AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #41 Del Skrevet 1. november 2019 1 time siden, Mysticgirl skrev: Jeg brukte å la barna selv sette inn kopper og fat sammen med meg i oppvaskmaskinen. De likte det kjempegodt og ble så stolte. Jeg brukte også å la de stå på stoler sammen med meg i oppvasken og la de leke med hver sin oppvaskbørste i vannet og det var stas. Da gjorde vi det sammen, så da slo vi to fluer i en smekk Barna satt også ofte på kjøkkenbenken og fikk lage mat sammen med meg, selvsagt mens jeg passet på . Da fikk de leke med skjeer og plastfat og sånn. Da får du unna husarbeid samtidig som barna er med på det. Om du vasker så gi de hver sin fille med vann de kan vaske med, Du har skjønt det! Anonymkode: 3b36f...489 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 Populært innlegg #42 Del Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, Madde123 skrev: Ja alle er forskjellige. Men nå lagde jo Ts en tråd om dette, og da svarer jeg det jeg mener om saken. Det har ingenting med lite forståelse å gjøre. Og hun lagde en tråd her på kg, og svarer i tillegg. Da har hun vel tid til å rydde? Og hvor vanskelig er det egentlig å kombinere forskjellige ting? vel, som du sier, folk er forskjellige. Jeg er vel mer effektiv en Ts. Du er i hvert fall mer selvtilfreds. 😂 Anonymkode: 82fe5...b7f 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #43 Del Skrevet 1. november 2019 Jobber du, TS? Anonymkode: b3069...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #44 Del Skrevet 1. november 2019 Det tar 10 minutter å rydde kjøkkenet etter middag. Klarer virkelig ikke barna å aktivisere seg selv de få minuttene det tar å rydde?? Dagens foreldre..... Anonymkode: 09d0e...b8a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 1. november 2019 #45 Del Skrevet 1. november 2019 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er i hvert fall mer selvtilfreds. 😂 Anonymkode: 82fe5...b7f Kanskje du skal se andre tråder jeg kommenterer? Jeg poster aldri som anonym, så du finner det lett. 🥰 Endret 1. november 2019 av Madde123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #46 Del Skrevet 1. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det tar 10 minutter å rydde kjøkkenet etter middag. Klarer virkelig ikke barna å aktivisere seg selv de få minuttene det tar å rydde?? Dagens foreldre..... Anonymkode: 09d0e...b8a Barna kan helt fint være med på veldig mye. De trenger foreldre som viser hva også litt arbeid er. Tipper mange er mer opptatt av mobiltelefon og å se på at barna leker. Hadde blitt sur om jeg kom hjem til middagsrester, kjeler og oppvask. Barn er ingen unnskyldning for å være ineffektiv og late. Tvert i mot. Anonymkode: 3b36f...489 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 1. november 2019 #47 Del Skrevet 1. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tar 10 minutter å rydde kjøkkenet etter middag. Klarer virkelig ikke barna å aktivisere seg selv de få minuttene det tar å rydde?? Dagens foreldre..... Anonymkode: 09d0e...b8a 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #48 Del Skrevet 1. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du må klare å holde orden på lekene og rydde av bordet. Dette er din jobb i huset som kvinne. Mannen skal drive med utearbeid som vask av bil, plenklipping, bygging av garasje, osv. Det er også grisete å la maten stå på bordet etter middag, den tiltrekker seg fluer, osv. En mann skal slippe å komme hjem til uryddig hus og bråkete unger, såpass må du forstå. Anonymkode: c5e47...632 Vask av bil, plenklipping og bygging av garasje er noe som man ikke gjør hver dag og hele tiden. Noen av disse tingene skjer kun på sommeren, slik som plenklipping. Mat på bordet tiltrekker eventuelt fluer kun på sommeren, starten av høsten. Resten av året har de fleste ikke fluer eller insekter å bekymre seg for. Anonymkode: 5c766...351 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #49 Del Skrevet 1. november 2019 52 minutter siden, Madde123 skrev: Det er mye man får gjort og kombinert med både liten og mye tid. Som jeg sa, det handler om hvor effektiv du er. Jeg har null problem med å kombinere husarbeid, barna og ja, til og med kvinneguiden. Sett opp tempoet på huset, så blir det rent. Beklager frøken perfekt, men vi er ikke alle like 😱😱. Jeg klarer ikke å være effektiv etter jobb. Mannen min har ingen problem med det.... Anonymkode: b3069...49f 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #50 Del Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna kan helt fint være med på veldig mye. De trenger foreldre som viser hva også litt arbeid er. Tipper mange er mer opptatt av mobiltelefon og å se på at barna leker. Hadde blitt sur om jeg kom hjem til middagsrester, kjeler og oppvask. Barn er ingen unnskyldning for å være ineffektiv og late. Tvert i mot. Anonymkode: 3b36f...489 Ja, men disse barna er bare 1 og 3 år gammelt. Ofte er det dritt alderen med barn som skriker og hoier og lager kaos overalt. Anonymkode: 5c766...351 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #51 Del Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barna kan helt fint være med på veldig mye. De trenger foreldre som viser hva også litt arbeid er. Tipper mange er mer opptatt av mobiltelefon og å se på at barna leker. Hadde blitt sur om jeg kom hjem til middagsrester, kjeler og oppvask. Barn er ingen unnskyldning for å være ineffektiv og late. Tvert i mot. Anonymkode: 3b36f...489 Så du skal komme hjem og slenge beina på border uten å bidra en dritt, sant? Anonymkode: 7f1f0...2d9 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #52 Del Skrevet 1. november 2019 1 time siden, Mysticgirl skrev: Jeg brukte å la barna selv sette inn kopper og fat sammen med meg i oppvaskmaskinen. De likte det kjempegodt og ble så stolte. Jeg brukte også å la de stå på stoler sammen med meg i oppvasken og la de leke med hver sin oppvaskbørste i vannet og det var stas. Da gjorde vi det sammen, så da slo vi to fluer i en smekk Barna satt også ofte på kjøkkenbenken og fikk lage mat sammen med meg, selvsagt mens jeg passet på . Da fikk de leke med skjeer og plastfat og sånn. Da får du unna husarbeid samtidig som barna er med på det. Om du vasker så gi de hver sin fille med vann de kan vaske med, Den ene ungen er 1 år gammelt! Som om ungen vil drive på med slikt. Anonymkode: 5c766...351 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #53 Del Skrevet 1. november 2019 42 minutter siden, Madde123 skrev: Kommer vel an på hvem som kommer først hjem. Han kan jo gjøre rent i helgene. Hun kommer alltid hjem tre timer før ham, og det er ingen grunn til at han skal slippe å hjelpe til med det som står igjen av husarbeid når han kommer hjem. Det er mer jobb igjen når han kommer hjem og hun har holdt på i ett siden hun kom fra jobb. Man deler på den jobben som er, enkelt og greit. Hun har ikke noe krav om å måtte ta mer av jobben med barn og hus enn han. Skal hun liksom melde seg helt ut i 15 timer i helga så han får tatt igjen tilsvarende jobb, det blir nå rart. Anonymkode: dd166...691 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 1. november 2019 #54 Del Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Beklager frøken perfekt, men vi er ikke alle like 😱😱. Jeg klarer ikke å være effektiv etter jobb. Mannen min har ingen problem med det.... Anonymkode: b3069...49f Jeg er ikke perfekt. Men takk for kompliment.👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #55 Del Skrevet 1. november 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber du, TS? Anonymkode: b3069...49f Ja, jeg jobber 07:00 til 15:00. ts Anonymkode: 3bda5...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 1. november 2019 #56 Del Skrevet 1. november 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun kommer alltid hjem tre timer før ham, og det er ingen grunn til at han skal slippe å hjelpe til med det som står igjen av husarbeid når han kommer hjem. Det er mer jobb igjen når han kommer hjem og hun har holdt på i ett siden hun kom fra jobb. Man deler på den jobben som er, enkelt og greit. Hun har ikke noe krav om å måtte ta mer av jobben med barn og hus enn han. Skal hun liksom melde seg helt ut i 15 timer i helga så han får tatt igjen tilsvarende jobb, det blir nå rart. Anonymkode: dd166...691 Å himmel. Se nå... 1. Når man lager middag, rydder man unna mens man holder på. 2. Man rydder av bordet etter middag. 3. Det tar 5 min å rydde leker. Men nei.. her sitter man på kg å klager.. Er vel ingen som har sagt her at hun skal vaske ned vegger og vinduer. Enkelt og greit.👍 Endret 1. november 2019 av Madde123 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #57 Del Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du skal komme hjem og slenge beina på border uten å bidra en dritt, sant? Anonymkode: 7f1f0...2d9 Nå er det neppe sånn at ts lager noen gourmet-middag som gir kjørler stablet til taket, med tanke på at hun bruker ungene som unnsklyldning til å la være å gjøre husarbeid. Da er neppe middagen så veldig avansert. Mest sannsynlig snakker vi om en størrelsesorden normale folk får unna mens de lager til maten. Damer som skylder rot på ungene er stort sett damer som alltid har rotet masse og bare misliker husarbeid. Det tar 5-15 min å rydde opp etter en middag om man har oppvaskmaskin. Anonymkode: 11abc...d55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #58 Del Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, Madde123 skrev: Å himmel. Se nå... 1. Når man lager middag, rydder man unna mens man holder på. 2. Man rydder av bordet etter middag. 3. Det tar 5 min å rydde leker. Men nei.. her sitter man på kg å klager.. Er vel ingen som har sagt her at hun skal vaske ned vegger og vinduer. Enkelt og greit.👍 Å himmel. Alle har det ikke like lett som deg med barn og husarbeid. På tide å innse det og komme deg ned fra den høye hesten din. Anonymkode: dd166...691 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #59 Del Skrevet 1. november 2019 1 minutt siden, Madde123 skrev: Å himmel. Se nå... 1. Når man lager middag, rydder man unna mens man holder på. 2. Man rydder av bordet etter middag. 3. Det tar 5 min å rydde leker. Men nei.. her sitter man på kg å klager.. Det tar aldeles ikke 5 minutter! Hvis jeg hadde jobbet uavbrutt kanskje 15, men jeg er absolutt aldri uavbrutt. Det er å starte på noe, løpe fra og slukke en brann, starte på igjen, bli avbrutt, glemme hva man egentlig holdt på med, begynne på noe nytt, bli avbrutt etc. jeg sitter på kg etter at barna er i seng og alt er ryddet, thank you very much. ts Anonymkode: 3bda5...67a 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kim123 Skrevet 1. november 2019 #60 Del Skrevet 1. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det tar aldeles ikke 5 minutter! Hvis jeg hadde jobbet uavbrutt kanskje 15, men jeg er absolutt aldri uavbrutt. Det er å starte på noe, løpe fra og slukke en brann, starte på igjen, bli avbrutt, glemme hva man egentlig holdt på med, begynne på noe nytt, bli avbrutt etc. jeg sitter på kg etter at barna er i seng og alt er ryddet, thank you very much. ts Anonymkode: 3bda5...67a OK så bra at du ryddet. You are Welcome Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå