AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 Først vil jeg bare si at jeg ikke har tenkt å gjøre noe med situasjonen, jeg er egentlig bare nysgjerrig på om andre syns dette er helt greit- eller om det er dårlig folkeskikk. På min jobb kjøper vi vår egen mat/niste og har et lite kjøkken hvor vi kan oppbevare denne. Jeg hadde en uåpnet pakke knekkebrød og en uåpnet pakke ost på kjøkkenet. En kollega ble sittende på kontoret og jobbe sent en dag, og hadde visst dermed ikke nok mat selv. Hun valgte derfor å ta mine knekkebrød og ost. Hadde det stoppet der, hadde dette selvfølgelig vært veldig frekt, men kollegaen min kjøpte inn ny ost og nye knekkebrød neste morgen, slik at jeg ikke ville ha merket at det var borte hvis hun ikke hadde fortalt hva hun hadde gjort. Jeg reagerte ikke negativt på det der og da, hun kjøpte jo tross alt inn nye mat til meg, så ingen skade skjedd. I ettertid har jeg allikevel tenkt at dette er noe jeg aldri kunne gjort selv. Nærmeste matbutikk er i gåavstand, og kollegaen min har bil. Personlig ville jeg heller dratt på butikken. Som sagt; ingen skade skjedd, men er ikke dette litt frekt/dårlig moral allikevel? Kjør debatt! Anonymkode: 526e2...c1f
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 2. november 2019 Synes ikke det er frekt gjort, nei! Anonymkode: c163b...a96 135
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 2. november 2019 Det ser jeg virkelig ingen problem med. Hun kjøpte jo nytt til deg. Anonymkode: 417d7...93e 127
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 Populært innlegg #4 Skrevet 2. november 2019 Jøsses. Kollegaen hadde vel en jobb å gjøre, og prioriterte ikke å gå i fra for å gå på butikken. Det var jo bare helt supert gjort! Ikke mange som hadde giddet å erstatte svinnet. Anonymkode: 8fd1f...94b 99
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 Populært innlegg #5 Skrevet 2. november 2019 Jeg synes dette er helt greit. Når du jobber sent så har du ikke lyst til å bruke tid på å gå ut for å kjøpe mat. Kred for at hun sa i fra" Anonymkode: b4592...1da 72
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 Populært innlegg #6 Skrevet 2. november 2019 Dette synes jeg var helt innafor. Anonymkode: 3ea0f...065 56
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 Populært innlegg #7 Skrevet 2. november 2019 Så fint at hun så på dere som så gode kollegaer at hun følte hun kunne gjøre noe sånn ❤️ Anonymkode: c47da...04e 72
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #8 Skrevet 2. november 2019 Jeg ser ikke hvofor dette skulle ha vært et problem? Anonymkode: e5fdb...6d0 49
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #9 Skrevet 2. november 2019 Ville gjort det samme. Dog ville jeg sendt en sms og sagt noe slikt: «tar knekkebrøda og osten din fra kjøleskapet, jobber sent og gidder ikke avbryte for å handle mat. Kjøper nytt til deg når jeg er ferdig og legger i kjøleskapet i morgen tidlig». Anonymkode: 0b2ad...5db 28
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #10 Skrevet 2. november 2019 Dette er helt innenfor. Anonymkode: dfaff...a4e 27
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 2. november 2019 #11 Skrevet 2. november 2019 (endret) . Endret 11. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest Tamsi Skrevet 2. november 2019 #12 Skrevet 2. november 2019 Synes du er rar som i det hele tatt reflekterer over dette i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #13 Skrevet 2. november 2019 Nei, hun var da verken frekk eller viste dårlig moral! Det synes jeg heller du gjør, ved å i det hele tatt stille spørsmål ved det på den måten du gjør. Anonymkode: 9e0e8...950 24
emrik Skrevet 2. november 2019 #14 Skrevet 2. november 2019 Hadde nok ikke gjort det selv, men likevel helt innafor 😊 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #15 Skrevet 2. november 2019 Du sier det selv; hvis hun ikke hadde sagt det, så hadde du ikke oppdaget det. Da begriper jeg ikke hvorfor det skulle være frekt. Anonymkode: 3ea0f...065 27
Korpsnerden Skrevet 2. november 2019 #16 Skrevet 2. november 2019 Jeg hadde satt pris på om en kollega følte at h*n kunne gjøre dette, for jeg hadde absolutt ikke reagert, kun sett på det som hyggelig å kunne være til hjelp. 15
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #17 Skrevet 2. november 2019 Jeg hadde spurt først. Men hadde nok heller handlet inn selv. Anonymkode: a360f...582
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #18 Skrevet 2. november 2019 i min gamle jobb så "lånte" vi ofte fra andres ting i kjøleskap. Om jeg hadde glemt kjøpe med meg knekkebrød/pålegg, så tok jeg fra en av de andre. Så sa jeg i fra dagen etter "duh, jeg lånte meg to knekkebrød/pålegg fra deg i går!" Neste gang de var fri, så tok de fra meg igjen, og sa i fra. Ble en byttelåne-greie sånn at ingen ble sittende sulten, og var jevnt for alle så ingen ble snyltere/snyltet på. Men vi tok aldri det siste fra noen kolleger, altså om jeg hadde kun to knekkebrød igjen, så valgte kolleger ta fra noen andre som hadde mer igjen. Anonymkode: 4bc4f...52d 11
Neket Skrevet 2. november 2019 #19 Skrevet 2. november 2019 Hahaha, dette var jo også noe å sitte og gruble på i helgen! Ts hadde jo ikke ant noe om ikke kollegaen sa fra, om ikke Ts da har notert ned batchnummer og utløpsdato på varene 🤪 11
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #20 Skrevet 2. november 2019 2 minutter siden, Neket skrev: Hahaha, dette var jo også noe å sitte og gruble på i helgen! Ts hadde jo ikke ant noe om ikke kollegaen sa fra, om ikke Ts da har notert ned batchnummer og utløpsdato på varene 🤪 😂 Anonymkode: 9a6e5...fc7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå