Gå til innhold

Han klager på at huset «flyter» når han kommer hjem

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker jo som du ikke skjønner hva jeg sier. Du tror at far bidrar nok når han kun har ansvar om morgenen, og virker å glemme at ts gjør Alt annet med ungene etter jobben? (utenom i helgene)

Holde huset OK er noe som både far og mor har ansvar for. Ferdig snakka. 

Anonymkode: 4dbd5...517

Å Gud.. jeg begynner å bli så lei av å gjenta meg selv. Det er nok slik at det er du som ikke forstår. Les mine innlegg og ikke bare noen.

TS sitter på KG nå, så hvor er barna og mannen? Er huset ryddet...

Endret av Madde123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Madde123 skrev:

Å Gud.. jeg begynner å bli så lei av å gjenta meg selv. Det er nok slik at det er du som ikke forstår. Les mine innlegg og ikke bare noen.

TS sitter på KG nå, så hvor er barna og mannen? Er huset ryddet...

Som du selv sier, du gjentar bare deg selv. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som du selv sier, du gjentar bare deg selv. 

Eh, ja? Du skal få ett pluss av meg for at du skjønte det etter så lang tid.

Endret av Madde123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hehe, funny you should ask.... Det er selvsagt jeg som handler (kolonial, men jeg planlegger alt og tar i mot) handler klær til barna, er på alt av møter i BHG, planlegger bursdager, handler gave for de vi skal i bursdag til både de i min familie og de i hans, ferier er det også jeg som planlegger...

TS

Anonymkode: 3bda5...67a

Det tror jeg vi alle gjettet oss til :P 

Nei dette holder ikke!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Madde123 skrev:

Eh, ja? Les 

IQ på topp her skjønner jeg. Neida. Joda. Nå avslutter vi før ts blir lei oss begge. Hade 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IQ på topp her skjønner jeg. Neida. Joda. Nå avslutter vi før ts blir lei oss begge. Hade 

Ja trekk det dårligste korte du. Neida, Tom for argumenter👍

Endret av Madde123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker said:

hehe, funny you should ask.... Det er selvsagt jeg som handler (kolonial, men jeg planlegger alt og tar i mot) handler klær til barna, er på alt av møter i BHG, planlegger bursdager, handler gave for de vi skal i bursdag til både de i min familie og de i hans, ferier er det også jeg som planlegger...

TS

Da syns jeg mannen din er ego og tullete som lager en greie ut av at det ikke et strøkent til han kommer hjem. Og typisk at du må stå for alt det "usynlige" arbeidet også. Mannen din har virkelig ikke en dritt å klage over.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Dette er så typisk, og i jobben min ser jeg at det går igjen ofte i flere familier. Mine foreldre hadde det også slik, og jeg hadde det slik frem til jeg kastet ut gubbejævelen. 

Min mor tok all den usynlige utakknemlige drittjobben mens min far solte seg i glansen over hvor flink han var hvis han tok ut av oppvaskmaskinen to dager på rad og hadde fått klippet plenen i løpet av uka. Min mor måtte til og med kjøpe gaver til hans tidligere barn og barnebarn ( fra hans tidligere forhold) for han klarte ikke holde styr på og var ikke interessert i når de hadde bursdag engang 😒

Og ifølge enkelte brukere her inne så er det visst helt greit at TS skal ta all denne utakknemlige ekstrajobbinga, for hvis ikke så er hun lat (artig med brukerne som påstår at mor bare har 1-2 prosent mer jobb hjemme. Altså kanskje dere skal gå ungdomsskolen om igjen for å få bestått matematikken). Og hvorfor er ikke far lat når han faktisk IKKE bidrar med alt det TS sier her? Jada han står opp med barna og hjelper til i helgene ( en skikkelig"helt"!) , men ellers så virker det som om det er mor som må gjøre absolutt alt annet.

Anonymkode: c8ca2...d12

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Madde123 said:

Dette er en mor som virkelig har mye å gjøre!

Les dette TS & dere andre som vaser her inne. Dette er virkelig en mor som har mye å gjøre. Dette er en mor som har noe å «klage» på. Ts i denne tråden er lat og sutrete.

Ja en ALENEmor som sliter, det blir en helt annen situasjon. Du er passe treig i toppen om du ikke forstår at mannen til TS er den late her. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg Henter barna 3 og 1 i barnehagen og lager middag. Leker med de , steller de og som regel rekker jeg å legge de før mannen kommer hjem kl 19. Noen ganger rekker han å være med å legge. Når han kommer hjem så klager han på at huset «flyter». Jeg har ikke ryddet av etter middagen, og lekene ligger utover. 

Jeg syntes jeg har gjort nok og at han ikke kan forvente at alt er på stell når han kommer hjem. 

hvem er urimelig? 

Han. Og det er ikke lett å rydde mens ungene er hjemme. Og de leker jo når de kommer hjem, dermed ligger leker utover. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Madde123 skrev:

Å himmel. Se nå...

1. Når man lager middag, rydder man unna mens man holder på.

2. Man rydder av bordet etter middag.

3. Det tar 5 min å rydde leker.

Men nei.. her sitter man på kg å klager..

Er vel ingen som har sagt her at hun skal vaske ned vegger og vinduer. Enkelt og greit.👍

Jeg er enig med deg og her jobber vi begge 100%, har tre katter, to marsvin og kjælegris, pluss fire unger under 7 år.

Anonymkode: 6e013...540

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg og her jobber vi begge 100%, har tre katter, to marsvin og kjælegris, pluss fire unger under 7 år.

Anonymkode: 6e013...540

Ja der ser du. Noen kan, og noen kan ikke.

Du er en flink mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, Tanuki skrev:

Ja en ALENEmor som sliter, det blir en helt annen situasjon. Du er passe treig i toppen om du ikke forstår at mannen til TS er den late her. 

Vedder på at du enten ikke har barn, eller at du er like lat som Ts.Du skjønner jo ikke poenget en gang. Og jeg er ganske sjapp i «toppen», er nok derfor jeg ser forskjellen på noen som virkelig sliter å har det tungt, og en person som bare er lat og vil komme inn på kg for å få en hel hau av høns i samme situasjon til å støtte seg. Er nok også derfor jeg ikke har dette problemet.

Endret av Madde123
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Madde123 said:

Dette er en mor som virkelig har mye å gjøre!

Les dette TS & dere andre som vaser her inne. Dette er virkelig en mor som har mye å gjøre. Dette er en mor som har noe å «klage» på. Ts i denne tråden er lat og sutrete.

Det er jo mannen til TS som sutrer, ikke ts. Det er han som ikke greier å ta noe som helst av sin del av ettermiddagen. Ts høres alt annet enn lat ut, men du høres ut som en som har ekstremt lave forventninger til menn, og det bekrefter du ved å sammenligne ts opp mot alenemødre. 

TS, jeg syns du høres ut som en flott mor. Så fint at du kan prioritere barna fremfor rene kasseroller kl 18! Så fint at du ikke synes det er livsviktig at huset er striglet til enhver tid! Så fint at du prioriterer det DU synes er viktig! Du er ikke lat, det er bare folk som sliter med at andre vil leve annerledes som kan tro det. Mannen din er urimelig, og som sagt, han hadde fått beskjed av meg om å komme hjem kl 16 hvis han ikke syns du gjør det bra nok. Da kan han gjøre det selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Albbas skrev:

Det er jo mannen til TS som sutrer, ikke ts. Det er han som ikke greier å ta noe som helst av sin del av ettermiddagen. Ts høres alt annet enn lat ut, men du høres ut som en som har ekstremt lave forventninger til menn, og det bekrefter du ved å sammenligne ts opp mot alenemødre. 

TS, jeg syns du høres ut som en flott mor. Så fint at du kan prioritere barna fremfor rene kasseroller kl 18! Så fint at du ikke synes det er livsviktig at huset er striglet til enhver tid! Så fint at du prioriterer det DU synes er viktig! Du er ikke lat, det er bare folk som sliter med at andre vil leve annerledes som kan tro det. Mannen din er urimelig, og som sagt, han hadde fått beskjed av meg om å komme hjem kl 16 hvis han ikke syns du gjør det bra nok. Da kan han gjøre det selv! 

Unnskyld meg.. Hvem skrev denne tråden? 
og hvilken forventninger jeg har til menn, ja det vet du ingenting om. Men kanskje du burde lese alt jeg har skrevet?😊 😊

Endret av Madde123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Just now, Madde123 said:

og hvilken forventninger jeg har til menn, ja det vet du ingenting om. 😊

Du lovpriser nesten en mann som greier å levere i barnehagen, det sier sitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Madde123 skrev:

og hvilken forventninger jeg har til menn, ja det vet du ingenting om. Men kanskje du burde lese alt jeg har skrevet?😊 😊

Du er dømt til lynsjing i denne tråden.. 

Syns i de første svarene dine at du var ganske drøy, men etterhvert som ts forklarte at han faktisk tok morgenen, samt var en del av felleskapet i helgene. Da gikk det også opp for meg at terskelen til ts er noget lav...

Anonymkode: 426e2...0e8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Albbas skrev:

Du lovpriser nesten en mann som greier å levere i barnehagen, det sier sitt. :ler:

Åja okei👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er dømt til lynsjing i denne tråden.. 

Syns i de første svarene dine at du var ganske drøy, men etterhvert som ts forklarte at han faktisk tok morgenen, samt var en del av felleskapet i helgene. Da gikk det også opp for meg at terskelen til ts er noget lav...

Anonymkode: 426e2...0e8

Ja kan godt være. Men synes rett og slett det blir for dumt å klage på ett slikt «luksus problem», og når man sier seg uenig, ja da får man jo kastet det ene og det andre om «IQ, hest, lovpriser mannen, selvsentrert» osv etter seg. Så ja, jeg er kanskje litt drøy og hard, men dette med Ts er virkelig ikke ett problem. Kanskje hun er sliten, som alle andre foreldre, og hun er ikke noe unntak i dette. Men greia er at det er ikke vanskelig (som jeg har sagt mange ganger) å plukke med kopper og tallerkner, leker osv når man likevel går forbi. Jeg har sagt mange ganger at det handler om å kombinere. Og det mener jeg fortsatt, fordi jeg gjør det selv. Men nei, da er jeg «frøken perfekt». Det går jo virkelig ikke å diskutere noe som helst her inne. Eller jo hvis man skriver som anonym bruker da...

Jeg mener også at om situasjonen hadde vært snudd, så hadde mannen «måtte» rydde kasserollene og lekene før hun kom hjem.
At han gjør morgen rutinen hver dag, leverer i bhg hver dag, noen ganger er med på leggetiden og hjelper til i helgene mens Ts (som idag) sitter her på kg å klager? Nei, jeg ser ikke på en mann som en supermann for dette, men Ts har ett luksus problem. Derfor postet jeg også linken til alenemora. For hun har faktisk noe å «klage» på. Hun har det tungt og hun er sliten. Men likevel får hun det til. Kjempe flink og sterk mamma!👍💜 Men det var dessverre ikke alle som skjønte det, for de er vel for opptatt av å «forsvare» stakkars Ts. Kanskje pga at de har samme luksus problem selv, eller er uten barn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...