Gå til innhold

Skjermtid i barnehagen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Henta gutten i bhgen igår og de satt og så på tv. Det var 4 ansatte der, ikke mange barn. Kan jeg klage på dette? Vi spørte spesifikt om tv før oppstart, de sa de aldri setter på tv for barna.

Anonymkode: 421fa...f49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Seriøst? Er høygravid og skjønner at det er enda en ting jeg må passe på før valg av barnehage. Enda en poeng til utebarnehage her.

Anonymkode: 38bf5...327

• Liker 4
Skrevet

Hva så de på da?

I barnehagen mitt barn går i, så har de de siste ukene sett filmer tilhørende FORUT-aksjonen, hvor de har lært om barn i et annet land.

Skjerm kan jo også være pedagogisk

Anonymkode: b4d3f...038

• Liker 26
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Seriøst? Er høygravid og skjønner at det er enda en ting jeg må passe på før valg av barnehage. Enda en poeng til utebarnehage her.

Anonymkode: 38bf5...327

Ja, pass på! Dessverre er man ikke garantert plass der man helst vil ha plass..

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva så de på da?

I barnehagen mitt barn går i, så har de de siste ukene sett filmer tilhørende FORUT-aksjonen, hvor de har lært om barn i et annet land.

Skjerm kan jo også være pedagogisk

Anonymkode: b4d3f...038

Fantorangen på youtube.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fantorangen på youtube.

Når på dagen var dette ? 

Anonymkode: e9f4c...e4b

• Liker 2
Skrevet

Er dette fordi du generelt er i mot skjermtid eller er du irritert fordi barnehagen brukte opp skjermtiden du har for barnet hjemme?

Anonymkode: a61ca...eaa

• Liker 24
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Er dette fordi du generelt er i mot skjermtid eller er du irritert fordi barnehagen brukte opp skjermtiden du har for barnet hjemme?

Anonymkode: a61ca...eaa

Er generelt imot skjermtid. Jeg kunne forstått det om det var en dag med flere sykmeldte, eller lign. Men de satt bare der og så på tv, 4 ansatte og barna.

• Liker 1
Skrevet

Er det noe som skjer ofte?

Ser ikke helt problemet egentlig. 

Det hender at jeg setter på noe selv. For eksempel i den nasjonale brannvernuka, da var det mange på min avdeling som lekte Brannmann Sam. Vi har flere flerspråklige barn på avdelingen som ikke ante hva det var. Vi så to episoder den uken, og det var det som skulle til for at de kunne delta i leken. 

Så i stedenfor å tenke "kan jeg klage".. så kanskje du kan vise at du er nysgjerrig på hvorfor de så på TV?

Anonymkode: 77b07...995

• Liker 20
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det noe som skjer ofte?

Ser ikke helt problemet egentlig. 

Det hender at jeg setter på noe selv. For eksempel i den nasjonale brannvernuka, da var det mange på min avdeling som lekte Brannmann Sam. Vi har flere flerspråklige barn på avdelingen som ikke ante hva det var. Vi så to episoder den uken, og det var det som skulle til for at de kunne delta i leken. 

Så i stedenfor å tenke "kan jeg klage".. så kanskje du kan vise at du er nysgjerrig på hvorfor de så på TV?

Anonymkode: 77b07...995

Ok, vi får være uenig om skjermtid har noen plass i en barnehage eller ikke. Men, er litt provosert, fordi vi spørte veldig klart og tydelig om det var noe bruk av tv før vi søkte oss dit. De svarte klart og tydelig NEI på dette.

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, vi får være uenig om skjermtid har noen plass i en barnehage eller ikke. Men, er litt provosert, fordi vi spørte veldig klart og tydelig om det var noe bruk av tv før vi søkte oss dit. De svarte klart og tydelig NEI på dette.

Men forskjell på om det er en sjelden gang, som noen få ganger i året. Eller om det er flere ganger i mnd. 

Vi kan vise film i juletider, og i påsken når det er veldig få barn, lage kino når det er karneval. 

Kan ikke akkurat si at vi kan svare ja, om noen spørr om vi har skjermtid i bhg. 

• Liker 9
Skrevet

Hvis dette er noe de gjør i barnehagen en sjelden gang, så syns jeg du er helt hysterisk her. Om det er hver uke så stiller det seg annerledes. 

Anonymkode: ad5e5...2a2

• Liker 25
Skrevet

Kjem ann på kva det er og kor lenge. Rammeplanen har retningslinjer for skjermtid. Det skal ikkje bli brukt for å roa ned barn.

Anonymkode: cfac0...638

Skrevet

I-lands problem. Du lever et godt liv, TS, det er sikkert og visst. 

Anonymkode: 2bc8a...3ed

• Liker 13
Skrevet

TV og skjerm er jo ikke det samme...

Anonymkode: 48546...5ac

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om dette er unntaket og ikke regelen så ser jeg vitterlig ikke problemet.

Skrevet

Jeg hadde ikke klaget om det skjer sjelden. Enig i at jeg ikke ville like om så på tv daglig eller ofte, men en sjelden gang må da være helt greit. Dog er jeg vant til at det har vært noe spesielt hmnår når de har sett på, ikke bare vanlig barne-tv. 

• Liker 3
Skrevet

Barna skal ikke ha skjermtid (fy og fy), men mamma'n derimot, hun henger på Kvinneguiden. Man får antagelig mere utbytte av Fantorangen.

Anonymkode: ae283...718

• Liker 18
Skrevet

I rammeplanen står det at vi som jobber i barnehagen skal utjevne sosiale forskjeller. Dette kan ha vært en av disse tilfellene. Hos oss er fantorangen noe mange av de minste kjenner til og «leker ut» i barnehagen. Dersom det var noen barn her som ikke kjente til fantorangen ville jeg vist fantorangen, slik at alle fikk en felles referanse til å ta med seg ut i lek. 

Anonymkode: 2d34f...e13

• Liker 19
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I rammeplanen står det at vi som jobber i barnehagen skal utjevne sosiale forskjeller. Dette kan ha vært en av disse tilfellene. Hos oss er fantorangen noe mange av de minste kjenner til og «leker ut» i barnehagen. Dersom det var noen barn her som ikke kjente til fantorangen ville jeg vist fantorangen, slik at alle fikk en felles referanse til å ta med seg ut i lek. 

Anonymkode: 2d34f...e13

Dette.

Men enkelte folk sitter fortsatt med inntrykk av at barnehageansatte er late "tanter". Det er uendelig mye vi må forklare og forsvare overfor visse foreldre hele tiden. 

Foreldre er forskjellige og har forskjellige meninger om alt vi gjør. Helt greit å snakke sammen og finne ut av den pedagogiske tanken bak det vi gjør, men vi merker fort toneleie og kroppsspråk når enkelte foreldre hele tiden "bare lurer altså" på ting, med lynende øyne granskende på oss når vi svarer.

De aller fleste ser hva vi gjør, men hvert år er det et eller to foreldrepar som er hysteriske. Ofte er det de samme som ikke mestrer oppgaven som foreldre så godt og de tar ut frustrasjonen på oss. Det er vår feil at barnet *fyll inn*.

Anonymkode: 44e46...948

• Liker 14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...