AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Jeg vurderer å skaffe meg ny hund, og har fattet interesse for Tibetansk terrier. Den er passe stor og er beskrevet som en fin familiehund. Men er det mye pelsstell? (Jeg vil klippe den framfor å ha full lengde pels) Kan den være med på lange fjellturer og skiturer? Bjeffer den mye? Hvordan er den mot barn og andre hunder? Anonymkode: 5d30b...941
Tanuki Skrevet 6. november 2019 #2 Skrevet 6. november 2019 On 11/2/2019 at 1:32 PM, AnonymBruker said: Jeg vurderer å skaffe meg ny hund, og har fattet interesse for Tibetansk terrier. Den er passe stor og er beskrevet som en fin familiehund. Men er det mye pelsstell? (Jeg vil klippe den framfor å ha full lengde pels) Kan den være med på lange fjellturer og skiturer? Bjeffer den mye? Hvordan er den mot barn og andre hunder? Anonymkode: 5d30b...941 Har ikke TT selv men en periode så passet vi en 4 år gammel TT en del. Ikke spesielt mye pelsstell i forhold til andre raser, jeg børster gjennom en gang om dagen, ekstra ved behov. Spreke hunder, kan fint være med på tur i skog og fjell så lenge dem er trent til det. Bjeffer mye? tja.,,den jeg passer er rolig inne, men sier fra om noen ringer på , og den er ganske vill når vi passerer andre hunder, men det er nok mest fordi den er dårlig sosialisert. Går fint sammen med litt eldre barn og hunder så lenge de blir introdusert på en trygg måte.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #3 Skrevet 6. november 2019 Jeg kjente en sånn. Den hadde godt lynne, men var veldig egenrådig. Den fant seg ikke i å bli detaljstyrt og ville omtrent grave seg ut av huset om man forsøkte å sperre den inne et sted den ikke ville være. De ga opp på pelsen på den et par ganger og måtte klippe den istedenfor. Uorganisert familie som ikke klarte å få børstet den ofte nok. Anonymkode: 856e0...bb5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #4 Skrevet 6. november 2019 14 timer siden, Tanuki skrev: Har ikke TT selv men en periode så passet vi en 4 år gammel TT en del. Ikke spesielt mye pelsstell i forhold til andre raser, jeg børster gjennom en gang om dagen, ekstra ved behov. Spreke hunder, kan fint være med på tur i skog og fjell så lenge dem er trent til det. Bjeffer mye? tja.,,den jeg passer er rolig inne, men sier fra om noen ringer på , og den er ganske vill når vi passerer andre hunder, men det er nok mest fordi den er dårlig sosialisert. Går fint sammen med litt eldre barn og hunder så lenge de blir introdusert på en trygg måte. Rasen er ikke så vanlig i Norge, derfor er jeg usikker på hvorfor. Mulig det har med pelsen å gjøre.. Har hatt Bearded Collie tidligere, og TT likner faktisk litt på BC. ts Anonymkode: 5d30b...941
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå