Gå til innhold

Åneiånei!

Anbefalte innlegg

Gjest Lille Lakris
Skrevet

PC`en min kræsja i helga og jeg har mest sannsynlig mistet alt som er på den! (Har snakket med eksperter). Mest lei meg er jeg over tap av bryllupstalen og hele spillelisten til bryllupet! :redd::grine:

Noen som vet om noen bra cd`er man rett og slett kan kjøpe og som kan spilles i bryllupet?

Vil bare anbefale til alle at dere tar backup innimellom! Det er sinnsykt kjipt når dette skjer! :murvegg:

(Jeg er dog flink til å ta bakcup på bilder, så det har jeg hedigvis ikke mistet!)

-Lille Lakris som er bare trist og lei nå -

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle tro det var min pc det var snakk om. Den har plutselig blitt veldig kranglete, og tar seg noen kræsj inn i mellom. Det så farlig skummelt ut for den for et par dager siden for da fikk jeg beskjed om at disken ikke levde lengre. Panikken var stor, jeg hadde nemlig scannet 450 av 1500 bilder av sønnen min fra han var liten. Dette var bilder faren hans ønsket å ha siden han ikke har noen bilder fra den tiden.

Heldigvis fikk jeg liv i pcn i går sånn at jeg fikk lagt bildene over til Ipod.

Nå må jeg bare legge inn systemcden en gang til, så får vi se hvor lenge den lever.. I alle fall skal jeg lagre alt viktig på den andre disken fra nå av

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

hei, så lenge du ikke formatert pc`n har jeg faktisk et program som finner gamle og slettede filer...

har du prøvd recovery?

Skrevet

:trøste:

Men gjør som jannemm sier, prøv recovery. Plutselig dukker de opp!

Skrevet

Hvis det er harddisken som er gåen, finnes det et firma som kan redde innholdet. Husker ikke hva det heter, men det er verdt et google-søk! :wink:

Hvis det er en annen komponent som er ødelagt, er det ingen fare med filene. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

Håper det ordner seg.........

Skrevet

Som Spirito sier, hvis det er selve harddisken som har tatt kvelden så finnes det et firma som heter Ibas som kan redde ut det meste av innholdet likevel. Ta en titt på http://www.ibas.com, de har kontor i Norge. Hvis det er en annen del i PCen som er ødelagt er det mulig å flytte harddisken over i en annen PC og hente ut det du trenger. Har du kjente som er flink med PC kan de sikkert hjelpe, ellers hadde jeg nok investert noen kroner i å få et datafirma til å i alle fall tatt en titt på PCen og gitt et overslag på hvor mye det vil koste å fikse det. Hadde fått panikk hvis talen min forsvant nå!

Håper det ordner seg, Lille Lakris. :klem:

Skrevet
:trøste:

Men gjør som jannemm sier, prøv recovery. Plutselig dukker de opp!

Hvor finner jeg dette?!?

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

viss du har orginal XP , så følgte det med en recovery cd.

Gjest gjest 0
Skrevet
Som Spirito sier' date=' hvis det er selve harddisken som har tatt kvelden så finnes det et firma som heter Ibas som kan redde ut det meste av innholdet likevel. Ta en titt på http://www.ibas.com, de har kontor i Norge. Hvis det er en annen del i PCen som er ødelagt er det mulig å flytte harddisken over i en annen PC og hente ut det du trenger. Har du kjente som er flink med PC kan de sikkert hjelpe, ellers hadde jeg nok investert noen kroner i å få et datafirma til å i alle fall tatt en titt på PCen og gitt et overslag på hvor mye det vil koste å fikse det. Hadde fått panikk hvis talen min forsvant nå!

Håper det ordner seg, Lille Lakris. :klem:

Er du klar over hvor mye noe sånt koster????? :o

Ibas tar minimun 10-15 000 for å sjekke om de kan redde noe, og så kommer en eventuell jobb i tillegg. Dette vet jeg fordi jeg har benyttet dem da jeg jobbet i IT-avdelingen i et av norges største firmaer...

Er en tale virkelig verdt så mange penger? Du husker helt sikkert mesteparten av den....

Pam

Gjest Gitte
Skrevet

da finner du en dataekspert du kjenner, en som jobber i et datafirma ellerno som garantert har et sånt program. vi fikk full systemkræsj på pc'n for litt siden og mista en stoor undersøkelse gjort blant alle legene i drammen omtrent.. krise!! men, vi fant riktig mann med riktig program (det var litt hysj hysj) og etter en kvelds jobbing med pc'n satt vi der med hele undersøkelsen i hånda, dvs på en ny HD. kosta ikke ei krone..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...