AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #61 Skrevet 4. november 2019 7 hours ago, AnonymBruker said: Helt ærlig så er det nok mest en sikkerhetssak. Anonymkode: 8ce69...729 Det er nok et sikkerhetsmessig aspekt men jeg vet ikke hvor mye av det som er psykikisk fordi man er uvant med situasjonen og overdriver faren, og hvor mye som virkelig er reell fare. Mange er mer redd for å fly enn å kjøre bil men vi vet at det burde være motsatt. Jeg tror kvinner er mer utsatt når de går alene en sen kveld enn de ville vært i en garderobe hvor folk kom og gikk hele tiden. Et poeng er selvfølgelig å ha kontroll med hvem som går der. I Japan og Finland i gamle dager så var det ikke noe problem fordi hvis en mann oppførte seg uakeptabelt fikk hele bygda vite det og frykten for å bli sosialt stigmatisert medførte at menn holdt seg i sitt eget skinn. I dag må det kompenseres med at folk bruker bankkort/identifikasjon og at det får konsekvenser på andre måter. Det er jo mange eksempler som viser at dette skyldes kultur og at menn kan læres opp. I India og Egypt må kvinner ha egne togvogner for ikke å bli trakassert mens samtidig har mange titalls millioner praktisert naturisme med minimalt trakassering og overgrep. Jeg tror derfor at menn kan oppdras og man kan skape en trygg kultur. Anonymkode: 9d483...87a
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #62 Skrevet 4. november 2019 7 hours ago, Wagner said: Felles garderobe for gutter og jenter Jeg er imot dette av en enkelt grunn: Det ville gjort kvinnene redde og utilpass. På treningsstudioet mitt så har jentegarderoben en egen lås som bare kvinnelige medlemmer har tilgang til å åpne. Hun som driver treningssenteret er en bekjent av meg og hun fortalte meg den låsen var der fordi hun hadde fått tilbakemeldinger fra de kvinnelige medlemmene at de følte seg utrygge når låsen ikke var der. De var redde for at det kunne snike seg inn menn i jentegarderoben når det ikke var personale på vakt. Så derfor ble det slik. Ser også i svømmehallen at jente garderoben har egen lås mens herregarderoben ikke har det. Ikke alle menn er overgripere, men nesten alle overgripere er menn. Så det ville representert en risiko. Det er jo heller ikke lov til å ha overvåkingskamera i garderoben så om ei jente skulle blitt seksuelt trakassert når hun var i dusjen/garderoben med en fremmed mann så ville hun jo ikke hatt beviser på det heller, ville blitt ord mot ord. Nei jeg tror en slik ordning heller ville medført at kvinnene ikke hadde turt benytte seg av garderoben i det hele tatt. Det ville vært å stjele deres trygghetsfølelse. Jeg tror heller ikke damer hadde syntes det var noe særlig stas å se nakne fremmede peniser spankulere rundt i garderoben, det kan oppfattes truende vil jeg tro. Jeg tror som andre her at bare kjønnsblandet fellesgarderobe blir feil. Jeg mener at det bør være et tillegg og så må man redusere fordommene mot dette. Hvis man da kommer alene eller med noen av samme kjønn så går man i den kjønnsdelte. Hvis man er i en kjønnsblandet gruppe så går man i den blanede. Da er man jo også flere og kan passe på hverandre. Jeg tror at den mest farlige situasjonen er hvis du er helt alene sammen med en som viser seg er en gærning. Er det to andre der så er det trygt. (Hvis man som kvinne besøker en nakenstrand skal man aldri legge seg sjenert i utkanten. Han ene av de hundre som er en gærning vil da flytte seg til deg men ikke de 99 andre som kan passe på deg.) Vi gikk på naturistsvømming når ungene var små. Årsaken var at det gikk med så mye tid i garderobe og dusj hvor vi var splittet og at vi også ønket å kunne gå i badstu sammen. I utgangspunktet var det ikke så viktig å være naken i svømmebassenget. Vårt mål var kun å være mer sammen som familie og vi fant ut at det betydde mer enn å dyrke tilærte forestillinger om at det var uanstendig o.s.v. Det gikk overraskende (og nesten skremmende) fort å vende seg til det. Når alle rundt deg oppførerer seg som om det er helt normalt tar det ikke mange minuttene før du tror det selv også. Og kanskje det egentlig er det? Anonymkode: 9d483...87a 2
Silva Pluvialis Skrevet 5. november 2019 #63 Skrevet 5. november 2019 Nei. Helt imot. De fleste synes det er ubehagelig nok å skifte foran andre av samme kjønn. 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #64 Skrevet 5. november 2019 Separate garderober. Anonymkode: a5f5a...664
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #65 Skrevet 5. november 2019 På 3.11.2019 den 12.28, AnonymBruker skrev: Nei, det er ikke greit. Forskjell på gutter og jenter. Og pedofile skal ikke gå og kikke på småbarn heller. Kvalmt. Anonymkode: ad448...266 Unnskyld at jeg ler, men skjønner du ikke hvor idiotisk dette innlegget er? Dessverre så skjer dette allerede, men at ikke vi nødvendigvis legger merke til det. Tror du at pedofile mannfolk kun liker jenter? Eller at pedofile kvinnfolk kun titter på gutter? Jeg går ikke rundt og tenker på det hver gang jeg er og svømmer, men jeg er ganske sikker på at i svømmehallen jeg går så er det alltid minst 1 pedofil i garderoben. For jeg drar ofte med mine barn i helger hvor det alltid er mange barn. Og da ser jeg ofte single mannfolk og jeg er ganske sikker på at ikke alle de har rent mel i posen. Det er en fyr på min lokale svømmehall, som ikke gjør noe galt, men jeg får fortsatt en iffy feeling, i og med at han alltid bruker 100 år på å dusje, og jeg tror ikke at det er fordi at han er veldig skitten, men det får nå være. Så hvis du er redd for det så burde barn få sin egen garderobe, men dette er hysteri. Jeg er derimot ikke for blandet, selv om nakenhet er naturlig så vil man ikke klare å få alle til å gå med på en felles garderobe. Skal man gjøre det så kan man gjøre som en over foreslo, lage 3 alternativer, og se hvordan det går, men det er jo ikke akkurat gratis å lage en ekstra garderobe, så spørs om det er noen som er villig til å prøve seg på det. Nei, ikke bruk pedofile som et argument for at man ikke skal ha felles garderobe, bedre grunn er at mest sannsynligvis så vil ikke det være en suksess . Du vil rett og slett ende opp med en garderobe med mest menn, som kun er der for å glane på damene. Anonymkode: f929b...884
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #66 Skrevet 5. november 2019 På 2.11.2019 den 21.52, Millimani skrev: Jentene kan plutselig få mensen mens de er der. Så bra! Da kan hankjønna få se litt blod ...bare bra for dem Anonymkode: af891...145
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #67 Skrevet 5. november 2019 På 3.11.2019 den 18.31, AnonymBruker skrev: Er kvinne og er positiv til det. Jeg har vært i en slik garderobe og ble raskt vandt til det og det er ikke noe seksuelt ved dette. Var kunn meg og en annen dame der og flere menn men følte meg ikke redd eller no sånt det føltes helt naturlig. Dette er noe man blir vandt til Anonymkode: b87a0...2cb Det er noe annet om man er blitt seksuelt misbrukt før og voldtatt. Da vi man ikke føle seg positiv til slikt. Anonymkode: af891...145
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #68 Skrevet 5. november 2019 Jeg hadde følt meg utrygg om jeg kom inn som eneste kvinne inn i en garderobe med 1 el 2 menn i. Hadde vært bedre med «fullstappa» garderobe ( selv om jeg uansett ikke hadde likt det) Jeg har opplevd å føle meg veldig utrygg på ett treningssenter som hadde døgn åpent uten ansatte. En kveld( ikke veldig sent) var jeg alene der, en mann kom. Nærmet seg etterhvert. Spurte om jeg kunne massere ham, han var så støl. Syntes det var skremmende, følte aldri meg trygg der etter det. Gikk kun når det var ansatte til stede. Anonymkode: 06c55...914
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #69 Skrevet 5. november 2019 5 hours ago, Gorilla said: Nei. Helt imot. De fleste synes det er ubehagelig nok å skifte foran andre av samme kjønn. Er ikke det "kulturell opplæring"? Spør du du de som er eldre så er det få som hadde noe problem med det når de var unge. Anonymkode: 9d483...87a
Silva Pluvialis Skrevet 5. november 2019 #70 Skrevet 5. november 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke det "kulturell opplæring"? Spør du du de som er eldre så er det få som hadde noe problem med det når de var unge. Anonymkode: 9d483...87a Ikke nødvendigvis. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal vise seg naken til hverandre. Kropp er privat.
