Gå til innhold

Felles garderobe for gutter og jenter

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke veldig vanlig med «mixed sauna» i Finland. Da skal man ev. være i nær familie, eller kjenne hverandre godt. 

Anonymkode: 0ee3d...3b8

Jeg vil ihvertfall mye heller være naken med ukjente enn med nær familie. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Hæ ,hva mener du med det? Vennligst utdyp deg 

Anonymkode: d4b86...b41

Jentene kan plutselig få mensen mens de er der. 

Skrevet
Akkurat nå, Millimani skrev:

Hva så? 

Anonymkode: 67c25...4b5

• Liker 4
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke noe om. Jeg hadde følt det hadde vært svært ubehagelig. Jeg hadde helt klart ikke benyttet meg av det stedet. 

Anonymkode: 28b0d...bc8

• Liker 9
Gjest ana0603
Skrevet

Jeg hadde aldri turt å bruke en felles garderobe 👀

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg vil IKKE  være naken foran en haug med mannfolk. Tipper de fleste som er positive til  det i denne tråden, er menn.

Skrevet
11 timer siden, Thyra skrev:

Jeg vil ihvertfall mye heller være naken med ukjente enn med nær familie. 

Det gjelder stort sett når barn er små. Dersom det ellers er badstu med familie, pleier i hvert fall alle jeg kjenner å dele opp slik at kvinner og menn går hver for seg.

Skrevet

Jeg har ikke noe stort ønske om å være naken blant fremmede mennesker uansett, så for meg er det mer enn nok å dele garderobe med folk av samme kjønn.

• Liker 7
Skrevet

Er positiv til det. Det burde bli greit og der det er felles toaletter har vi jo ikke noen problemer at jenter ser gutter tisse i urinal 

Anonymkode: b87a0...2cb

Skrevet

Dette er i all hovedsak snakk om vane. I mange primitive kulturer og fortsatt stedet i Afrika og Australia går folk helt nakne. Også i såkalte siviliserte kulturer som Japan, Finland, og øst og mellom-Europa har felles nakenhet vært vanlig i forbindelse med bading, sauna o.s.v. I Finland var det helt vanlig at hele bygda gikk i samme badstu til langt ut i det 1900-århundre. I Sveits og mange steder i Tyskland er det fortsatt helt vanlig at man møter naboen av motsatt kjønn naken i landsbyens badstu. Mest felles nakenhet i moderne tid er det Øst-Tyskland som sto for hvor 80% gikk på nakenstrander.

I dag er det vel like unaturlig for kvinner flest å gå naken på stranda som det ville vært for kvinner for 100 år siden å bruke bikini/badedrakt. Men når moten endret seg så fulgte de fleste etter. Hvis vi vanlige nordmenn var vokst opp med felles garderober og kjønnsblandet nakenhet så ville trolig 80% av oss ikke hatt noe problem med det.

Jeg synes virkelig ikke man skal tvinge alle inn i kjønnsblandede garderober og dusjer. Det er langt viktigere at man har et tilbud for flere d.v.s. både kjønnsdelte og kjønnsblandede fellesgarderober. Alle badeanlegg bør ha minst tre garderober: En for menn, en for kvinner og en mix.  Og så er det viktig at folk lærer og forstår at dette i all hovedsak en tilvenningssak og ikke at noe er mer anstendig, moralsk, farlig, fornuftig, "sivilisert", vitenskapelig korrekt eller lignende enn de andre alternativene. 

Anonymkode: 2935e...358

• Liker 1
Skrevet

Litt pussig at det på den ene siden skal være så åpent at man skal gå naken sammen begge kjønn i en garderobe. Når samfunnet også blir mer og mer «redd for nakenhet». Elever slurver med dusjing etter gymtimene f. eks. fordi de ikke vil vise seg nakne. Folk er redde for at andre skal ta bilder med mobilkamera etc. Synes jeg ser en dobbelthet her

Anonymkode: 30d48...269

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Litt pussig at det på den ene siden skal være så åpent at man skal gå naken sammen begge kjønn i en garderobe. Når samfunnet også blir mer og mer «redd for nakenhet». Elever slurver med dusjing etter gymtimene f. eks. fordi de ikke vil vise seg nakne. Folk er redde for at andre skal ta bilder med mobilkamera etc. Synes jeg ser en dobbelthet her

Anonymkode: 30d48...269

Det er helt avhengig av situasjonen. Det å være naken på en nakenstrand eller toppløs på en vanlig strand har en underliggende  "kun-der og da"-forutsetning. Et bilde vil bringe nakenheten/toppløsheten ut av situasjonen og de fleste nakne/toppløse vil derfor være veldig negative til å bli tatt bilde av.

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Forskjell på gutter og jenter. Og pedofile skal ikke gå og kikke på småbarn heller. Kvalmt.

Anonymkode: ad448...266

• Liker 4
Skrevet
4 hours ago, Elseby13 said:

Jeg vil IKKE  være naken foran en haug med mannfolk. Tipper de fleste som er positive til  det i denne tråden, er menn.

Hvis stedet/anlegget har høy grad av sikkerhet og trygghet så er det faktisk ganske mange kvinner som velger det.

Skrevet
På 2.11.2019 den 11.42, FrodeF skrev:

Hvordan mener du dette skal få gjennomslag i PK-Norge med tanke på bla. muslimer som ikke kan ta en kvinne i hånden? 

Godt poeng. De ville i hvert fall protestert mot felles garderobe, og det er bra.

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer aldri til å skje fordi det er større sjanse for at det blir enda mer separering av kjønnene, ettervert som andelen av innvandrere og personer med innvandrerbakgrunn øker så kommer samfunnet til å rette seg etter deres kultur og religion.

Blir ikke forundret om det blir separate gym/basseng timer for gutter og jenter, kan også godt skje at skoleklassene blir delt opp etter kjønn. 

Anonymkode: e7860...e83

I så fall er dette en positiv følge av innvandringen.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei, det er ikke greit. Forskjell på gutter og jenter. Og pedofile skal ikke gå og kikke på småbarn heller. Kvalmt.

Hvordan kommer pedofile inn her? Vil du nekte all over puberteten adgang hvis det noen under der?

Skrevet
16 hours ago, Millimani said:

Hvor er det flaut å få mensen? Man har da ikke gjort noe galt som man bør skamme seg over når man får mensen? Hvorfor skal det være noe flauere om en gutt ser det enn en jente? Det er jo ganske kjent uansett at jenter pleier å ha mensen av og til.

• Liker 1
Skrevet

Har dere lest trådene om mødre som vil i svømmehall med guttungen sin, om hvor skutt i skallen hun må være om hun vil ta en guttunge med inn i damegarderoben?

Anonymkode: 06882...93d

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor er det flaut å få mensen? Man har da ikke gjort noe galt som man bør skamme seg over når man får mensen? Hvorfor skal det være noe flauere om en gutt ser det enn en jente? Det er jo ganske kjent uansett at jenter pleier å ha mensen av og til.

Du får spørre den jeg siterer. Men vedkommende siterer en annen enn meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...