Gå til innhold

Hvordan kan jeg si dette på dn «fin» måte, uten at hun blir sint?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som bor på andre siden av landet. Neste uke kommer hun hjem (til familien). Jeg skal også dit hun bor uken etter og ettersom jeg kjører bil, ønsket hun å reise med meg, noe jeg selvfølgelig sa ja til. Hun er fadder på mitt barn og jeg spurte om hun hadde tid en kveld til å komme på besøk. Det sa hun at hun ikke hadde tid til. Jeg forstår hun er opptatt og la ikke mer i det. Helt til en felles venn av oss, forteller at de to skal på et arrangement i regi av ei jeg vet hun misliker og ikke er venn med lengre. Kjenner jeg blir skuffet over at hun prioriterer det fremfor tid med fadderbarnet (og meg også). Hun tenker vel hun hvertfall får tid med meg på bilen, og kjenner jeg henne rett, skal hun ikke betale for seg heller. Har lyst å konfrontere henne, men vet ikke hvordan. Hva ville du ha sagt?

Anonymkode: d3104...fb5

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingenting. 

Anonymkode: 691e0...248

• Liker 3
Skrevet (endret)

Hun vil reise med deg fordi hun da får gratis transport helt hjem? Hvor langt er det egentlig snakk om at dere skal kjøre? Når du sier "på andre siden av landet", så ser jeg for meg at den bensinregningen kan bli stor, og det skulle bare mangle om hun ikke bidrar med sin halvdel! 

Hadde jeg vært deg, hadde jeg droppet å ta henne med overhodet, om det er så at hun bare vil ha en gratistur. Rett og slett. Etter det du beskriver om at hun ikke ville tilbringe noe tid med deg, men at kjøreturen var greit, liksom...

Endret av Million
  • Liker 2
Skrevet

Fadder for mitt barn

Tid med meg i bilen

Anonymkode: 7e1bf...69b

• Liker 9
Skrevet

Hvor lang er kjøreturen? Dersom det er langtur anbefaler jeg at du bare tar det som en selvfølge når du fyller bensin (gjør det mens dere begge er i bilen) og si «ah, det ble XXX kroner, det var jo greit, da er det bare XXX på hver av oss» med et smil, du kan legge til et spørsmål om hun vil vippse eller overføre. 

Angående dette med å ikke tilbringe tid tror jeg ikke jeg ville konfrontert faktisk, for jeg tror det bare vil forårsake mer avstand mellom dere. Ta det heller som læring, at nå har hun vist deg hvordan hun prioriterer akkurat nå, så da kan du ta et steg tilbake. Om et år kan det hende hun er på et annet sted i livet og prioriterer fadderbarnet sitt, og da vil det ikke være noen ubehagelig stillhet å jobbe gjennom først, slik det vil være dersom dere blir en diskusjon rundt det. Ta henne imot med åpne armer når hun er klar for det. 

Anonymkode: 761d7...7af

• Liker 2
Skrevet

Jeg forstår ikke problemet ditt? Hun har laget en avtale og skal holde den. Du  gjør dine egne vurderinger om viktigheten av dette og prioriteringen hennes. Hva mener du hun skal gjøre da? Bryte en avtale? Du virker jo ikke som verdens beste venn selv, som har sagt ja til å kjøre sammen, men regner med at hun ikke vil betale for seg, altså tilegner henne dårlige motiver på flere måter, men fremstår som kjekk og grei som tilbyr skyss. Det er da bare å be om en sum for kjøring? Hele innlegget ditt er passivt-agressivt og du legger for mye i det. 

• Liker 9
Skrevet

Synes dette er smålig av deg for å være helt ærlig. Hvis du vil hun skal være en bra fadder så vær snill mot henne også. Si heller at ungen gleder seg til å møte henne eller sånne ting så kanskje hun kan lage tid til det, men at hun skal ofte andre planer hun allerede har er vel litt mye å forvente?

Anonymkode: af627...874

• Liker 1
Skrevet

Altså, hvorfor nevner du at hun er fadder? Det betyr for noen absolutt ingenting, kan være mer plikt enn glede faktisk.

Du skal forholde deg til avtalen du har med henne, og ikke bry deg om hennes andre avtaler. Jeg synes det var ærlig av henne  å si at hun ikke kunne møtes mer enn bilturen. Hun kunne sagt «får se» og kanskje, for å vri seg unna å si nei. 

For meg virker hun som en god venninne, så ikke lag unødvendig drama, fordi du mener du er viktigere for henne enn andre.

Anonymkode: 9a089...341

• Liker 3
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en venninne som bor på andre siden av landet. Neste uke kommer hun hjem (til familien). Jeg skal også dit hun bor uken etter og ettersom jeg kjører bil, ønsket hun å reise med meg, noe jeg selvfølgelig sa ja til. Hun er fadder på mitt barn og jeg spurte om hun hadde tid en kveld til å komme på besøk. Det sa hun at hun ikke hadde tid til. Jeg forstår hun er opptatt og la ikke mer i det. Helt til en felles venn av oss, forteller at de to skal på et arrangement i regi av ei jeg vet hun misliker og ikke er venn med lengre. Kjenner jeg blir skuffet over at hun prioriterer det fremfor tid med fadderbarnet (og meg også). Hun tenker vel hun hvertfall får tid med meg på bilen, og kjenner jeg henne rett, skal hun ikke betale for seg heller. Har lyst å konfrontere henne, men vet ikke hvordan. Hva ville du ha sagt?

Anonymkode: d3104...fb5

Kanskje hun ikke vil? At hun føler dere egentlig ikke har så mye til felles lenger? Og ja, det å være fadder er vel strengt tatt mer pålagt plikt for noen. Det er vel ikke bare å anta at fadderen har ekstremt lyst til å være med fadderbarnet sitt...

Anonymkode: 92bad...f14

Skrevet

Man kan ikke bestemme hvordan andre skal prioritere. Sett heller pris på kvalitetstiden dere to får i bilen. Høres ut som det blir en lang biltur når du skriver på andre siden av landet. Men ville avklart bensinpenger på forhånd. Du trenger jo ikke kreve det. Bare si på en vennlig måte at du gleder meg til at dere kan kjøre sammen og at du håper hun syns det er greit å dele på bensin og at du bruker ca så mange kr på bensin og hun kan gjerne vippse halve beløpet. Hun kan bare ikke si nei til det. Da får hun i det minste betale det hun skulle betalt for buss tur/retur. 

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt problemet. Hun sa sikkert ja til den andre avtalen før du spurte om dere skulle finne på noe. Du kan ikke være sur for at hun holder avtaler

Anonymkode: d966e...d14

Skrevet

Hun bruker deg jo som en gratis taxi. Ikke greit i det hele tatt. Ring henne å spør hvorfor hun går til en person hun ikke liker?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...