Xxxxhei Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Hei! Er det dyretesting i Norge på samme måte som det grufulle som er avdekket i Tyskland? Jeg er ekstremt empatisk og tar veldig innpå meg slike ting. Jeg blir helt kvalmen og skulle ønske jeg kunne gjøre noe🥺 Støtter nå dyrebeskyttelsen i Norge med 400kr per måned (høyeste beløp som de tilbyr) På bildet vedlagt står det at Norge er storforbruker av dyretesting... Vil det si at det pågår her, eller at vi importerer ting fra andre land som er dyretestet ?
T-Rex Skrevet 2. november 2019 #2 Skrevet 2. november 2019 Det blir gjort forsøk på/med dyr i Norge også, men neppe akkurat som i saken fra Tyskland. Det Nobelpris-vinnende ekteparet bruker rotter for å forske på hvordan hjernen fungerer, som et eksempel. https://www.nrk.no/viten/norske-nobelprisvinnere-med-nytt-gjennombrudd-1.14165207
Apis Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 Når det gjelder nødvendig medisinsk testing, så er det bare å kjøre på, 1
Nikitaspin Skrevet 2. november 2019 #4 Skrevet 2. november 2019 Til info: Jeg bor i Tyskland og det har allerede vært en stordemo med over 8000 mennesker, den neste er om to uker og ennå flere vil komme. Dette vil pågå til det nevnte laboratoriet er stengt (for et par år siden ble ett annet stengt pga protester). Så det er ikke slik at ingenting blir gjort. Utover det blir selvsagt mange produkter importert som er dyretestet
Katten Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 Er det ikke Løken gård som driver med oppdrett av Beaglehunder som brukes til dyretesting? 1
Purple Basil Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 Ja, det foregår dyreforsøk her til lands. På veterinærhøgskolen så gjør det det. Kjenner ei som jobber på Ullevål sykehus og hun sier at det foregår dyretesting der også. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå