Gå til innhold

Venner som sjeldent inviterer/tar initiativ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er veldig rause av oss og ofte venner på middag/lunsj/spillkvelder, men det er ekstremt sjeldent vi blir invitert tilbake. Hvorfor er det slik? Vennene våre takker alltid ja til å komme, begynner egentlig å bli litt lei og føler meg litt utnyttet. 

Anonymkode: fad7f...87d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nok en tråd om skjevhet i vennskap. Jeg tenker at man alltid inntar roller i vennskapsforhold. Jeg ber på middag og venninnekvelder, mens de tar intiativ til helgeturer og er nye bedre enn meg på å støtte venner. Jeg er ikke avvisende altså, men jeg ser faktisk ikke alltid at noen kunne trengt en skulder. Jeg er veldig avhengig av å få konkrete beskjeder, og da sier jeg utrolig sjelden nei.

Sånn er det bare blitt i vår omgangskrets/vennegjeng. Vi har hver våre roller. Tror ikke man tenker over det etterhvert. Så du må kanskje si noe om det? 

Skrevet

Så hyggelig det er at de takker ja til å komme til dere. Dere har det sikkert fint og morsomt sammen. 

Jeg tror noen er mye bedre til å ta initiativ enn andre. Det kan være mange grunner til hvorfor noen ikke tar initiativ til ting. Kanskje redd for å få nei, føler at det ikke er så hyggelig hos dem som hos dere, at dere er flinkere verter, flinkere til å lage mat, at det er koseligere hos andre enn hos dem selv. Folk har komplekser. Noen føler de har dårlig råd.

I hvert fall er det utrolig hyggelig at de takker ja når de kan. Det betyr i vert fall at det er veldig kjekt hos dere.

Jeg tror du ikke skal tenke sånn på det. Heller la være å invitere så ofte, eller være så raus med mat og drikke, dersom du føler det er for mye. Eller du kan foreslå at dere gjerne vil arrangere, men at alle kan ta med seg noe mat/drikke ?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...