Gå til innhold

Gir du gaver til de som ikke feirer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir dere gaver utenom feiringer? Jeg har en regel om at jeg gir bursdagsgaver dersom venninner faktisk feirer bursdagene sine. Hvis ikke kan det bli dyrt i lengden om man skal gi gaver til alle som har hatt bursdag. Ble nylig spurt om å være med på en nokså dyr gave til en som hadde bursdag for noen uker siden. Jeg synes egentlig det er litt dårlig av de som spør, for man kan ikke bare anta at folk har 300-600 kroner å spytte ut til enhver tid, eller er jeg sær? Og jeg vil heller ikke få sånne gaver selv, for det pålegger bare meg å gi en tilsvarende tilbake. Hvis ikke jeg feirer min dag, så trenger jeg på en måte ikke få en 500 kroners gave lenge etter bare fordi «jeg hadde bursdag». Da føler jeg bare på at jeg også bør finne en ca like dyr en. Arght. Jeg har ikke dårlig råd akkurat, men synes kanskje folk kan holde seg til rimelige små gaver om de ønsker å gi noen oppmerksomhet? Det hadde holdt med en konfekteske eller påspandert lunsj for min del på en måte..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir småting til veldig nære venner, men ikke ellers. Med småting mener jeg en flaske vin el

Anonymkode: 67c86...e67

Skrevet

Kommer an på om jeg husker på at de har bursdag eller ikke. 

Skrevet

Har ikke så mange venner, men ja, de får gave uansett, må ikke være stort og dyrt, mrn en oppmerksomhet innenfor deres interesse og et kort. 

Anonymkode: b4579...6ed

• Liker 1
Skrevet

Mine beste venninner får gaver ja.

Men ikke alle andre. Og det er uansett sjeldent folk ønsker seg noe, folk har alt fra før. Å kjøpe noe ræl ser jeg virkelig ikke poenget med. Hater å få masse dritt sjæl.

Skrevet
1 time siden, Anonym jente 31 skrev:

Gir dere gaver utenom feiringer? Jeg har en regel om at jeg gir bursdagsgaver dersom venninner faktisk feirer bursdagene sine. Hvis ikke kan det bli dyrt i lengden om man skal gi gaver til alle som har hatt bursdag. Ble nylig spurt om å være med på en nokså dyr gave til en som hadde bursdag for noen uker siden. Jeg synes egentlig det er litt dårlig av de som spør, for man kan ikke bare anta at folk har 300-600 kroner å spytte ut til enhver tid, eller er jeg sær? Og jeg vil heller ikke få sånne gaver selv, for det pålegger bare meg å gi en tilsvarende tilbake. Hvis ikke jeg feirer min dag, så trenger jeg på en måte ikke få en 500 kroners gave lenge etter bare fordi «jeg hadde bursdag». Da føler jeg bare på at jeg også bør finne en ca like dyr en. Arght. Jeg har ikke dårlig råd akkurat, men synes kanskje folk kan holde seg til rimelige små gaver om de ønsker å gi noen oppmerksomhet? Det hadde holdt med en konfekteske eller påspandert lunsj for min del på en måte..

Helt enig med deg. 

Skrevet

Pleier ikke å gi gaver til venninner med mindre de feirer bursdag. Det er en slags uskreven regel i min gjeng

Anonymkode: 664d4...42e

Skrevet

Har ikke så god råd, så gir noe på salg til hundre kroner. 300-500 hadde jeg aldri blitt med på.

Anonymkode: 7ff58...f24

Skrevet

Nei, det kommer ikke på tale. 

Anonymkode: 29b6d...7b1

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Til familie selv om de ikke feirer. 

Men gir til de som gir til meg. Får ikke jeg gaver fra venner så får ikke de med meg heller 

Anonymkode: 3d5b8...225

Skrevet

Jeg gir ikke gaver for å få tilbake. Jeg gir gaver for å glede den andre. Noen bursdager får de en melding, andre ganger en blomst, en vin osv, og av og til en dyrere ting (typ 300-1000) som jeg vet de ønsker seg. Forventer aldri noe tilbake. Husker ikke på alle hvert år (med gave), men prøver å fordele det litt så jeg husker på noen hvertfall. Gir alltid en liten gave til min beste venninne. 

Anonymkode: b4273...2e0

• Liker 1
Skrevet

Familie - kun om vi feirer

Nieser/nevøer - alltid

Venninner - får en champis om de feirer. Eller vi går sammen og kjøper spa behandling eller lignende om det er større markering av rund dag. 

Fødselsgave til venninner (ting til barnet) - alltid ved første besøk 

Anonymkode: 3ad3b...7c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...