AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #1 Skrevet 1. november 2019 Jeg vurderer å søke på en 70% stilling. Arbeidstidene er mellom kl. 10-21. I dag har jeg en stilling som ringevikar og det er et slit. Som oftest får jeg akkurat nok vakter til å dekke de fleste utgiftene mine (og da mener jeg husleie, mat, mobil, får ikke spart...), men det er en stor bekymring. Derfor vurderer jeg å heller søke på en stilling hvor heller pendling blir problemet. Siden det er en 70% stilling blir det ikke kjøring hver eneste dag. Jeg er klar over at det vil gå en del penger til bensin og bomstasjon, men likevel vil jeg sitte igjen med MYE mer enn det jeg gjør i dag. Hva ville dere ha gjort? Alternativet er jo å vente og håpe på at det blir større stilling ledig her jeg bor. Problemet er at jeg bor på et lite sted og det er generelt vanskelig å få jobb her. Anonymkode: f8099...a9f
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Jeg kjører 1,5 time pr dag og jobber turnus 100 % + mye overtid. Har ikke noe valg pga lite jobber her vi bor. 1 time går helt fint, og ved kun 70 % stilling, er ikke dette noe problem Anonymkode: 44818...983 3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Jeg både bor og jobber i Oslo, men bruker likevel litt over en time til jobb hver morgen. Tror det er ganske normalt for folk flest å bruke ca. 40–75 min til eller fra jobben. Synes ikke det er spesielt lang tid og ville ikke kalt det for å pendle. Anonymkode: 5faeb...a83 4
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Tar du jobben får du erfaring som gir deg et fortrinn dersom en annen jobb nærmere bostedet ditt blir ledig, så selvsagt bør du søke. Anonymkode: 6822b...4c5 4
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #5 Skrevet 2. november 2019 Ta alltid en fast jobb foran en ringevikarjobb. Du sier du uansett sitter igjen med med penger i mnd med pendlingen, så jeg skjønner ikke at det er noe å lure på. Anonymkode: 68512...45c 5
Djækklåsst Skrevet 2. november 2019 #6 Skrevet 2. november 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er klar over at det vil gå en del penger til bensin og bomstasjon, men likevel vil jeg sitte igjen med MYE mer enn det jeg gjør i dag. Anonymkode: f8099...a9f Minner meg om klassikeren: «Per går med avisa for å få råd til mobiltelefon slik at han kan prate med vennene sine når han går med avisa». Å ha bil er rådyrt, å kjøre bil to timer hver dag i tillegg er enda mer rådyrt. Tør ikke tenke på hvor mye av lønna du vil bruke på bil, i forhold til om du hadde vært uten bil og jobbet i gang-/sykkelavstand fra der du bor.
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #7 Skrevet 2. november 2019 Jeg trodde en times reisevei var ganske normalt, jeg.. 🤔 Anonymkode: 284f9...c7e 3
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #8 Skrevet 2. november 2019 Jeg syntes det er stor forskjell på å "pendle" i Oslo der man kanskje bruker 1 time fra øst til vest for å komme seg på jobb. Men samtidig så vet man at det er mulighet for å bruke bil/taxi og redusere tiden kraftig. I luftlinje er jo ikke Oslo så stort. I mange år tok jeg buss fra Bjerke til Lysaker og det tok en god time ja. Men hvis det hadde skjedd noe spesielt, kunne jeg ta taxi og ville brukt max 20 min. Jeg bor 40 km unna min jobb i Nord-Norge og må bruke 1 time hver vei. Uansett kø, ikke kø, dårlig føre, dårlig vær, akutt syk på jobb ol. så bruker jeg minst 1 time uansett. Det går fysisk ikke an å kutte ned den tiden, samme hva jeg gjør. Det kan ofte være litt kritisk hvis ett av barna blir akutt syke feks. Da må de fremdeles vente en time i barnehagen før jeg rekker å komme dit. Anonymkode: c2119...ca0 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #9 Skrevet 2. november 2019 Jeg hadde søkt på jobben, det er alltid en fordel å være fast ansatt Det er veldig mange som har en times reisetid hver vei. Må du ha bil, eller er det mulig å reise kollektivt? Fordelen med en lang tog- el. busstur i stedet for bil er jo at du kan bruke tiden til noe du liker, eller noe annet du må få gjort. Lese, strikke, løse kryssord, bruke pc til underholdning/ praktiske ting/ jobb osv. (Du kan selvfølgelig bruke tiden i bil til noe også. F.eks høre på lydbok eller ta et språkkurs). Anonymkode: ac67c...7a4 2
Eneri Skrevet 2. november 2019 #10 Skrevet 2. november 2019 Jeg ville søkt. Med 70% vil du kanskje fremdeles kunne ta en og annen vakt i jobben du har nå, hvis det å holde en fot innafor vil kunne gi deg mulighet for fast jobb der senere. Så får du verdifull erfaring, og kan fortsette å søke andre jobber om noe aktuelt skulle dukke opp. 2
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #11 Skrevet 2. november 2019 Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på en gang. Én times reisevei hver vei er helt vanlig her jeg bor (pendlerby utenfor Oslo). Søk! Anonymkode: 5a7d7...09f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå