Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har dere betalt lunsjpause? 

Jeg har jobbet i tre ulike kommuner før jeg flyttet til min nåværende, og syns det er helt utrolig at man ikke får betalt lunsjpause her. Det er ikke mulig å skjerme seg 100% fra pårørende eller pasienter. Kollegaer fra andre avdelinger kommer ofte innom med beskjeder eller spørsmål. 

I hjemmetjenesten kan det hende de får alarmer og pårørende ringer ofte i lunsjtiden fordi de vet det da er størst sjanse for å få tak i de ansatte. 

Hvordan er det hos dere?

Endret av Tamina82
Skrivefeil
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde betalt lunsj da jeg jobbet i hj.spl i Oslo kommune :) 

Skrevet

Jobber i Oslo kommune Og har ikke betalt pause hvertfall.

Anonymkode: c6c84...ef4

Skrevet

Betalt ja. Vi må rykke ut ved alarm, så skulle bare mangle.

Anonymkode: 10e73...a51

Skrevet

Enig, jeg sluttet til slutt. Jobbet i Oslo kommune. Var umulig at alle på jobb fikk tatt 30 min. pause hver dag, det gikk rett og slett ikke opp. Var andre grunner enn bare dette til at jeg sluttet, men husker jeg syntes det var rart at vi fikk til å ta pause (dog lønnet) på en travel sykehusavdeling, men ikke på et kommunalt sykehjem! 

Anonymkode: dbf9f...d59

• Liker 1
Skrevet

Jeg har jobbet på sykehjem i to forskjellige kommuner og fikk betalt pause på begge steder. 

Det er bare en ting å gjøre om man ikke har betalt pause, å forlate arbeidsplassen i pausen. Legg fra dere telefonene og gå et annet sted for å spise. 

På sykehjem så må man ut av avdelingen. Slik at ikke noen kan få tak i deg i pausen.

Anonymkode: d5e0f...b5e

• Liker 1
Skrevet

Vi har betalt pause, selvsagt. Har man ikke krav på det så lenge man må være tilgjengelig for brukere/beboere? Er det ikke krav til at man enten skal kunne forlate arbeidsplassen, eller ha et skjermet og avlukket pauserom for å kunne trekke fra pausen i lønna? Hadde aldri godtatt ubetalt pause om jeg måtte være tilgjengelig - uansett om det er for pasienter, kollegaer eller pårørende. 

Anonymkode: 28f43...ea4

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har betalt pause, selvsagt. Har man ikke krav på det så lenge man må være tilgjengelig for brukere/beboere? Er det ikke krav til at man enten skal kunne forlate arbeidsplassen, eller ha et skjermet og avlukket pauserom for å kunne trekke fra pausen i lønna? Hadde aldri godtatt ubetalt pause om jeg måtte være tilgjengelig - uansett om det er for pasienter, kollegaer eller pårørende. 

Det er helt ssnt. Man skal ikke kontaktes i pausa hvis man ikke får betalt.Man kan da forlate arbidsplassen i pausen. Og hadde jeg ikke fått betalt, hadde jeg forlatt arbeidsplassen.

Anonymkode: edebf...d41

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt ssnt. Man skal ikke kontaktes i pausa hvis man ikke får betalt.Man kan da forlate arbidsplassen i pausen. Og hadde jeg ikke fått betalt, hadde jeg forlatt arbeidsplassen.

Anonymkode: edebf...d41

Det hadde jeg og. 

Skrevet

Samboer er helsefagarbeider på sykehjem. Kommunalt. "Kortvakter" (dag og kveld) har betalte pauser, men det er aldri mulighet til å ta pausene sine pga. underbemanning, selv ikke en kjapp tur på toalettet. Langvakter (13,5 timer) er betalte om du blir på huset, og ubetalte om du velger å forlate huset. Å forlate huset er det ingen som tør, så samboer pleier å gi ansvarstelefonen til en annen i sin gruppe og låse seg inn på et rom i kjelleren for å kunne ta seg en pause uten å være kontaktbar. Er man kontaktbar, får man ikke tatt pause.

Anonymkode: 44742...9a4

• Liker 1
Skrevet

Vi har ubetalt pause på dag, betalt på kveld.

Anonymkode: b4121...874

Skrevet

Betalt i HBT, ubetalt i sykehjem/instutisjon. 

Anonymkode: ac108...8bb

Skrevet

Betalt. Hjemmesykepleien.

Anonymkode: e26eb...435

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...