Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror så absolutt at energier er levende og at vi er mottagelige for forskjellige ting. Hvordan er det egentlig mulig å tro at vi eksisterer bare fordi foreldrene våre hadde sex og vi ble et nytt levende vesen?
Jeg VET jo ikke, men samme hvor mye jeg prøver å ikke tro på noe så føler jeg at jeg ser for mange bevis på at det faktisk finnes energier som styrer hva vi oppnår i livet, hva som er våres forutsetninger, om vi når målene våre og det økonomiske. 

Hvordan man fysisk tiltrekker seg mennesker
Jeg har gjerne kunnet føle at det ikke har vært noen rundt meg en del, eller vært på jobb og syntes at det har vært for lite kunder der. 
Saken er at mennesker kommer når du ikke føler behov for at de er der. 
Promp!
- Hvis du promper i butikken, så kommer det garantert kunder. Det har skjedd hver gang. Jeg har stått alene i butikken og vært full i magen og tenkt at jeg har god tid til å slippe en, men da er kundene på plass.
- Når du tror du er alene. Enten du nettopp satte deg i bilen, er hjemme, eller ute og går en tur.
Du kan banne på at i det du promper i bilen, så ser en bekjent deg som vil prate.
Promper du hjemme alene, banker det på døren (opplevd det flere ganger)
Eller du sitter i kroken for deg selv lenge, avstand fra andre. I det du prompet så kommer noen bort til deg og lurer på hva du driver med.
Er du ute og går kan du prompe, men da kan det komme bil, samme hvor kaldt det er, kjører de gjerne med åpent vindu...eller det går plutselig noen bak deg.

Lag avtale, eller snakk med ei venninne, eller vær ekstremt opptatt
Dette er fascinerende. 
Hvis venninnen kommer på butikken din, og dere finner noe interessant å snakke om, så kommer det kunder. Dette har jeg også opplevd.
Det var stille lenge, så kom venninna, hun hadde noe interessant å snakke om, men da kom en kunde, så hun følte hun måtte gå unna.
Kunden gikk, da kom venninnen min tilbake, men da kom det ny kunde. 
Til slutt gjentok det seg nok til at venninna mi ga opp og vi avtalte møte på kafe...men da hun gikk var alle kundene vekk.

Er du stresset på jobb, har ekstremt mye å gjøre, som varetelling eller registrering av ting. eller diverse papirarbeid, så kan du banne på at det kommer en masse menensker.

Hvordan få ting til å skje:
Gjør deg opptatt. Få en ny jobb, avtal med venner, reise utenlads, ikke stå og vent.
Flere ganger har jeg dukket opp til avtaler, på ting jeg liksom måtte på, men så er det slik at den vi venter på kommer alt for sent, og vi kaster bort en masse tid på å vente. Da har jeg bare gått derfra, for å gå på kafe, ta toget et sted for å fikse noen greier.....da er folka på plass med en gang. men de gangene jeg har stått og ventet , så har det tatt evigheter.

- Hvis du føler livet står stille. Du vil ha ny jobb, men ingen interesse.
Så er det plutselig slik, at det ringer en eller 2 jobber. dette er ikke de du mest vil ha, men bedre enn nåværende. 
ETTERPÅ så ringer gjerne drømmejobben.

Mottagelighet
Ja, hvorfor er det gjerne slik, at du som er født med dårige forutsetninger må kjempe litt ekstra?
F.eks, du bor på et så ekstemt lite sted, at det er vanskelig å komme derfra til enten utalndet eller noe som helst. det er langt og dyrt.
Så får jeg det til fordi jeg har andre "styrker", MEN, likevel er det folk oppvokst i by som på en måte alltid er best. 
Jeg er mer som mine foreldre.....ekstremt kjedelige og uvitne der de bor langt utenfor verden. Har et syn på verden så du skjønner du har blitt vranglært, og du nærmest føler deg som en gammel sjel der du kommer til byen. 

Jeg er på en måte overbevist om  at vi er født inn i familier som matcher våres energi, og at vi dessverre ikke så lett kan kaste frao ss dette....

Anonymkode: d9f67...6f9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig og kjenner meg igjen. Hvis jeg slipper en brakfjert på kontoret så kan du banne på at noen kommer busende inn. Er det noe med at nesene lukter det underbevist og tar med seg kroppen til fisen? 

Anonymkode: 402bb...4a3

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig og kjenner meg igjen. Hvis jeg slipper en brakfjert på kontoret så kan du banne på at noen kommer busende inn. Er det noe med at nesene lukter det underbevist og tar med seg kroppen til fisen? 

Anonymkode: 402bb...4a3

var det bare dette du hengte deg opp i ? 
Jeg  ser at ting går igjen elelrs også. men hvordan får man egentlig slitt på det?

Skrevet

Confirmation bias. Man legger merke til ting som støtter det mønsteret man allerede tror på og ignorerer det som ikke passer inn. En egenskap vi alle har som hjernen vår gjør for å beskytte oss selv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Anonymkode: 92765...bf5

• Liker 2
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Confirmation bias. Man legger merke til ting som støtter det mønsteret man allerede tror på og ignorerer det som ikke passer inn. En egenskap vi alle har som hjernen vår gjør for å beskytte oss selv.

https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias

Anonymkode: 92765...bf5

Men hvordan kommer man ut av mønsteret? 

Skrevet

😂:fart2: 🤷‍♀️

Anonymkode: 2319d...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...