikke noe jeg, lå helt øverst da jeg googlet.
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #17 Skrevet 3. november 2019 For å si det slik, hadde jeg vært første på et ulykkessted og sett et sånt skilt på bilen, hadde jeg kjapt visst hvor min prioritering lå! Disse skiltene er som oftest laget i bøyelig hardplast med sugekopp til feste, så at vinduene knuses er et dårlig argument. Men, jeg merker at du er på krangle-stien i dag, så jeg trekker meg ut. Anonymkode: 0372a...6a3 3
Leo Skrevet 3. november 2019 #18 Skrevet 3. november 2019 Ved en ulykke kan det være svært nyttig å vite at det er, evt. har vært, en eller flere hunder i bilen. Både for å kunne sjekke skadeomfanget, men også for å forhindre at hunden, som ofte får panikk og av en den grunn kan bli aggressiv, forhindrer redningsarbeidet eller rett og slett stikker av og skaper nye farlige situasjoner. 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #19 Skrevet 3. november 2019 Jeg har det, i håp om at idioter holder god avstand og generelt ta litt mer hensyn. Ikke tar unødvendige sjanser som brake checks og sånt tull på pur faen som kan skape problemer. Merker at folk har litt mer respekt for bilen med et slikt skilt. Kan være placebo effekt hos meg da, men føler ihvertfall det funker. Har også et bur sittende fast i baksetet hele tiden. Buret står der fordi jeg orker ikke å fjerne det for hver gang det ikke brukes. Og det sitter ganske godt fast. Så det kan lett se ut som at jeg har hund i bil, selv når den ikke er der. Anonymkode: 343ed...cd7 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #20 Skrevet 3. november 2019 1 time siden, Dævendøtte skrev: Da jeg googla, så dukket det opp "Baby on board stickers have led to one in 20 motorists having an accident" 😂 Anonymkode: 0f9c2...0a7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå