AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Jeg har i voksen alder fått meg en ny venninne. Hu er god som gull, helt utrolig avslappa på feks rot og typen som stikker innom og man trenger aldri føle på å diske opp noe. Hu har sagt hu nesten ikke har venner og aldri blir bedt med på noe, og sagt rett ut at «er det fordi folk blir stressa av meg, skravler jeg for mye?!?» men så skravler hun så mye at hun venter jo heller ikke på å få et svar.. Vet ikke om jeg hadde turt å si det til henne heller.. hun er empatisk og følsom og følelsene ligger liksom utenpå kroppen. Hun har flyttet til mannens hjemsted, så hu har ingen barndomsvenner her heller og sliter med å passe inn, noe jeg gjerne vil hjelpe henne med! Men ja, hun skravler noe heeeeeelt vilt 😅🙈 Det går på inn-og utpust fra jeg kommer til jeg drar, hvis jeg skal få sagt noe MÅ jeg snakke i munnen på henne! Hun er veldig på nett (samtidig som hu er i sin egen boble..) og vi er ganske like i tankegangen og enige om mye.. Med unntak av at jeg er rolig og introvert og liker bedre den gode samtalen i sofaen med en kaffekopp. Og sånn er mine venninner også. Jeg takler henne fint og digger henne faktisk, for jeg har ingen andre venner som jeg kan komme uanmeldt til og alltid føle meg så hjertelig velkommen, samme hvor kaos det er. Hu unnskylder aldri rot, og det digger jeg. Samtidig klarer hun ikke sette seg ned med en kaffe. Hu vimser og roter mens hun skravler i ett sett. Hu er lik når hu er hos meg. Og så sier hun at jeg er den hu slapper mest av med, så da lurer jeg på hvor stressa og skravlete hun blir med folk hun ikke slapper av med 🙈🙈 Så er dilemmaet: jeg har så lyst å inkludere henne når jeg skal ut med venninner. Tror det ville betydd enormt mye for henne! Men jeg føler hun kommer til å kuppe hele kvelden og skravle hull i hodet på alle.. Jeg er så glad i henne og vet hun blir lei seg av å aldri bli spurt.. men samtidig føler jeg at jeg må ta hensyn til de andre venninnene. Vet folk blir litt slitne av henne. Hva gjør dere andre som har sånne venninner som er verdens skjønneste, men ikke har helt sosiale antenner alltid? Hun sier jo ikke noe dumt, hu er høyt utdannet og intelligent dame som aldri sier noe sårende eller noe sånt.. hu bare skravler så intenst og slipper ikke andre til. 🤷🏻♀️🙈 Anonymkode: 1d0bc...8c9
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Har en slik venninne selv, blir nesten litt flau på hennes vegne av og til når jeg introduserer henne for mine venner. Hun er klar over at hun er veldig skravlete da, og jeg pleier å tulle med henne om det. Hvis vi sitter og drikker kaffe hjemme hos meg for eksempel, og hun har monolog en stund så ler jeg bare og sier noe som "Skal JEG få prate snart eller!? Har mye å fortelle jeg og jo!". Hun tar seg selv ikke så høytidelig, og er som sagt klar over at hun er flink til å snakke litt vel mye. Hun abre ler om jeg minner henne på det. Anonymkode: 4677b...901
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en slik venninne selv, blir nesten litt flau på hennes vegne av og til når jeg introduserer henne for mine venner. Hun er klar over at hun er veldig skravlete da, og jeg pleier å tulle med henne om det. Hvis vi sitter og drikker kaffe hjemme hos meg for eksempel, og hun har monolog en stund så ler jeg bare og sier noe som "Skal JEG få prate snart eller!? Har mye å fortelle jeg og jo!". Hun tar seg selv ikke så høytidelig, og er som sagt klar over at hun er flink til å snakke litt vel mye. Hun abre ler om jeg minner henne på det. Anonymkode: 4677b...901 Høres ut som min venn, tror jeg må bli flinkere til å si det sånn du gjør det 🙈💛 Jeg er livredd for å såre henne, merker jeg, for jeg er så glad i henne og har vondt av henne at hun aldri blir inkludert noe sted. Men jeg også kvier meg jo veldig for å be henne med ut sammen med andre mødre (som trenger en pause fra kjas og mas...)😬 Anonymkode: 1d0bc...8c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå