AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Jada, nok en Tore Sagen-tråd, men jeg føler at også denne har rom for å være en egen tråd. I denne artikkelen fremgår det helt tydelig hva som er "lov" og "ikke lov" i samfunnet i dag. Det satiriske innslaget til Sagen i Radioresepsjonen krenket altså feil folk, og det var meningen at "klimafornektere" og "rasister" skulle føle seg støtt av innslaget. Det skjedde jo ikke, heller det motsatte kan vi vel trygt fastslå nå. https://kampanje.com/medier/2019/11/68-klager-pa-radioresepsjonen-etter-omstridt-innslag/ Sitat Dette er et tydelig parodisk innslag som ænsker å gjøre til latter mennesker som ikke forholder seg til vitenskap og kunnskap om klima og om rasisme, sa Holmer til Kampanje. Han synes det er leit at noen ble såret av innslaget, men understreker at det ikke var meningen. - Synes du selv dette var morsomt? - Ja, det lo jeg godt av, men det er fordi det oppstår en sjokkeffekt når Tore bruker de sterke uttrykkene. Da blir det veldig tydelig at dette med rasisme og klimaskepsis ikke er noe vi ønsker oss i samfunnet. Her motsier jo kanalsjef Holmer seg selv. Først sier han at det var meningen å gjøre klimafornektere til latter, for deretter å si at det ikke var meningen at noen skulle bli såret, og avslutter det hele med å si at klimaskepsis ikke er noe vi ønsker oss i samfunnet. Akkurat rasismebiten kan jeg skjønne, men hvorfor denne trangen til å rakke ned på de som støtter seg til andre rapporter enn de Greta Thunberg kommer med? Hvorfor er det greit å rakke ned på visse grupper, men helt forferdelig grusomt å rakke ned på andre grupper? Hvem er det egentlig som bestemmer hvem det er greit å rakke ned på, og hvorfor? Anonymkode: 4dd46...362 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvem er det egentlig som bestemmer hvem det er greit å rakke ned på, og hvorfor? Anonymkode: 4dd46...362 Du svarte deg selv. Tore Sagen og NRK bestemmer hvem det er greit å rakke ned på. De "kule" med mikrofonstativ og monopol på de riktige meningene bestemmer sånt. Så får alle vi andre bare dilte etter. Anonymkode: d6c53...a5e 4
herzeleid Skrevet 2. november 2019 #3 Skrevet 2. november 2019 Ja det blir noe litt komisk over det når en prøver å angripe og drite ut en gruppe, for så å selv bli angrepet av egne meningsfeller som er krenket fordi de ikke forstår humoren. Sett under ett er dette stor humor. 7
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #4 Skrevet 3. november 2019 On 11/2/2019 at 12:56 PM, herzeleid said: Ja det blir noe litt komisk over det når en prøver å angripe og drite ut en gruppe, for så å selv bli angrepet av egne meningsfeller som er krenket fordi de ikke forstår humoren. Sett under ett er dette stor humor. Det skal IQ over ett visst nivå til, for å forstå ironi, sarkasme, metaforer. Sier litt om Sagens tilhengere. Anonymkode: d6c53...a5e 2
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #5 Skrevet 3. november 2019 Det er lov å drite folk ut, så lenge det ikke går på person eller er hets mot en definert gruppe. Så enkelt, men likevel så vanskelig. For hvorfor kan man for eksempel le av stygge vitser som henger ut kvinner og/eller menn som gruppe, men ikke vitser om mørkhudede? Jeg tror hovedproblemet i dagens samfunn er at folk er veldig raske med å rope ut om krenkelse på vegne av andre, fordi det er forventet at man bør reagere så snart det kan tolkes som rasisme eller andre undertrykkende holdninger. Da er man et moderne, godt og tolerant menneske. Det har jo til og med vært tilfeller der de som eventuelt burde følt seg krenket ikke er det, mens de selvoppnevnte krenkelses-gråtekonene skriker og bærer seg på deres vegne. To gode eksempler er da H&M ble kalt rasister fordi noen få (for det meste hvite mennesker) fikk helt gale assosiasjoner, og da et selskapsspill ble fjernet fra markedet fordi én person ikke likte humoren og ble krenket på vegne av flere av landets voldsofre, spesielt barn. At det var feilslått humor som ikke traff så godt som håpet, betyr ikke at det var rasisme. Eller at noen burde føle seg krenket og hetset. Folk begynner snart å bli en parodi på seg selv. Anonymkode: 1444b...4c6 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #6 Skrevet 3. november 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er lov å drite folk ut, så lenge det ikke går på person eller er hets mot en definert gruppe. Så enkelt, men likevel så vanskelig. For hvorfor kan man for eksempel le av stygge vitser som henger ut kvinner og/eller menn som gruppe, men ikke vitser om mørkhudede? Anonymkode: 1444b...4c6 Nesten. Jeg tilhører gruppen norsk hvit heterofil mann som jobber. Om meg kan man si hva som helst. Jeg sitter, ifølge msm, på toppen av pyramiden. Så uansett hva som blir tillagt meg av negative ting så er det bare for meg å bite det i meg. Rasist, sint, voldelig, patrialsk samfunn osv. For meg er det bare å ta imot. Hvis jeg f.eks skulle ha frekkhetens nådegave å peke på fakta. Dvs hvilke grupper menn jeg blir stilt til ansvar for kan jeg vente meg reaksjoner. Sint, brunpeiser, yttre høyre osv. Så jeg biter det i meg. Hadde jeg vært kvinne ville jeg hatt noe beskyttelse i egenskap av kjønn. Annen legning, hudfarge, religion eller kultur og jeg kunne hevde meg krenket og kreve unnskyldning eller aksept. Og jeg ville få det. På meg er det jaktsesong alltid. Anonymkode: 70849...c04 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Det skal IQ over ett visst nivå til, for å forstå ironi, sarkasme, metaforer. Sier litt om Sagens tilhengere. Anonymkode: d6c53...a5e hæh? "sier litt om sagens tilhengere". Sier du det i en negativ forstand? Isåfall, da vil jeg si du bommer. Anonymkode: fa42d...f9a
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #8 Skrevet 3. november 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesten. Jeg tilhører gruppen norsk hvit heterofil mann som jobber. Om meg kan man si hva som helst. Jeg sitter, ifølge msm, på toppen av pyramiden. Så uansett hva som blir tillagt meg av negative ting så er det bare for meg å bite det i meg. Rasist, sint, voldelig, patrialsk samfunn osv. For meg er det bare å ta imot. Hvis jeg f.eks skulle ha frekkhetens nådegave å peke på fakta. Dvs hvilke grupper menn jeg blir stilt til ansvar for kan jeg vente meg reaksjoner. Sint, brunpeiser, yttre høyre osv. Så jeg biter det i meg. Hadde jeg vært kvinne ville jeg hatt noe beskyttelse i egenskap av kjønn. Annen legning, hudfarge, religion eller kultur og jeg kunne hevde meg krenket og kreve unnskyldning eller aksept. Og jeg ville få det. På meg er det jaktsesong alltid. Anonymkode: 70849...c04 Det ligger liten beskyttelse mot krenkelse for hvite, norske, likestilte kvinner som bor i Norge også. Bare se her på forumet: vi kan ikke kjempe for noen form for likestilling, fordi vi er privilegerte norske kvinner som bare syter og ikke vet hvor godt vi har det. Dersom man i tillegg er seksuelt aktiv og liker å ha tilfeldig sex, er man løs og horete og ikke minst; egoistiske. Spesielt om man våger å velge bort noen noen menn i prosessen, for da er man typisk storforlangende og kresen norsk kvinne med prinsessesyndrom. Pluss at stort sett alle norske kvinner er sinte feminazier som egentlig hater menn. Er vi i tillegg tjukke eller stygge, kan vi bare glemme noen form for medlidenhet eller støtte. Tjukke damer er verre enn tjukke menn, fordi damer dømmes mer etter utseende i samfunnet enn menn. Og den beskyttelsen du nevner, er ikke mer beskyttelse enn at vi selv må ta ansvaret for både voldtekter og at man blir alenemor. Fordi vi burde vite bedre enn å kle oss utfordrende og drikke oss fulle, eller ha sex med "bad guys" som vi burde skjønt ikke var riktig å få barn med. Tar vi abort, er vi mordere. Osv osv. Jeg vil våge å påstå at hvite, norske kvinner er like fritt vilt som hvite, norske menn, bare i ulike sammenhenger og alt etter som hvem man snakker med. Anonymkode: 1444b...4c6 4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Skrevet 3. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det ligger liten beskyttelse mot krenkelse for hvite, norske, likestilte kvinner som bor i Norge også. Bare se her på forumet: vi kan ikke kjempe for noen form for likestilling, fordi vi er privilegerte norske kvinner som bare syter og ikke vet hvor godt vi har det. Dersom man i tillegg er seksuelt aktiv og liker å ha tilfeldig sex, er man løs og horete og ikke minst; egoistiske. Spesielt om man våger å velge bort noen noen menn i prosessen, for da er man typisk storforlangende og kresen norsk kvinne med prinsessesyndrom. Pluss at stort sett alle norske kvinner er sinte feminazier som egentlig hater menn. Er vi i tillegg tjukke eller stygge, kan vi bare glemme noen form for medlidenhet eller støtte. Tjukke damer er verre enn tjukke menn, fordi damer dømmes mer etter utseende i samfunnet enn menn. Og den beskyttelsen du nevner, er ikke mer beskyttelse enn at vi selv må ta ansvaret for både voldtekter og at man blir alenemor. Fordi vi burde vite bedre enn å kle oss utfordrende og drikke oss fulle, eller ha sex med "bad guys" som vi burde skjønt ikke var riktig å få barn med. Tar vi abort, er vi mordere. Osv osv. Jeg vil våge å påstå at hvite, norske kvinner er like fritt vilt som hvite, norske menn, bare i ulike sammenhenger og alt etter som hvem man snakker med. Anonymkode: 1444b...4c6 Japp. Hvite kan kalles stygge, potet, mordere, bleikinger, vi kan bli bedt om å dra til helvete, vi er sinte, fæle, burde vært utryddet, burde drepes voldtas og tortureres. Men det er greit, vi er tross alt bare hvite så såpass bør vi tåle å høre. Generasjonene før oss ble tross alt ikke systematisk undertrygt så vi som lever i dag er fritt vilt og skal tåle alt. Anonymkode: 8a231...0f1 3
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #10 Skrevet 4. november 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ligger liten beskyttelse mot krenkelse for hvite, norske, likestilte kvinner som bor i Norge også. Bare se her på forumet: vi kan ikke kjempe for noen form for likestilling, fordi vi er privilegerte norske kvinner som bare syter og ikke vet hvor godt vi har det. Dersom man i tillegg er seksuelt aktiv og liker å ha tilfeldig sex, er man løs og horete og ikke minst; egoistiske. Spesielt om man våger å velge bort noen noen menn i prosessen, for da er man typisk storforlangende og kresen norsk kvinne med prinsessesyndrom. Og den beskyttelsen du nevner, er ikke mer beskyttelse enn at vi selv må ta ansvaret for både voldtekter og at man blir alenemor. Fordi vi burde vite bedre enn å kle oss utfordrende og drikke oss fulle, eller ha sex med "bad guys" som vi burde skjønt ikke var riktig å få barn med. Tar vi abort, er vi mordere. Osv osv. Jeg vil våge å påstå at hvite, norske kvinner er like fritt vilt som hvite, norske menn, bare i ulike sammenhenger og alt etter som hvem man snakker med. Anonymkode: 1444b...4c6 Ingen er beskyttet mot "drittprat" mennesker imellom. En farget homofil kan f.eks bli kalt gjerrig. Men som gruppe er han under beskyttelse. En stand up komiker f.eks må trå varsomt rundt alle grupper unntatt hvite menn. Carpe kan lage prisbelønte sanger som rakker ned på min gruppe. Når Zara Larsson uttrykker hun "hater menn, vi er så ekle". Og får applaus på Skavlan er det hvite menn hun snakker om. Hadde hun adressert de som faktisk voldtok på hennes konsert under "we are Stockholm" ville hun stigmatisert en utsatt gruppe osv osv. Opplever å måtte stå skolerett og bite i meg beskyldninger om patriarket som omskjærer, barnebruder, holder kvinner i moralfengsel osv. Anonymkode: 70849...c04 1
dainty Skrevet 4. november 2019 #11 Skrevet 4. november 2019 (endret) Det er masse hat og diskriminering mot naturlig stygge europeiske kvinner i dag, men det er ingen som ser det. Jeg har brune øyne og naturlig blondt hår; daglig blir jeg minnet på at jeg er verdt mindre enn andre. Det nytter heller ikke når man ikke kan være en SIW (strong independent woman). Jeg tåler for det meste å høre at jeg er verdiløs på alle vis bedre enn før, men det er ikke lett. Man blir bitter og så isolerer jeg meg for ikke å gjøre dumme dårlige ting. Og for jeg er redd for andre grunner. Endret 4. november 2019 av dainty
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #12 Skrevet 4. november 2019 Akkurat nå, dainty skrev: Det er masse hat og diskriminering mot naturlig stygge europeiske kvinner i dag, men det er ingen som ser det. Jeg har brune øyne og naturlig blondt hår; daglig blir jeg minnet på at jeg er verdt mindre enn andre. Det nytter heller ikke når man ikke kan være en SIW (strong independent woman). Jeg tåler før det meste å høre at jeg er verdiløs på alle vis, men det er ikke lett. Minnet på hva? Anonymkode: 3ac98...971
AnonymBruker Skrevet 4. november 2019 #13 Skrevet 4. november 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Minnet på hva? Anonymkode: 3ac98...971 Les resten av setningen. Anonymkode: dc754...65f
linsejesus Skrevet 4. november 2019 #14 Skrevet 4. november 2019 On 11/2/2019 at 12:56 PM, herzeleid said: Ja det blir noe litt komisk over det når en prøver å angripe og drite ut en gruppe, for så å selv bli angrepet av egne meningsfeller som er krenket fordi de ikke forstår humoren. Sett under ett er dette stor humor. Det syke her er ikke at de misforstår humoren, men at de selvsagt forstår den, men insisterer på å bli fornærmet. Selvsagt kan det være ubehagelig at noen vitser om ting du faktisk har lidd under, som rasisme. Og vitsen er kanskje ikke morsom. Men det var ingen som skrev sinte kronikker da Radioresepsjonen fleipet om dødfødsler. Det er virkelig fare på ferde når antirasister i praksis vil bekytte rasister mot å bli tullet med. Man kan kødde med alt, bortsett fra det som er sårt for meg og mine. Vel, lykke til med å lage en vits som ikke treffer noen som helst. Man kan godt ta rasisme på alvor, men man trenger ikke ta rasister på alvor.
herzeleid Skrevet 4. november 2019 #15 Skrevet 4. november 2019 14 minutter siden, linsejesus skrev: Det syke her er ikke at de misforstår humoren, men at de selvsagt forstår den, men insisterer på å bli fornærmet. Selvsagt kan det være ubehagelig at noen vitser om ting du faktisk har lidd under, som rasisme. Og vitsen er kanskje ikke morsom. Men det var ingen som skrev sinte kronikker da Radioresepsjonen fleipet om dødfødsler. Det er virkelig fare på ferde når antirasister i praksis vil bekytte rasister mot å bli tullet med. Man kan kødde med alt, bortsett fra det som er sårt for meg og mine. Vel, lykke til med å lage en vits som ikke treffer noen som helst. Man kan godt ta rasisme på alvor, men man trenger ikke ta rasister på alvor. Ja det ligger nok mye i dette, at en ikke nødvendigvis misforstår, men velger å hisse seg opp over formen selv om alle egentlig forstår innholdet. 1
Trolljeger Skrevet 7. november 2019 #16 Skrevet 7. november 2019 Folk i 2019 er så latterlig late og skremmende lite intelligente. Tenk å skrike og hyle over så mye når du ikke engang gidder å sette det inn i saken.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #17 Skrevet 7. november 2019 Svært mange var raske med å støtte Muhammedtegningene og mente at muslimer måtte tåle satire, at det var en del av vår kultur, hvor viktig ytringsfriheten var osv. Hvor var disse nå? Jeg mistenker at det handlet mer om at man endelig fikk et legitimt utløp for sitt ønske om muslimhets enn oppriktig, ideologisk tankegang. Ellers hadde vi sett det samme her også. Anonymkode: fc773...464 1
Husholdning1 Skrevet 7. november 2019 #18 Skrevet 7. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svært mange var raske med å støtte Muhammedtegningene og mente at muslimer måtte tåle satire, at det var en del av vår kultur, hvor viktig ytringsfriheten var osv. Hvor var disse nå? Jeg mistenker at det handlet mer om at man endelig fikk et legitimt utløp for sitt ønske om muslimhets enn oppriktig, ideologisk tankegang. Ellers hadde vi sett det samme her også. Anonymkode: fc773...464 Ehh, hæ? De som ikke tåler satiren er jo av de samme som ikke tålte karikaturene ...
Trolljeger Skrevet 7. november 2019 #19 Skrevet 7. november 2019 19 minutter siden, Husholdning1 skrev: Ehh, hæ? De som ikke tåler satiren er jo av de samme som ikke tålte karikaturene ... Nei, det er det absolutt ikke! Det var STOR støtte til karikaturtegningene mens det knapt er noen (offentlig) støtte til Sagen. 1
Gjest Sirkelen Skrevet 7. november 2019 #20 Skrevet 7. november 2019 På 3.11.2019 den 14.58, AnonymBruker skrev: Nesten. Jeg tilhører gruppen norsk hvit heterofil mann som jobber. Om meg kan man si hva som helst. Jeg sitter, ifølge msm, på toppen av pyramiden. Så uansett hva som blir tillagt meg av negative ting så er det bare for meg å bite det i meg. Rasist, sint, voldelig, patrialsk samfunn osv. For meg er det bare å ta imot. Hvis jeg f.eks skulle ha frekkhetens nådegave å peke på fakta. Dvs hvilke grupper menn jeg blir stilt til ansvar for kan jeg vente meg reaksjoner. Sint, brunpeiser, yttre høyre osv. Så jeg biter det i meg. Hadde jeg vært kvinne ville jeg hatt noe beskyttelse i egenskap av kjønn. Annen legning, hudfarge, religion eller kultur og jeg kunne hevde meg krenket og kreve unnskyldning eller aksept. Og jeg ville få det. På meg er det jaktsesong alltid. Anonymkode: 70849...c04 Vi er en del som er i samme båt som deg. Frister veldig å ta til motmæle en del ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå