Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg leter etter en bok som jeg leste på ungdomskolen. Husker ikke hva den heter eller handlingen, men det var en litt eldre bok med en samling av skumle historier, ganske klassiske grøsser historeier som folk er overbevist er sanne. Husker den som veldig skummel, og lagd for voksne. Er det noen er som aner hva slags bok jeg snakker om? 😄👻👻

Anonymkode: 47347...050

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes utrolig mange sånne bøker, så det er litt vanskelig å svare uten å ha noe mer å gå på. Husker du noe fra noen av fortellingene? :)

Skrevet

Ca årstall ?

Anonymkode: d26d6...8d0

Skrevet

Jeg mener å huske at en av de var om kvinnen i hvit. Jeg leste den i 2006, og det var en en eldre bok, fra før 2000. 

Kom gjerne med andre bok forslag som ligner om dere har noen 😄

Anonymkode: 47347...050

Skrevet

Jeg tenkte på bøkene/novellene til Roald Dahl. De var ofte skumle og basert på vandrehistorier. 

Skrevet
12 minutter siden, Skravla skrev:

Jeg tenkte på bøkene/novellene til Roald Dahl. De var ofte skumle og basert på vandrehistorier. 

Det tenkte jeg på også, men det er jo egentlig mer ungdomsbøker, og TS skriver at den var for voksne, så jeg slo det fra meg.
Vet at han hadde en som het gode grøss. En annen jeg tenkte på het noe sånt som «det hodeløse spøkelset og andre grøss». 

Skrevet
9 minutter siden, Anonymsis skrev:

Det tenkte jeg på også, men det er jo egentlig mer ungdomsbøker, og TS skriver at den var for voksne, så jeg slo det fra meg.
Vet at han hadde en som het gode grøss. En annen jeg tenkte på het noe sånt som «det hodeløse spøkelset og andre grøss». 

Han har skrevet bøker både for voksne og for barn/ungdom. Det var de voksne bøkene jeg tenkte på. De fleste tenker på han som barnebokforfatter. 

Skrevet

Ett eller annet skrevet av R. L. Stine kanskje? :P   

Anonymkode: ae404...4fe

Skrevet

Kan det ha vært denne?

image.png.ad8d10d2c8daa8145854d01a898a2fe8.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...