AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Hei. Ikke mye erfaring her, så håper jeg skriver inn på rett sted. På jobben så opplever jeg ubehagelig overvåkning fra to kolleger, hvorav spesielt den ene er veldig intens. Noe som fører til at jeg blir svært stresset, og får ikke fokusert på arbeidsoppgavene mine, noe som igjen fører til forsinkelser, noe som igjen fører til enda mer stress og dertil hodepine. Jeg vet ikke hvorfor de holder på slik, men har mistanke om at de har fått instruks fra en av ledere om å overvåke meg. For en tid tilbake var jeg sykmeldt delvis på grunn av hodepineplager/ migrene, og etter at jeg kom tilbake på jobb i en redusert stilling, har det gått bra, og jeg har bygget meg sakte, men sikkert oppover, men sliter litt med å kunne lese pga sterke refleksjoner, noe som bremser meg litt og gjør at jeg bruker litt ekstra tid (kommer til å kjøpe meg såkalte databriller, men må spare opp penger først), og jeg hadde veldig sterk følelse av at jeg ble overvåket, så en dag bestemte jeg meg for å snu meg fort, og ganske riktig, den kollegaen snudde seg plutselig og lot som om hun så den andre veien. Og det har gjentatt seg. De to og da spesielt den ene som er veldig intens, har ulike måter å overvåke meg på, når de skal legge fra seg ting, så sørger de for å komme mest mulig bak meg slik at de kan se hva jeg gjør. Eller de snur forsiktig på hodet og titter over til meg, eller når de later som om de prater med hverandre, men i virkeligheten følger med på hva jeg gjør. Det gjør meg veldig stresset og sliten, og det skjer mens jeg prøver å bygge meg opp igjen, det bidrar til å tappe meg for energi og det fører til at jeg blir anspent, noe som igjen fører til hodepineplager. Jeg er ikke i tvil om at de gjør dette på "oppdrag" fra en av lederne (som for øvrig ikke er begeistret for meg), men nå merker jeg at jeg ikke orker denne overvåkningen mer og det bremser meg veldig osv. Det jeg stusser på her, er at jeg lurer på om det virkelig er lov til å gjøre noe sånt? Det må da være langt forbi de aktuelle kollegaers arbeidsinstruks. Det oppleves som trakassering for meg. Noen som har opplevd det samme som meg? Hva gjorde dere? Noen tips? Lurer på om det er lovlig også...? Anonymkode: a4f64...064
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Hva jobber du med? Hva er det meningen du skal gjøre på dataen? Produsere noe? Da vil jo det ferdige resultatet tale for seg, og det er ikke noen vits i å drive å overvåke hva du ellers bedriver tiden med. Eller sitter du typ å surfer på Kvinneguiden mens du burde gått runden og gitt medisiner til pasienter? Følelsen av å bli overvåket er forøvrig noe du burde diskutere med legen din. Anonymkode: f74ff...435
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Hvis du trenger databriller, skal arbeidsgiver betale for dette, så det må du bare ordne med en gang. Ellers må du bare lære deg å ignorere dette. Det vil være umulig å bevise, hvis det bare går på at du mener de ser på skjermen din. Anonymkode: 81204...718 1
EasterBunny Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Endret 1. november 2019 av EasterBunny
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå