AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Synes det er så merkelig at man kan leve i 20 år også bare død... Hvorfor er livet så mystisk?? Det plager meg litt at vi bare er hamster i ett hjul,, vi har ikke noe begrep på hva døden egentlig er... Har du noen tanker på det? Anonymkode: 93c26...7da 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Alt man jobbet hardt for, bare forsvinner etter døden... Anonymkode: 93c26...7da
Djækklåsst Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Livets store mysterium. Svar får man neppe i sin levetid, så helst noe man bør unngå å tenke på. En ateist jeg vet om sa «jeg levde ikke i 1950 og led ingen nød. Lider vel like lite i 2100.» 5
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Akkurat nå, Djækklåsst skrev: Livets store mysterium. Svar får man neppe i sin levetid, så helst noe man bør unngå å tenke på. En ateist jeg vet om sa «jeg levde ikke i 1950 og led ingen nød. Lider vel like lite i 2100.» Nei, jeg levde ikke i 1950, men da kan man si at det var fordi jeg ikke var skapt enda.. Men nå er jeg skapt. Og jeg er et menneske med interesser, verdier osv. Så å tenke at jeg bare blir til ingenting en dag er litt merkelig. Og alt er også tilfeldig... Jeg er en kvinne, men jeg kunne sikkert blitt skapt som en hund eller noe annet... men det ble jeg altså ikke. Vanskelig å ikke tenke over det når man bare sitter alene med tankene sine. Nei, jeg er ikke religiøs heller men synes alt er et eneste stort mysterium ja... : / Anonymkode: 93c26...7da 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 Det går ikke an å bli ingenting, det er en slags moderne overtro. Vi går selvsagt videre etter vi er døde, det at vi er i fysiske kropper her på jorden er bare en kort, midlertidig opplevelse i forhold til evigheten. Det jeg personlig tror nå ut fra egen erfaring, venners erfaring og beretninger om nær-døden-opplevelser er at vi egentlig er noe ikke-fysisk (en sjel) som inkarnerer som noe fysisk, og som beveger oss mellom disse to verdenene. Det jeg imidlertid ikke skjønner er hvorfor vi velger å inkarnere på Jorden med all den lidelsen som finnes, hvorfor vil jeg utsette meg selv for det? Skulle gjerne spurt Gud om det en gang, og det får jeg vel sjansen til også. Anonymkode: 29f06...126 5
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går ikke an å bli ingenting, det er en slags moderne overtro. Vi går selvsagt videre etter vi er døde, det at vi er i fysiske kropper her på jorden er bare en kort, midlertidig opplevelse i forhold til evigheten. Det jeg personlig tror nå ut fra egen erfaring, venners erfaring og beretninger om nær-døden-opplevelser er at vi egentlig er noe ikke-fysisk (en sjel) som inkarnerer som noe fysisk, og som beveger oss mellom disse to verdenene. Det jeg imidlertid ikke skjønner er hvorfor vi velger å inkarnere på Jorden med all den lidelsen som finnes, hvorfor vil jeg utsette meg selv for det? Skulle gjerne spurt Gud om det en gang, og det får jeg vel sjansen til også. Anonymkode: 29f06...126 😂 Anonymkode: 4c7bf...927 6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #7 Skrevet 2. november 2019 42 minutter siden, AnonymBruker said: 😂 Anonymkode: 4c7bf...927 Du mener at det at man blir ingenting er fakta? Anonymkode: 29f06...126 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #8 Skrevet 2. november 2019 Den som visste det.. en skremmende tanke at vi en dag plutselig bare blir borte Anonymkode: 6b873...934 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #9 Skrevet 2. november 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Alt man jobbet hardt for, bare forsvinner etter døden... Anonymkode: 93c26...7da Nei, det gjør ikke det. Sjelen vår har lagret infoen. Men vi som dette mennesket vi er nå forsvinner jo. Men vårt innerste jeg går videre. Anonymkode: 9111a...338 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #10 Skrevet 2. november 2019 Hva er det dere synes er så merkelig eller vanskelig å forstå? Døden er jo bare at komponentene/organene våre slutter å fungere, og dekomposerer og blir til annen energi. Jord osv. Der er ganske enkelt å forstå om man fulgte med i naturfagtimen på barneskolen. Anonymkode: abf52...3bf 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #11 Skrevet 2. november 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Det går ikke an å bli ingenting, det er en slags moderne overtro. Vi går selvsagt videre etter vi er døde, det at vi er i fysiske kropper her på jorden er bare en kort, midlertidig opplevelse i forhold til evigheten. Det jeg personlig tror nå ut fra egen erfaring, venners erfaring og beretninger om nær-døden-opplevelser er at vi egentlig er noe ikke-fysisk (en sjel) som inkarnerer som noe fysisk, og som beveger oss mellom disse to verdenene. Det jeg imidlertid ikke skjønner er hvorfor vi velger å inkarnere på Jorden med all den lidelsen som finnes, hvorfor vil jeg utsette meg selv for det? Skulle gjerne spurt Gud om det en gang, og det får jeg vel sjansen til også. Anonymkode: 29f06...126 Anbefaler å lese om Past life quantum healing, det er hypnoser som er gjort på tusenvis av mennesker hvor 89% av rapportene inkluderer ikke bare eskrivelser av tidligere liv, men om hvordan vi er på jorden for å lære. At det er den raskeste formen for utvikling av vår sjel nettopp fordi det er mye lidelse her. Jeg trodde ikke på noe av dette før en dame testet ut teknikken på meg og jeg visste ingenting om det fra før av og jeg snakket langt mer enn henne under prosedyren og jeg beskrev to tidligere liv og etterlivet og hvordan jeg lærte og hva jeg har igjen å lære i dette livet. Anonymkode: 11013...a6e 3
cerruti Skrevet 2. november 2019 #12 Skrevet 2. november 2019 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er det dere synes er så merkelig eller vanskelig å forstå? Døden er jo bare at komponentene/organene våre slutter å fungere, og dekomposerer og blir til annen energi. Jord osv. Der er ganske enkelt å forstå om man fulgte med i naturfagtimen på barneskolen. Anonymkode: abf52...3bf Nettopp det som er så trist.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #13 Skrevet 2. november 2019 8 hours ago, AnonymBruker said: Anbefaler å lese om Past life quantum healing, det er hypnoser som er gjort på tusenvis av mennesker hvor 89% av rapportene inkluderer ikke bare eskrivelser av tidligere liv, men om hvordan vi er på jorden for å lære. At det er den raskeste formen for utvikling av vår sjel nettopp fordi det er mye lidelse her. Jeg trodde ikke på noe av dette før en dame testet ut teknikken på meg og jeg visste ingenting om det fra før av og jeg snakket langt mer enn henne under prosedyren og jeg beskrev to tidligere liv og etterlivet og hvordan jeg lærte og hva jeg har igjen å lære i dette livet. Anonymkode: 11013...a6e Hvem gikk du til? Det er akkurat dette jeg vil gjøre også, etter å ha lest Michael Newton's bøker. Anonymkode: 29f06...126
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #14 Skrevet 2. november 2019 9 hours ago, AnonymBruker said: Hva er det dere synes er så merkelig eller vanskelig å forstå? Døden er jo bare at komponentene/organene våre slutter å fungere, og dekomposerer og blir til annen energi. Jord osv. Der er ganske enkelt å forstå om man fulgte med i naturfagtimen på barneskolen. Anonymkode: abf52...3bf Grunnen til at det er vanskelig å forstå er at alle vet at de har en ikke-fysisk del og de lurer på hvor denne delen blir av etter døden. Det er noe vi ikke lærer i naturfagtimene og ikke i denne kulturen i det hele tatt. Anonymkode: 29f06...126 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #15 Skrevet 2. november 2019 13 hours ago, AnonymBruker said: Det går ikke an å bli ingenting, det er en slags moderne overtro. Vi går selvsagt videre etter vi er døde, Anonymkode: 29f06...126 Du stempler ikke-troende som overtroiske, når du selv lever livet etter det som mange mener er den eldste overtroen i verdenshistorien? 😂 Anonymkode: 3c783...88c 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #16 Skrevet 2. november 2019 Er morsomt at ingen gidder å bry seg om å sjekke med de som faktisk har opplevd å smake på døden, de kommer tilbake med hjerneskade. Alle andre har bare god fantasi og hallusinasjoner. Anonymkode: e3de7...728
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #17 Skrevet 2. november 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Du mener at det at man blir ingenting er fakta? Anonymkode: 29f06...126 Man blir til slutt beinrester/ jord. Når hjernen er død finnes ikke "sjelen" lenger. Anonymkode: 6638b...281 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #18 Skrevet 2. november 2019 5 minutter siden, AnonymBruker said: Man blir til slutt beinrester/ jord. Når hjernen er død finnes ikke "sjelen" lenger. Anonymkode: 6638b...281 Det er ikke fakta Anonymkode: 29f06...126
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #19 Skrevet 2. november 2019 Vi har mange liv og tar med oss sjeleveksten videre. Vi inkarnerer for å lære og erfare, det er kun i fysisk form vi kan oppleve og møte oss selv fullt ut, det er her "det skjer". Vi er her for å bringe lyset og vår lærdom inn i fysisk form. Det er på jorden vi får oppleve våre ønsker. Prosessen vi er i nå er integrering, vi går tilbake til enhet, som alle deler i harmoni. Anonymkode: a7493...67b 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #20 Skrevet 2. november 2019 11 minutter siden, AnonymBruker said: Er morsomt at ingen gidder å bry seg om å sjekke med de som faktisk har opplevd å smake på døden, de kommer tilbake med hjerneskade. Alle andre har bare god fantasi og hallusinasjoner. Anonymkode: e3de7...728 Syns du det er morsomt? Syns du også det er morsomt at jeg har hørt på utallige beretninger om nær-døden-opplevelser, lest det jeg har kommet over om det, lest bøker med beskrivelse av et stort antall regresjoner som har klare likhetstrekk osv osv, og det er ingenting overhodet som får meg til å tro at det er fantasi? Morsomt ikke sant? Tviler på at du selv har sett noe særlig på det, de som virkelig undersøker dette avviser det ikke kategorisk. Anonymkode: 29f06...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå