lemoncake Skrevet 2. november 2019 #1 Skrevet 2. november 2019 (endret) Vet det er mange som sliter med å komme i gang med husarbeid og opplever dårlig samvittighet for at hjemmet ikke er presentabelt for besøk. Jeg selv trenger litt motivasjon i blant til å komme i gang. Gjør du? Skal vi motivere hverandre til komme i gang med noen gjøremål for dagen? 😜 Min plan for dagen: Setter på musikk og starter med å vaske klær, rydde på soverom og bytte sengetøy, vaske bad og dusj. Henge opp et speil i entre. Hvilke gjøremål har du plan for å få unnagjort dag? Bare å komme seg opp av sofaen og komme i gang! 🧹🤗 Endret 2. november 2019 av Jolen77 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #2 Skrevet 2. november 2019 Ja!! Jeg skal rydde i garasjen så bilen kan begynne å stå der når snøen kommer. Pakke bort sommertøy og finne frem vintertøy. Får ikke ut fingeren Anonymkode: 2fe49...d78 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 Jeg er syk i dag, så skal bare "se på" dere rydde😉 Anonymkode: 04a3f...23e 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #4 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er syk i dag, så skal bare "se på" dere rydde😉 Anonymkode: 04a3f...23e 🤔 Følte meg plutselig litt dårlig jeg også! Anonymkode: 2fe49...d78 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 Det funker ikke å sitte å vente på motivasjon til å gjøre alt her i livet, noe gjør man bare, som å holdet det rent hjemme og gå på jobb. Anonymkode: 09baa...1b1
lemoncake Skrevet 2. november 2019 Forfatter #6 Skrevet 2. november 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det funker ikke å sitte å vente på motivasjon til å gjøre alt her i livet, noe gjør man bare, som å holdet det rent hjemme og gå på jobb. Anonymkode: 09baa...1b1 Vel, ikke alle er så perfekte. Noen ganger trenger en et lite puff. Det er mange årsaker til hvorfor en ikke er like motivert eller at energien er på bunn. For meg er det en kronisk sykdom som er årsak til at jeg ikke alltid klarer å gjøre mer enn hva jeg må. Så da hoper det seg litt opp, og når det er mye å gjøre så kan det også gi motivasjonen en knekk. 5
lemoncake Skrevet 2. november 2019 Forfatter #7 Skrevet 2. november 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: 🤔 Følte meg plutselig litt dårlig jeg også! Anonymkode: 2fe49...d78 Neida, du er ikke dårlig. 😂 Du klarer å få gjort noe av det. Start feks med å pakke ned sommertøyet i dag. Vintertøyet kan du finne fram i morgen 😉 Vi føler oss så mye bedre når en har fått gjort litt ihvertfall. 😄 Vi må motivere. 😂😜
lemoncake Skrevet 2. november 2019 Forfatter #8 Skrevet 2. november 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er syk i dag, så skal bare "se på" dere rydde😉 Anonymkode: 04a3f...23e Er du faktisk syk, så skal du få lov å bare se på. 😂 God bedring til deg ♥️
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #9 Skrevet 2. november 2019 1 minutt siden, Jolen77 skrev: Er du faktisk syk, så skal du få lov å bare se på. 😂 God bedring til deg ♥️ Takk❣😊 Anonymkode: 04a3f...23e
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #10 Skrevet 2. november 2019 Ut og inn av oppvaskmaskinen, lagt på plass klærog generelt ryddet huset. Det er det jeg har energi til for tiden. Anonymkode: 1a0c3...5fd 1
lemoncake Skrevet 2. november 2019 Forfatter #11 Skrevet 2. november 2019 Til nå har jeg satt på en maskin med klær, som sikkert er ferdig og kan henges opp. Skal sette på en til vask. Sengetøy er tatt av og jeg har tørket støv på soverommet. Bært ned skittentøy. Planter har jeg satt under takdusjen på badet. De trenger litt ekstra god stell nå. 👍 Straks skal jeg legge på nytt sengetøy. Støvsuge etterpå det. Så er godt i gang. Samboer kom også i gang med litt her og har fått satt opp lyslist som vi har snakket om lenge. Kanskje han motiveres til å få gjort litt mer han og. ☺️ Godt å få gjort unna litt! 😄👍 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #12 Skrevet 2. november 2019 Perfekt! ☺️Supert initiativ, akkurat det jeg trenger! Ser virkelig ikke ut her... 🙊 Planen min i dag er å få unna det værste: - Rydde unna rot, klær o.l - Ta oppvasken som har stått en stund - Vaske minst to maskiner med klær (har ingenting rent igjen) - Støvsuge gulvet og vaske kjapt over de værste flekkene - Vaske over vasken og do på badet, resten er ikke så ille og kan vente Anonymkode: 44fcd...330 2
lemoncake Skrevet 2. november 2019 Forfatter #13 Skrevet 2. november 2019 Jeg har fått gjort unna alt jeg skrev unntatt badet. 🙈 Men jeg har istedet dusjet alle grønne planter. Så badet ser jo nå verre ut enn det gjorde. Må ute handle litt så jeg tar det senere, evt i morgen. Da får vi besøk så da får jeg farten opp. Hehe.😂 2
lemoncake Skrevet 3. november 2019 Forfatter #14 Skrevet 3. november 2019 Som jeg skrev i går så fikk jeg ikke vasket badet. Men vi bestemte oss i går ettermiddag å invitere noen på middagsbesøk. Så denne damen får da farten opp når jeg vet at det kommer besøk. Så idag har jeg vasket badet, ryddet entre, vasket gulv og støvsugd. Vasket kjøkken og gjort rent i fuglebur. Samboer rengjorde akvariet og han lager middagen. 👍 😅 Har også satt på en maskin med sengetøy. ☺️ Fått unna mye nå. Så da er vi klar for å ta i mot gjester 😂 Et tips for å komme i gang og få opp motivasjonen er da å invitere folk. 😄😜 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #15 Skrevet 3. november 2019 Jeg skaper motivasjon ved å skrive ting som trengs å gjøres på en liste. Hver gang noe kan strykes av listen, gir en liten boost. Anonymkode: e7315...766 1
lemoncake Skrevet 3. november 2019 Forfatter #16 Skrevet 3. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skaper motivasjon ved å skrive ting som trengs å gjøres på en liste. Hver gang noe kan strykes av listen, gir en liten boost. Anonymkode: e7315...766 Det har jeg gjort tidligere. Ikke denne gang vel og merke, men det hjelper det. 😄
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #18 Skrevet 3. november 2019 På 2.11.2019 den 14.14, AnonymBruker skrev: Perfekt! ☺️Supert initiativ, akkurat det jeg trenger! Ser virkelig ikke ut her... 🙊 Planen min i dag er å få unna det værste: - Rydde unna rot, klær o.l - Ta oppvasken som har stått en stund - Vaske minst to maskiner med klær (har ingenting rent igjen) - Støvsuge gulvet og vaske kjapt over de værste flekkene - Vaske over vasken og do på badet, resten er ikke så ille og kan vente Anonymkode: 44fcd...330 Ble ferdig med alt i dag, beste følelsen å kunne stryke ut ting ☺️🙌 Anonymkode: 44fcd...330 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå