Gå til innhold

Har dere noen morsomme/ville/spennende «liten verden»-historier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplevde nylig noe utrolig sprøtt i kategorien «liten verden», og har vært helt satt ut siden. Synes det er villt at det går an! 

Har lyst til å høre om noen andre har lignende historier der de møter mennesker som de har møtt tidligere uten å vite om det,  historier om felles kjente som ikke burde være det, om dere har møtt naboen i en avsidesliggende landsby i et fjernt land eller andre rare historier om hvor liten verden vi bor i er. :) 

Anonymkode: 22c5d...4ef

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dro en gang til en liten folklore festival  i øst Tyskland, av typen som bare spesielt interesserte har hørt om. Midt i mengden der traff jeg et vennepar fra samme bygd jeg kommer fra, de hadde stoppet innom på sin ferd på backpacking :)

Anonymkode: b7579...e9e

• Liker 11
Skrevet

Traff en servitør i "syden". Fortalte hvilket land vi kom fra, han ville vite nærmeste by, og fikk det, og spurte oss da om vi hadde hørt om den lille bygda..... i nærheten (som vi faktisk kom fra). Videre fortalte servitøren om en norsk kompis av ham fra bygda vår som kom kjørende i bil (ca. 600 km) til hans arbeidssted for å overraske ham. Det viste seg etterhvert at bilen denne kompisen hadde fått lånt tilhørte min bror :) Da opplevde jeg at det var en liten verden :) 

Anonymkode: 9407b...43f

• Liker 26
Gjest Krampus
Skrevet

Da jeg var 11 var klassen min på klassetur til Finland, der var det en annen skole også, de var fra Sandefjord og jeg var leirskolekjæreste med gutten fra den andre skolen i fem dager frem til vi dro igjen. Spol fremover, jeg er 29 år, på road trip gjennom Europa med ei venninne. Vi er på en campingplass i Tyskland jeg har et one night stand med en fyr i en campingvogn, morgenen etter oppdager vi at oi, vi har møttes før vi, på leirskole i finland! Så han faktisk på Gardermoen for to år siden, men droppet å hilse 😄

Skrevet

Satt ved siden av noen briter på teater i London, og de hørte samboer og meg snakke norsk. Vi kom i prat når de spurte om vi var fra Skandinavia. Så viste det seg til slutt at mannen hadde vært en rekke ganger i vår lille hjemby, og besøkt min manns arbeidsplass med sin jobb. 

Anonymkode: 3c791...fc3

• Liker 8
Skrevet
12 minutter siden, Krampus skrev:

Da jeg var 11 var klassen min på klassetur til Finland, der var det en annen skole også, de var fra Sandefjord og jeg var leirskolekjæreste med gutten fra den andre skolen i fem dager frem til vi dro igjen. Spol fremover, jeg er 29 år, på road trip gjennom Europa med ei venninne. Vi er på en campingplass i Tyskland jeg har et one night stand med en fyr i en campingvogn, morgenen etter oppdager vi at oi, vi har møttes før vi, på leirskole i finland! Så han faktisk på Gardermoen for to år siden, men droppet å hilse 😄

Wow! Var det samme gutten du var kjæreste med eller en i samme klasse? Så utrolig sprøtt!

Tusen takk for alle historiene, det er SÅ gøy å lese! TS

• Liker 3
Gjest Krampus
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wow! Var det samme gutten du var kjæreste med eller en i samme klasse? Så utrolig sprøtt!

Tusen takk for alle historiene, det er SÅ gøy å lese! TS

Han jeg var kjæreste med 👍

Skrevet

På VGS så møtte jeg to som jeg ble gode venner med. La oss kalle dem for Anna og Lise. Alle tre er fra forskjellige skoleområder på hver vår kant av byen. Vi var tre fremmede som møttes første skoledag og det sa bare klikk. I russetiden så var mamma og pappa sjåføren vår og da møtte de på foreldrene til Lise og Anna, og da fant vi ut noe veldig morsomt. 

Pappaen til Anna, er barndomskompis av min mamma og de vokste opp i samme gate og de hang i samme gjeng. 
Mammaen til Anna gikk i samme klasse med Lise' mamma i hele grunnskolen. 
Min pappa har vært kjæreste med Lise' mamma i tenårene. 

Lise og jeg hadde campingvogn på samme campingplass i 7 år da vi var yngre. Fra fødsel til 7 årsalderen. Vi har nok møttes ofte, da vi hadde bålkvelder med leker på stranden om sommeren. De fleste barna på campingen hang sammen og lekte sammen hele tiden. Jeg husker ingen av dem og heller ikke Lise og det husker ikke hun heller. Jeg husker at mamma tullet mye med at barndomskjæresten til pappa var på campingplassen. Og om pappa fikset håret sitt så tullet hun om at han gjorde det for Lise' mor sin del. Og hun tullet også ofte med at vi ville få oss en ny stemor, to stesøstre og bror (som da er Lise sin familie). Lise' storebror og min storesøster, hadde sitt første kyss på campingplassen da de var yngre. Pappa så det og søsteren min fikk husarrest på tull (mamma og pappa ertet hun mye for det og spøkte mye om dette kysset). Hun var 11-12 år da det skjedde, så de gjorde alt for å gjøre henne flau. Det er alt jeg husker som har med Lise å gjøre fra campingen. 
Vi byttet campingplass da jeg var 7 år, hadde vi forblitt der så hadde jeg nok kanskje husket Lise. 

Veldig morsomt at vi tre møttes som totalt fremmede på VGS og vi klikket fra dag 1. Også henger familiene våre sammen på den måten, veldig liten verden må jeg si. 
Vi er fortsatt venner og feiret 15 år med vennskap i fjor :bolledeig:

Anonymkode: 0d0e3...fa5

• Liker 17
Skrevet

Var i Vietnam og ble kjent med to jenter fra Malaysia der. Ti måneder senere var jeg i Malaysia og gikk rett på hun ene på gaten. Hun ba meg på bursdagsfest og kjørte meg rundt i KL. 

Anonymkode: 01752...657

• Liker 18
Skrevet

Jeg jobbet i noen måneder på en institusjon for psykisk utviklingshemmede. I løpet av noen måneder til et år etter jeg sluttet så klarte jeg å treffe på to av de brukerne jeg hadde hatt mest med å gjøre, når jeg var på ferie med moren min. En traff vi på i Norge langt fra institusjonen og en annen på Kypros. Har aldri møtt på disse senere.

Etter en venninne hadde gjort det slutt med typen sin som jeg også hadde god kontakt med, så begynte jeg å treffe på han over alt i Bergen der vi bodde. Jeg hadde jo aldri møtt på han tilfeldig før det. Et par år etterpå endte jeg til alt overmål opp på samme lille tettsted som han, et godt stykke fra Bergen. Da han flyttet derfra flyttet jeg også kort tid etterpå og da endte vi opp to timer fra hverandre på andre siden av landet, og da jeg skulle ha meg katt, viste det seg at den katten jeg hadde funnet på finn.no befant seg hos han og den nye samboeren hans, fordi de hadde nylig meldt seg som fosterhjem hos den lokale dyrebeskyttelsen uten at jeg visste det :sjokkbla:

Anonymkode: a1ece...b22

• Liker 19
Skrevet

Vi hadde en dame innom på jobb, viste seg at grunnen til at hun var der sammenfalt med mine interesser så vi kom i prat. På grunn av dialekten hennes mistenkte jeg at hun kom fra samme område som mamma, og det viste seg å stemme, vi syntes det var et artig sammentreff, men snakket ikke mer om det før rett før hun skulle gå. Da nevnte hun plutselig gården besteforeldrene min eide, viste seg at hun kjente godt til besteforeldrene mine og at hun var venn med mammas barndomsvenninne.

Før jeg skulle på jobbtur til Bergen spurte en bekjent hvor godt jeg kjente til byen. Jeg svarte som sant var at jeg bare så vidt hadde vært der en gang som barn, men at onkelen min (inngift) kom derfra. Hun lurte på hva onkelen min het, viste seg at hun kjente søsteren hans og visste godt hvem han var også.

• Liker 7
Skrevet

Søskenbarnet mitt var en tur på den minste øyen på Bali,den er ubebodd, står ikke engang på kartet, og det er nesten ingen som reiser dit, ikke engang lokale.For å komme dit må du leie en fiskebåt med lokal guide som tar deg over. Da hun kom over til øya gikk hun seg rett på hjemmehjelpen til bestemoren hjemme i Norge😀

Anonymkode: 35d0a...0de

• Liker 28
Skrevet

Da jeg var ti år, var vi på ferie i syden. Lillebroren min fylte år mens vi var der. Dagen før eller etter, ble vi oppmerksomme på at en gutt ved nabobordet til frokost fylte år. De var fra nærmeste by. Familiene kom i snakk, og det viste seg at mamma og moren i familien hadde ligget på barsel sammen da de fødte sine respektive sønner. Guttene ble gode venner, og vi var en del sammen resten av ferien.

Nesten ti år senere, fikk jeg min første 'ordentlige' kjæreste. Han viste seg å være kollega med far i den familien. 

Enda ti år senere, fikk jeg jobb i omsorgsbolig. Da traff jeg igjen datteren i familien, som var støttekontakt for en av beboerne. 

Bestefar i familien (som også var med på den ferien) viste seg å jobbe på bilforretningen mine foreldre benyttet seg av i årene etter denne ferien.

Anonymkode: fa1e1...9b1

• Liker 10
Skrevet

Jeg møtte de som bor leiligheten ved siden av meg (hjemme i Norge) på et hotell i Sardinia. Det viste seg at de hadde hotellrommet ved siden av oss.

Anonymkode: 1cb57...58c

• Liker 14
Skrevet

Jeg kommer fra et lite tettsted nord i landet og flyttet til Østfold. Av alle ting er min fastlege her i Østfold fra samme tettsted og vi gikk på samme skole

Anonymkode: 7e45c...55a

• Liker 9
Skrevet

Møter en type på en pub i New York. Når han hørte jeg var fra Norge fortalte han at han nettopp hadde hatt sex med en norsk eskortepike. Fikk se noen bilder og nettsiden hun annonserte på. Det morsomme et at hun var med på Paradise Hotel i 2018

Anonymkode: 9371e...931

• Liker 14
Skrevet

Var på vei hjem fra Hong Kong og kom ved siden av et engelsk par på flyet.  Etterkvart kom vi i snakk med hverandre og de spurte hvor jeg kom fra.  Jeg fortalte at jeg kom fra Bergen i Norge.  Da viste det seg at de kjente et par fra Bergen.  Jeg spurte hva de het, men ikke i min villeste fantasi trodde jeg at jeg tilfeldigvis skulle kjenne disse menneskene.  Det bor tross alt 280 000 mennesker i Bergen. Når de sa navnene ble jeg helt paff.  Det var noen gode venner av meg de kjente.  Så liten kan altså verden være.

• Liker 14
Skrevet

Vi var på familieferie i England. Midt i en litt shady bakgate kræsjer pappa inn i bestekompisen sin! De hadde ikke fortalt hverandre at de skulle på ferie 😅

Anonymkode: f0797...a44

• Liker 16
Skrevet

Jeg flyttet fra øst til vest som 19åring.

Som 29åring skulle jeg ta en tatovering. Av alle de som finnes i Bergen fant jeg til slutt der jeg ønsket å gå.

Eieren var en kvinne som kom fra samme sted som meg på østlandet. Vi snakket og det gikk så lett liksom selv om hun var en del år eldre enn meg.

Det gikk noen mndr og vi holdt kontakt på fb.

Så viser det seg at hun var barndomsveninne av min mor, og hun jeg er oppkalt etter 😛 Og hun hadde da holdt meg mye når jeg var baby 😛😂

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...