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #71 Skrevet 5. november 2019 På 4.11.2019 den 8.57, AnonymBruker skrev: Jeg personlig tror at om det hadde vært vanlig at men og kvinner gikk nakne Sammen der man vanligvis er naken så hadde samfunnet sett helt annerledes ut. Hvis ikke nakenhet hadde vært noe skummelt og ulovlig, så hadde mye av spenningen rundt det fort forsvunnet. Da jeg var i militæret for ca 15 år siden, så var vi mye sammen med et svensk kompani. Og de dusjet sammen både menn og kvinner. Det kom noe overraskende på oss norske gutta, men etterhvert ble det helt normalt og ingen tenker over det. jeg tror faktisk det hadde hatt positiv innvirkning forhold til dette med voldtekter osv . Jeg tror og at dette med kroppspress også hadde blitt mye mindre om vi hadde en kultur der begge kjønn dusja sammen. Da hadde mann sett at mye av det man oppfatter som unormalt med seg selv sannsynligvis er helt normalt. Nakenhet er i utgangspunktet en helt naturlig ting. Det burde ikke være skummelt å vise seg naken til noen, uansett kjønn og utseende. Jeg tror vi gjør oss selv en bjørnetjeneste på mange måter med dette samfunnet hvor nakenhet er så skummelt og spennende Anonymkode: fd709...7a4 Da ville nok fødselsraten gått enda mer i kjelleren enn det den allerede er. Når menn ikke lenger kan få ereksjon av å se en naken kvinne så blir det dårlig med sex, og dermed også dårlig med graviditeter gitt. Anonymkode: 57a90...ebb
AnonymBruker Skrevet 8. november 2019 #72 Skrevet 8. november 2019 På 5.11.2019 den 14.31, AnonymBruker skrev: Da ville nok fødselsraten gått enda mer i kjelleren enn det den allerede er. Når menn ikke lenger kan få ereksjon av å se en naken kvinne så blir det dårlig med sex, og dermed også dårlig med graviditeter gitt. Anonymkode: 57a90...ebb Du representerer jo nettopp det som er mye av problemet, nemlig at vår kultur har skapt en veldig sterk kobling mellom nakenhet og sex. Denne koblingen er så sterk hos mange menn at de går helt i spinn når de får se naken hud og klarer ikke tenke klart. Jeg tror vi kunne ha fordel av å normalisere kjønnsblandet nakenhet, bl.a. fordi det ville bidra sterkt til å redusere kroppsfokus og gjøre mange langt mer komfortabel i den kroppen de har uten å føle seg mislykket og vanskapt. Trolig ville det også kraftig redusere problemer med f.eks. nudes på avveie. At normalisering av kjønnsblandet nakenhet skulle føre til færre barn, det tror jeg ikke noe på, men det kunne kanskje redusere antall overgrep. De fleste menn har vel erfart at det ikke er nødvendig å se en naken kropp for å få lyst, men at det er hvordan en potensiell sexpartner oppfører seg som trigger lysten. Du får trolig ikke ereksjon av å se ei dame på gata, men om den dama skulle komme bort til deg å smyge seg inntil deg, kysse deg og gi deg den rette oppmerksomheten, da kommer gjerne lysten ganske raskt selv om dama skulle være vinterkledd. I motsatt ende er det veldig sjelden at en mann får ereksjon i et naturistmiljø, men om mannen får den rette oppmerksomheten fra sin partner kommer gjerne lysten kjapt. Sexlyst handler altså ikke om nakenhet alene, men om helt andre signaler. 🙂 Anonymkode: cf292...3e1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå