Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bytte jobb og må da rydde litt på pc'en min.

Hva bør jeg egentlig gjøre? Det ligger sikkert mye rart her som ikke trenger å ligge igjen til nestemann. Dokumenter, programmer som er lastet ned, favoritter... ligger sikkert noe både på server og lokalt på maskinen, også fra den som hadde jobben før meg. Har lyst til å avslutte og rydde opp ordentlig, må jeg gå gjennom filstrukturen manuelt for eksempel, noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slett alle dokumenter (av privat art). Jobbdokumneter kan være greit for andre å ha. Spesielt hvis det er jobbens eiendeom og ikke din. Slett all browser-historie og cookies. Slett alle favoritter og passord. Gå igjennom nettverksdiskene og se etter hva du har lagret der.

Jeg pleier alltid å gå igjennom mappe for mappe på c-disken i tillfelle jeg har glemt noe. Pleier alltid å være et eller annet.

Skrevet

Hvis du skal slutte og en ny skal ta over pcen er det vel en selvfølge at maskinen formateres?!?!?

Både for din del (så den nye ikke får fram dine dokumenter) og for nestemann (så han/hun får en maskin som fungerer så bra som mulig)

Skrevet

Jo, den bør kanskje formateres.. Er bare redd for å fjerne noe jeg ikke skulle ha fjernet. Det er klart, jobbdokumenter som trengs videre ligger jo i arkivet. Men det ligger nok en del på serveren som bør fjernes allikevel, det forsvinner ikke selv om jeg formaterer min egen maskin. Så jeg må nok gå gjennom alt uansett.

Gjest Marianna Panna
Skrevet

Jeg ville ha laget en adressefil til mailadressene mine så jeg hadde de med meg til den nye jobben evt. hjem.

Skrevet
Jeg ville ha laget en adressefil til mailadressene mine så jeg hadde de med meg til den nye jobben evt. hjem.

Ja, lurt, det skal jeg huske på.

Hvordan slette cookies og sånn da?

Skrevet

Slette cookies "og sånn": Dersom du har IE: Tools -internet options -general -"delete cookies" og evt clear history og delete files.

Dersom du har den på norsk... vel, da oversetter du dette. Dersom du har en annen browser... ja så er det noe lignende uansett, men jeg har bare denne på min pobb-pc, så jeg klarer ikke gi diekteforklaring for andre.

Skrevet

Maskinen burde helt klart formateres. Evnt. dokumenter bør jo uansett ikke bare ligge på c:/ De fleste maskiner bør formatteres selv med samme eier, for det blir utrolig mye småsnacks som tusler inn på maskinen via nettet...

Skrevet

Ta backup av det som er viktig og formater :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...