AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Jeg må bare lufte litt frustrasjon. For 1 år siden ble jeg kjent med en jente på ca samme alder som meg ifm en fellestur i regi av jobb. Hun og jeg kom raskt i snakk, og hun er i utgangspunktet veldig trivlig. Stusset derfor litt når jeg skjønte hun omtrent ikke har venner. Problemet viste seg det dessverre raskt hva var. Hun klager konstant! Uansett hvilke sammenheng det er, eller hva vi snakker om, kommer det masse negativt. Og da først og fremst ift hennes egen helse. Jeg har mistet tellingen på hvor mange ting som feiler, og evt "feiler" henne. Hun har absolutt ingen evne til å skjønne at andre folk også kan ha sitt, og at det er håpløst og kun fokusere på seg selv. 😐 Tror jeg kan telle på en hånd de gangene hun har spurt noe om hvordan det går med meg og mitt, eller ikke har vridd det rundt til å handle om seg selv dersom jeg har snakket om noe som gjelder meg. Uansett om det er positivt eller negativt det jeg snakker om ender det alltid med at hun klager over hvor ille hun har det. Jeg har spurt rett ut ettpar ganger, om hun ikke lurer på hvordan det går med meg, og sagt en gang at hu jo ikke greier å snakke om noe annet enn seg selv og sykdommene sine. Men det fallt for døve ører. Det virker ikke som om hun en gang evner å se problemet. Jeg har selvfølgelig hørt på henne, prøvd å hjelpe osv. Og de få gangene hun greier å se litt utenfor seg selv er hun en veldig trivlig jente. Men jeg vurderer seriøst å bare kutte ut. Jeg orker snart ikke mer av den konstante klagingen over hvor ille alt er og hvor syk hun er. Hva i alle dager gjør jeg? Anonymkode: 671d0...aca 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Ingen som har noen råd å komme med? 😕 Anonymkode: 671d0...aca
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 Er hun syk da? Noen sliter faktisk og blir aldri hørt på ordentlig, så da kommer det ut i biter "til alle", noen er overbærende meg-meg-meg. Narsissisme kommer ofte med en følelse av manipulasjon og tvang for å få oppmerksomhet. De bryter grenser for å få viljen sin. Men den du har med å gjøre kan også være et godt menneske med lav selvtillit, opplevd mye vondt, mobbing kanskje og ikke helt klarer å finne veien/hjelp til å føle seg bedre. Et menneske som ikke tør å blomstre. Du kan nevne dette med hvordan hun snakker. Og du kan forbli hennes venn. Kanskje det er akkurat det hun trenger? Anonymkode: 61b3e...7d6 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #4 Skrevet 2. november 2019 Ta det opp. Er lett å bli selvsentrert når man er syk. Du gjør henne bare en bjørnetjeneste hvis du lar henne fortsette. Tenk hvor gode relasjoner hun kunne fått, og fått det bedre generelt hvis hun bare hadde blitt gjort oppmerksom på dette! Anonymkode: c447d...665
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 Hah, nå ble jeg den som la "tvang". Mente ikke å fortelle deg hvem du skal og ikke skal være venner med altså. Du bør jo se an, det er det jeg mener. Om du liker henne så gjør du det, om hun ikke er kul, så er hun ikke kul. Anonymkode: 61b3e...7d6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 jeg har også en sånn veninne. men her er problemet at det blir alt for mye kontakt. kan ikke treffes/prate i tlf uten at neste treff/tlf må avtales. veldig slitsomt og irriterende, og stresser meg. jeg er mye syk selv, og opplever dette som en stor belastning. men hun er på mange måter en fin person; morsom, smart og empatisk. blir bare for mye. vi er 35 år begge to Anonymkode: 9b51e...c1f 1
Gjest O.G. Skrevet 2. november 2019 #7 Skrevet 2. november 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har spurt rett ut ettpar ganger, om hun ikke lurer på hvordan det går med meg, og sagt en gang at hu jo ikke greier å snakke om noe annet enn seg selv og sykdommene sine. Men det fallt for døve ører. Det virker ikke som om hun en gang evner å se problemet. Anonymkode: 671d0...aca Du skulle kuttet ut denne energivampyren rett etter dette.
Sensi Skrevet 2. november 2019 #8 Skrevet 2. november 2019 Gi tydelig beskjed. Si at du blir syk av å høre på henne. Fortell hvordan du har det når dere er sammen. At dette orker du ikke stort lenger. Hun må endre seg selv. Du kan ikke gjøre det for henne. 1
Hedy Lamarr Skrevet 2. november 2019 #9 Skrevet 2. november 2019 Jeg ville tatt det opp med henne, ikke ved å anklage henne for evig klaging, men si at du blir sliten av det, at du synes det er leit når det blir snakk om så mye negativt hele tiden, etc. Si også det du skriver her om at hun er så trivelig når hun fokuserer på andre ting. Blir hun sur, så er jo ikke det så farlig, siden du likevel har tenkt på å kutte henne ut. Får dere en fin samtale ut av det, kan det godt hende at vennskapet blir styrket, og at du vil trives bedre i hennes selskap framover. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #10 Skrevet 2. november 2019 Høres ut som jeg er venn med søstera. Dvs er nok på vei til å bli "venn" der og. Jeg har satt veldig klare regler på hva jeg vil prate om. Sykdom, hvor kjipt livet er, hvor jævlig barndommen var og hvilke piller som ble spist i dag har jeg ikke interesse av. Jeg bryter av og sier jeg ikke orker å høre på det. Svarer ikke på messenger når det går i det og sagt klart i fra om hva vi kan prate om. Det løser seg selv ved at jeg ikke hører fra henne stort mer enn 2-3 ganger i uken nå... Anonymkode: 6ed3b...d49 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå