AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Har vært tilkallingsvikar i 3 år og har relativt "stabil" intekt på det faktisk. Unntak er jo ferie og slikt som fødselspermisjon. Her skal fruen ha unge i midten eller slutten av november og jeg går sikkert glipp av lønn 1 uke eller noe, det blir litt krise pg av jula. Er det noen som vet om en får fødselsperm av nav evt om det tar flere mnd før utbetalt? Anonymkode: 7b824...d26
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #2 Skrevet 2. november 2019 De færreste fedre får betalt permisjon i forbindelse med fødsel, da er det i såfall en bonus, ikke noe man kan kreve. Så der er nok du og mange menn i samme båt. Anonymkode: 1005b...c04
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vært tilkallingsvikar i 3 år og har relativt "stabil" intekt på det faktisk. Unntak er jo ferie og slikt som fødselspermisjon. Her skal fruen ha unge i midten eller slutten av november og jeg går sikkert glipp av lønn 1 uke eller noe, det blir litt krise pg av jula. Er det noen som vet om en får fødselsperm av nav evt om det tar flere mnd før utbetalt? Anonymkode: 7b824...d26 Hvis det bare er fruen din som skal ha barn, og ikke du, så har du hvertfall ikke krav på noe 😉 Anonymkode: 00b2a...18a
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #4 Skrevet 2. november 2019 Det er ikke alle som får betalt fødselspermisjon. Du (og alle andre fedre/medmødre) har krav på 14 dager fri i forbindelse med fødsel, men det er opp til arbeidsgiver om en får betalt eller ikke. Man får ikke noe av NAV i forbindelse med den permisjonen. Anonymkode: d46cb...15d 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke alle som får betalt fødselspermisjon. Du (og alle andre fedre/medmødre) har krav på 14 dager fri i forbindelse med fødsel, men det er opp til arbeidsgiver om en får betalt eller ikke. Man får ikke noe av NAV i forbindelse med den permisjonen. Anonymkode: d46cb...15d Men sist gang som er rundt 4 år siden, da fikk jeg fødselspermisjon. Da hadde jeg fast arbeid og det fikk arbeidsgiver betalt tilbake fra staten. Jeg fikk lønn og arbeidsgiver fikk den summen fra nav eller noe i den duren. Anonymkode: 7b824...d26
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det bare er fruen din som skal ha barn, og ikke du, så har du hvertfall ikke krav på noe 😉 Anonymkode: 00b2a...18a Nei men de krever jo nærmest at en henger på sykehus"hotellet" i den perioden dama er der. Sist gang var vi der i nesten en uke pg av komplikasjoner. Anonymkode: 7b824...d26
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #7 Skrevet 2. november 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Men sist gang som er rundt 4 år siden, da fikk jeg fødselspermisjon. Da hadde jeg fast arbeid og det fikk arbeidsgiver betalt tilbake fra staten. Jeg fikk lønn og arbeidsgiver fikk den summen fra nav eller noe i den duren. Anonymkode: 7b824...d26 Nei det er feil, da blander du eventuelt med pappapermisjonen som kommer senere. Fødselspermisjonen har aldri vært betalt, staten/NAV har ingenting med den å gjøre. Noen arbeidsgivere/tariffavtaler gir rett til fri med lønn - men det er opp til arbeidsgiver. Anonymkode: d46cb...15d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå