AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Som for eksempel i går. Jeg skal inn på gjestebadet med håndklær, og ser at speilet er skittent og vasken er full i skjeggstubber. Så når stesønn (19) kommer inn døra og jeg står å legger sammen klær så gir jeg beskjed om at badet må vaskes. Sånn: Hei. du det badet i gangen, det må vaskes. sånn helst i går. fullt av skjeggstubber der. (jeg mener at det er sånn som må ordnes med en gang man er ferdig med barberingen. Samboer glefser til meg at jeg ikke trenger å begynne å mase med en gang han kommer inn døra, og at jeg overreagerer. Jeg sier jo dette med en gang han kommer inn, for puff, så er han forsvunnet.. Hva tenker dere? Anonymkode: a4809...d3d
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Jeg tenker at samboeren din høres ut som en fjott. Anonymkode: f45cc...dba 49
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Funker måten din da? Om ikke må du endre taktikk. Ta opp problemet i «fredstider», snakk om hvordan dere vil ha det hjemme. Evt. neste gang roper du han inn på badet og si at du vil vise han noe; «se på alle skjeggstubbene dine, neste gang gjør du sånn her» og viser han hvordan han gjør det. Anonymkode: 63faf...f76 24
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Jeg synes ikke metoden med å bli overfalt og kritisert i det man kommer inn døra er helt fin. Både jeg og mannen er jevnt over ryddige og renslige. Men en og annen morgen kan det gå litt raskt på badet, eller kjøkkenet. Og innimellom kan man utvikle uvaner over tid. Da snakker vi rolig sammen om det, ved anledning. "du - servanten var ganske grisete i dag tidlig, gidder du ta over etter deg i løpet av kvelden?". "du - nå synes jeg det tar litt for lang tid før klær blir fjernet fra soverom og bad, det hadde betydd mye for meg om du tok unna litt etterhvert." Anonymkode: 2eda2...290 38
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 Og forresten, her kommer det sikkert svar fra folk som mener stesønnen må flytte så han kan lære å holde orden selv, siden han er 19 år. Flytter han for seg selv nå vil han ikke lære slike ting, for det plager helt sikkert ikke han. Ta tak i ting nå, din kommende svigerdatter/svigersønn er sikkert takknemlige 🙂 Anonymkode: 63faf...f76 14
Gjest padawan Skrevet 1. november 2019 #6 Skrevet 1. november 2019 Det går faktisk ann å tenke seg om to ganger før man sier sånt.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #7 Skrevet 1. november 2019 Stesønnen din ? Anonymkode: 3e901...322
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #8 Skrevet 1. november 2019 3 minutter siden, padawan skrev: Det går faktisk ann å tenke seg om to ganger før man sier sånt. Hæ? Tenke seg om to gansger før man ber et voksent menneske rydde etter seg? 😂 Anonymkode: 5715b...ad6 35
Gjest padawan Skrevet 1. november 2019 #9 Skrevet 1. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hæ? Tenke seg om to gansger før man ber et voksent menneske rydde etter seg? 😂 Anonymkode: 5715b...ad6 Det var to stykker som bor med TS som reagerte på hvordan hun ordla seg . Sier ikke det sitt? Og jeg har aldri sagt det var galt av TS å be stesønnen rydde etter seg.
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #10 Skrevet 1. november 2019 Hvor lenge har dere vært sammen? Har du fungert som stemor eller bare pappas kjærest? Anonymkode: 1bf1f...73a
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #11 Skrevet 1. november 2019 Trenger ikke møte folk i døra på den måten. Hvilke forhold har du til dun stesønn ellers da? Kunne du ikke bare ha vaska det selv? Er det så nøye? Ikke kritiser ungdommen for alt av småting - de blir drittlei Anonymkode: 2d37c...06c 8
Kim123 Skrevet 1. november 2019 #12 Skrevet 1. november 2019 En 19 åring burde kunne vaske etter seg. Punktum! 21
Hactar Skrevet 1. november 2019 #13 Skrevet 1. november 2019 (endret) Jeg tenker det var unødvendig dårlig timing og sarkastisk tilnærming, og tror det bidrar mer til at han surner pga tonen enn at han blir selvgående på rengjøringsfronten. Du vinner nok på å heller avklare forventinger med far og la ham følge dem opp. Endret 1. november 2019 av Hactar 7
Ulrikke Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 Jeg hater selv å bli overfalt om ting som bør gjøres (om det så bare er informasjon jeg ikke hadde forutsetning for å vite fra før, altså) i det jeg kommer inn døra fra jobb feks. Så jeg prøver å ikke gjøre det mot de andre i huset heller. Man kan godt vente fem minutter og si det på en hyggelig måte. Ofte blir budskapet også tatt mer på alvor da. Ikke noe galt i beskjeden, men ikke det heldigste tidspunktet (eller den heldigste tonen for den saks skyld, høres det ut som). Ta det i fredstid, "når du har barbert deg og/eller vasken er grisete er det fint om du drar over den med en gang, man vet aldri når det kommer folk som skal låne badet".... Enkelt og greit. 14
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #15 Skrevet 1. november 2019 1 time siden, padawan skrev: Det går faktisk ann å tenke seg om to ganger før man sier sånt. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Tenke seg om to gansger før man ber et voksent menneske rydde etter seg? 😂 Anonymkode: 5715b...ad6 Det er veldig krenkende å bli bedt om å rydde etter seg, må vite. Anonymkode: 7953a...0fb 16
Gjest padawan Skrevet 1. november 2019 #16 Skrevet 1. november 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig krenkende å bli bedt om å rydde etter seg, må vite. Anonymkode: 7953a...0fb Unnskyld. Det hadde jeg glemt. 😂
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #17 Skrevet 1. november 2019 1 time siden, padawan skrev: Unnskyld. Det hadde jeg glemt. 😂 😅😅😅 Anonymkode: 1bf1f...73a 1
Hvila Skrevet 1. november 2019 #18 Skrevet 1. november 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Som for eksempel i går. Jeg skal inn på gjestebadet med håndklær, og ser at speilet er skittent og vasken er full i skjeggstubber. Så når stesønn (19) kommer inn døra og jeg står å legger sammen klær så gir jeg beskjed om at badet må vaskes. Sånn: Hei. du det badet i gangen, det må vaskes. sånn helst i går. fullt av skjeggstubber der. (jeg mener at det er sånn som må ordnes med en gang man er ferdig med barberingen. Samboer glefser til meg at jeg ikke trenger å begynne å mase med en gang han kommer inn døra, og at jeg overreagerer. Jeg sier jo dette med en gang han kommer inn, for puff, så er han forsvunnet.. Hva tenker dere? Anonymkode: a4809...d3d Det er vanvittig slitsomt å få slengt på seg alt man må gjøre så fort man kommer inn døra hjemme. Så hvis det er noe som skjer hver gang du møter på stesønnen din så skjønner jeg godt at du får reaksjoner. Heng opp en lapp på speilet om at skjeggete eier bør vaske etter seg. 11
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #19 Skrevet 1. november 2019 Når skal man si ifra om slikt da? Når de har fått 1000 kroner i krenkelses-påskjønnelse og godis samt en ferdig bretta bunke med klær lagt inn på rommet? Ta det med en gang, godt opplærte nittenåringer skjønner at en ikke forlater vasken full av gammel skjeggstubb. Min mann ble aldri bedt om å ordne etter seg hjemme der han vokste opp, det er fortsatt skjeggstubber i vasken-urk! Min svigermor gjorde en elendig jobb! Anonymkode: f6e30...026 15
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #20 Skrevet 1. november 2019 Det skal være unødvendig å måtte si noe i det hele tatt. Men om han ikke evner å høre at man vasker etter seg. kan han alltids flytte ut. Å høre slikt med en gang man kommer inn, er ikke så hyggelig. Du kunne ha venta, eller kanskje skrevet en lapp og hengt på glasset. Anonymkode: bd92e...0bd 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå