AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Del Skrevet 1. november 2019 Hei ☺️ Vi har fått time til utredning her om ikke så alt for lenge. Vi er selvfølgelig allerede utredet av vår egen lege med blodprøver, ultralyd, flere sædprøver osv. Men lurer på hva som skjer første timen man har på fertilitetsklinikken? Står at vi skal levere ny sædprøve av mannen og snakke med lege. Hvordan foregår timen? Får vi vite samme dag hva slags behandling vi skal ha? På forgånd takk for svar ☺️ Anonymkode: 3eab1...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokokos Skrevet 1. november 2019 #2 Del Skrevet 1. november 2019 Hei! Tilhører Porsgrunn. Første gang vi var der leverte mannen sædprøve, vi hadde felles samtale med lege og det ble tatt innvendig ul av meg. Etterpå ble det tatt blodprøver av begge, opplæring i medisinbruk av sykepleier, samt at vi ble gitt ca.tid før oppstart til ivf. Nøyaktig hvilke medisiner jeg skulle bruke fikk jeg først da jeg meldte inn mens den måneden forsøket startet. Opplevde at de hadde god tid til oss på oppstartssamtalen, men videre må du belage deg på samlebåndsfølelse. Kommunikasjon med klinikken foregår over appen «crypho», så anbefaler deg å laste ned denne. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #3 Del Skrevet 1. november 2019 1 time siden, Kokokos skrev: Hei! Tilhører Porsgrunn. Første gang vi var der leverte mannen sædprøve, vi hadde felles samtale med lege og det ble tatt innvendig ul av meg. Etterpå ble det tatt blodprøver av begge, opplæring i medisinbruk av sykepleier, samt at vi ble gitt ca.tid før oppstart til ivf. Nøyaktig hvilke medisiner jeg skulle bruke fikk jeg først da jeg meldte inn mens den måneden forsøket startet. Opplevde at de hadde god tid til oss på oppstartssamtalen, men videre må du belage deg på samlebåndsfølelse. Kommunikasjon med klinikken foregår over appen «crypho», så anbefaler deg å laste ned denne. Lykke til! Tusen takk for opplysende svar! Har allerede hatt litt kontakt med dem på crypho-appen. Veldig praktisk å kunne kontakte de der ☺️ Har hørt at det er litt samlebåndfølelse, men det er en liten pris å betale hvis vi faktisk blir gravide ❤️ Takk, er veldig spent på timen vår! Anonymkode: 3eab1...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #4 Del Skrevet 1. november 2019 Andre med erfaringer fra Porsgrunn? Er spennende å høre hvordan dere opplevde både forsamtale og prosessen underveis! Ville du valgt Porsgrunn igjen? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymkode: 6062d...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #5 Del Skrevet 2. november 2019 Og hvor lang tid tok det fra første timen til dere begynte med ivf? ☺️ Anonymkode: 3eab1...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sekundærinfertil Skrevet 2. november 2019 #6 Del Skrevet 2. november 2019 Vi hadde forsamtale (altså første time for samtale og undersøkelser) tirsdag denne uken. Og vi fikk da beskjed om at jeg kunne begynne på kort protokoll med medisiner allerede neste syklus, som for meg er allerede denne måneden. Forventet mens er rundt 18.november, og på dag 3 av mens skal jeg begynne på sprøyter. Så for oss gikk det fort, da de hadde kapasitet til å ta oss inn nå. Men nå er det snart jul også, og da er det stengt feks, så hvis jeg hadde hatt ny syklusstart senere, så hadde det nok ikke blitt start før i januar ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #7 Del Skrevet 2. november 2019 38 minutter siden, sekundærinfertil skrev: Vi hadde forsamtale (altså første time for samtale og undersøkelser) tirsdag denne uken. Og vi fikk da beskjed om at jeg kunne begynne på kort protokoll med medisiner allerede neste syklus, som for meg er allerede denne måneden. Forventet mens er rundt 18.november, og på dag 3 av mens skal jeg begynne på sprøyter. Så for oss gikk det fort, da de hadde kapasitet til å ta oss inn nå. Men nå er det snart jul også, og da er det stengt feks, så hvis jeg hadde hatt ny syklusstart senere, så hadde det nok ikke blitt start før i januar ☺️ Oi så kjapt!!! 😳 Jeg har IKM 24/11, kanskje jeg også er heldig og rekker en behandling før jul! Anonymkode: 3eab1...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sekundærinfertil Skrevet 2. november 2019 #8 Del Skrevet 2. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oi så kjapt!!! 😳 Jeg har IKM 24/11, kanskje jeg også er heldig og rekker en behandling før jul! Anonymkode: 3eab1...de8 Ja, det kan jo hende de klarer det sånn akkurat! 🤞🏼 krysser fingrene for det! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnet Skrevet 10. november 2019 #9 Del Skrevet 10. november 2019 Hei, jeg har også vært i Skien. Begynner med sprøyter i morgen. Gleder meg veldig til å starte men har også blandede følelser. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #10 Del Skrevet 10. november 2019 20 timer siden, Ønskebarnet skrev: Hei, jeg har også vært i Skien. Begynner med sprøyter i morgen. Gleder meg veldig til å starte men har også blandede følelser. 😊 Hei, ts her. Så spennende med sprøytestart imorgen! 😊 Vi har også vært til forsamtale og starter forhåpentligvis med behandling i månedsskiftet!! Veldig spent på dette. Forsamtalen gikk veldig fint, følte oss veldig tatt på alvor ❤️ Anonymkode: 3eab1...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnet Skrevet 10. november 2019 #11 Del Skrevet 10. november 2019 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, ts her. Så spennende med sprøytestart imorgen! 😊 Vi har også vært til forsamtale og starter forhåpentligvis med behandling i månedsskiftet!! Veldig spent på dette. Forsamtalen gikk veldig fint, følte oss veldig tatt på alvor ❤️ Anonymkode: 3eab1...de8 Ja, var litt skummelt å blande dosen. Men gikk fint. ❤️ Deilig å endelig være i gang. Men var jo også mye som er risiko ved dette osv som man fikk vite. Jeg har blitt gravid to ganger før. En gang i 2017 mistet i uke 9 og en gang i sommer men mistet i uke 7. Så merker jeg er veldig spent. De sa klart ifra at dette ikke var noen «kur» for de som har mistet, jeg vet jo det. Er utredet for habituell abort. Men finner ingenting på noen av oss. Så håper bare jeg slipper å miste igjen. Man blir jo litt redd når de kommer med all fakta 😅 du starter i slutten av mnd? 😍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2019 #12 Del Skrevet 11. november 2019 15 timer siden, Ønskebarnet skrev: Ja, var litt skummelt å blande dosen. Men gikk fint. ❤️ Deilig å endelig være i gang. Men var jo også mye som er risiko ved dette osv som man fikk vite. Jeg har blitt gravid to ganger før. En gang i 2017 mistet i uke 9 og en gang i sommer men mistet i uke 7. Så merker jeg er veldig spent. De sa klart ifra at dette ikke var noen «kur» for de som har mistet, jeg vet jo det. Er utredet for habituell abort. Men finner ingenting på noen av oss. Så håper bare jeg slipper å miste igjen. Man blir jo litt redd når de kommer med all fakta 😅 du starter i slutten av mnd? 😍 Hyperstimulering du tenker på som risiko? Ja det er en sjans for det, men det gjøres alt som er mulig for å unngå det 😊 Så trist med SA/MA! Det må være tøft å gå gjennom. Skal du kanskje bruke noe blodfortynnende også da siden det har skjedd 2 ganger? Ja hvis det ikke på magisk vis klaffer denne syklusen så starter vi opp i slutten av med ❤️ Anonymkode: 3eab1...de8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønskebarnet Skrevet 13. november 2019 #13 Del Skrevet 13. november 2019 Ja går på albyl-e. Så krysser alt av fingre for at det funker nå. Begynner på to sprøyter i morgen. Gleder meg til dette sprøytestyret er ferdig. Jobber bare sent denne uken, så alle må settes på jobb. 😂 ingen som vet da. Vi har valgt å holde det for oss selv og kun nære venner og familie ❤️ Håper det klaffer for oss begge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå