Gå til innhold

Skal jeg ta kontakt med studierådgiver eller studieveileder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å høre om mulighetene for å overflytte til en annen skole/studiested neste skoleår. Skal jeg ta kontakt med studierådgiver eller studieveileder på universitetet? Sto egentlig ikke så tydelig hva de ulike har som funksjon 🤔

Og er det slik at jeg bare kan sende spørsmålet over e-post og få svar der eller ønsker de at man skal sette opp tid for møte? 

Anonymkode: 4bb97...be4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare send e-post til en av dem (eller begge) og spør om du har havnet rett, og hvis ikke om de kan henvise deg til riktig person. 

Det er helt umulig å forstå med mindre det står spesifikt at de har dette som oppgave. 

Anonymkode: 0dbd2...022

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bare send e-post til en av dem (eller begge) og spør om du har havnet rett, og hvis ikke om de kan henvise deg til riktig person. 

Det er helt umulig å forstå med mindre det står spesifikt at de har dette som oppgave. 

Ja, hele dette universitetsopplegget som ny student er ganske forvirrende 😅Men er det slik at de kan svare på e-post? Eller er det slik at de forventer du må møte opp for å snakke med dem? Regner med de har mye å gjøre og det har egentlig jeg og så det hadde vert greiest å bare få svar der egentlig.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hele dette universitetsopplegget som ny student er ganske forvirrende 😅Men er det slik at de kan svare på e-post? Eller er det slik at de forventer du må møte opp for å snakke med dem? Regner med de har mye å gjøre og det har egentlig jeg og så det hadde vert greiest å bare få svar der egentlig.

Ja, det er helt vanlig å sende e-post til studiekonsulenter, studieveiledere og studierådgivere. Det å svare på e-post er en stor del av jobben deres. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt vanlig å sende e-post til studiekonsulenter, studieveiledere og studierådgivere. Det å svare på e-post er en stor del av jobben deres. 

Så jeg trenger ikke møte opp på kontoret deres? 🙂

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg trenger ikke møte opp på kontoret deres? 🙂

Personen over svarte akkurat på dette..... hvorfor spør du igjen da?

Anonymkode: eec8b...055

• Liker 2
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen over svarte akkurat på dette..... hvorfor spør du igjen da?

Beklager. Lite søvn 😅Var bare usikker på om man kunne få svar på spørsmålet om hvordan man søker overflytting osv over e-post, eller om man måtte møte personlig. Var ikke sikker på at det var det personen mente, eller om man bare fikk et helt generelt svar/time for oppmøte 🙂

Skrevet

Send Mail og spør!!

Skrevet

Studierådgiver gi råd for studier, studieveileder veileder innenfor det spesifikke studiet man går på. Dette ligger i navnene.

Anonymkode: 24171...17c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Studierådgiver gi råd for studier, studieveileder veileder innenfor det spesifikke studiet man går på. Dette ligger i navnene.

Dette stemmer jo ikke nødvendigvis. Ofte så arbeider jo en studierådgiver med et spesifikt studieprogram og driver med mange av de samme administrative oppgavene som en studieveileder. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer jo ikke nødvendigvis. Ofte så arbeider jo en studierådgiver med et spesifikt studieprogram og driver med mange av de samme administrative oppgavene som en studieveileder. 

På hvilke utdanningsinstitusjoner mener du dette ofte skjer? Skal man først snakke om «ofte» så jobber en studierådgiver på vgs nettopp pga. Stillingsbeskrivelsen.

Skrevet

"Hei, jeg ønsker å få vite litt mulighetene rundt å bytte studiested. Jeg er usikker på om en av dere har noe med dette å gjøre? Om ikke, kunne dere henvist meg til den personen som har med dette å gjøre? Takk på forhånd! 

Mvh xx" 

Så vanskelig var det, ts. Lykke til, håper det blir som du ønsker. :duskedame:

Anonymkode: 022b4...31f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...