AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/LAX5OV/vg-avsloerer-pst-sjefen-oppbevarte-vaapen-ulovlig-i-flere-aar?utm_source=vgfront&utm_content=row-1 Leste denne og må si jeg ikke skjønner oppstyret. At en politimester, eller sjef for PST, oppbevarer to eldgamle pistoler i et skap i vente på neste våpenamnesti før han får dem destruert, er vel så langt nede på min bekymringsliste som det er mulig å komme. Dersom SJEFEN FOR PST ønsker å skyte noen (????) så får han selvsagt til det, men det var tydeligvis ikke hans ønske, så da ser jeg ikke problemet. Det er millioner av skytevåpen i Norge, at SJEFEN FOR PST har adgang til 2 av disse bekymrer meg ikke i det hele tatt, hvorfor skulle det det. Det jeg la mer merke til i artikkelen var at han var medlem i en "losje", "odd fellow", det har jeg aldri hørt om så sjekket på wikipedia hva det var, der står det at medlemmene må "tro på et høyeste vesen som verdens skaper og opprettholder." , det er vel mer sjokkerende for meg at SJEFEN FOR PST, tror på et magisk vesen i himmelen som opprettholder ting, enn at han har adgang til våpen, fordi som sjef for PST krever det evne til logiske resonementer for å komme kriminelle i forkjøpet, overtro kan indikere noe svekket evne på den fronten, kanskje det burde være fokuset til mediene, er sjefen for pst intellektuelt oppegående, hva er dette høyeste vesenet han tror på og hvorfor, ikke har han en pistol eller ikke ... Hvorfor graver ikke mediene i dette istedenfor ? Hva tenker dere, frykter dere en PST SJEF med pistol, eller en PST SJEF som tror på magiske vesener i himmelen mest, eller er ingen av delene av bekymring for deg? Kjør debatt ! Anonymkode: 3114b...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #2 Skrevet 5. november 2019 En av de aller største politi-sjefene i hele Norge, og så presterer man å gjøre slike patetisle feil! Hadde dette vært en vanlig "Jørgen Hatte-maker" som ville man garamtert fått straff for dette... Anonymkode: b0a44...5a0
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #3 Skrevet 5. november 2019 Synes tittelen var rar. Tror veldig mange «høyt oppe» er medlem i diverse losjer. Anonymkode: 61cef...2f1
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #4 Skrevet 5. november 2019 Det du skriver er bare losje symbolikk. Det er ikke slik at de faktisk tror på det. Er vel mer noe å kunne gjemme alt hemmelighold i losjen bak. Anonymkode: cf83b...b81 2
Resignert Skrevet 5. november 2019 #5 Skrevet 5. november 2019 Disse to pistolene er da reellt sett et ikke- problem. Mener at det var snakk om to konkurransepistoler i kaliber .22 Altså svært finkalibrede og svake våpen, egentlig lite egnet til å skade mennesker. Politiets tjenestepistoler er 9 mm x19, så vidt jeg vet, og er dermed mange ganger kraftigere. At polititjenestemenn ikke evner å håndtere disse tjenestepistolene uten å avfyre vådeskudd i hytt og pine er et mye større problem etter min mening. Til sammenligning kan jeg jo nevne at rifle i samme kaliberet som disse omtalte pistolene, altså .22LR ("salongrifle") kun er "tillatt for jakt på småvilt opp til en hares størrelse, men ikke til hare" i Norge. Det betyr at staten ikke anser .22LR som kraftig nok til å effektivt avlive en hare. Tygg litt på det.,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå