AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #21 Skrevet 2. november 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Mann. Og selvsagt er det en generalisering, det vil være store individuelle forskjeller. Men si man kan velge mellom to damer på f.eks 28 år der ingen har vært gift eller hatt veldig langvarige forhold. Den ene har hatt 3 partnere mens den andre har hatt 33 partnere. Hvilken av de vil man statistisk sett ha størst sannsynlighet for å ende opp i et sexløst ekteskap med tror du? Anonymkode: 406a0...7b0 Synes du har en merkelig måte å vurdere på. Du kan jo ikke sammenligne korte forhold og lange forhold. Hvis ingen av de har hatt lange forhold, så er sjansen der for at de ikke vil ha det/får det til med deg heller. Og jeg tror det er minst like sannsynlig at den med 33 partnere mister lysten på akkurat deg, og heller finner seg en annen. Ville heller gått for en tredje 28-åring, som både viser at hun er i stand til å få til langvarige forhold og som i tillegg viser engasjement ifht det seksuelle. Det sies at menn er de som behøver variasjon, likevel, det er kvinner som stort sett mister lysten i langvarige forhold. Da hjelper det ikke å finne en som har hatt mange partnere, men heller en som er engasjert. Tror jeg i hvert fall. Anonymkode: b6223...f5b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #22 Skrevet 2. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Synes du har en merkelig måte å vurdere på. Du kan jo ikke sammenligne korte forhold og lange forhold. Hvis ingen av de har hatt lange forhold, så er sjansen der for at de ikke vil ha det/får det til med deg heller. Og jeg tror det er minst like sannsynlig at den med 33 partnere mister lysten på akkurat deg, og heller finner seg en annen. Ville heller gått for en tredje 28-åring, som både viser at hun er i stand til å få til langvarige forhold og som i tillegg viser engasjement ifht det seksuelle. Det sies at menn er de som behøver variasjon, likevel, det er kvinner som stort sett mister lysten i langvarige forhold. Da hjelper det ikke å finne en som har hatt mange partnere, men heller en som er engasjert. Tror jeg i hvert fall. Anonymkode: b6223...f5b Selvsagt, men det er velkjent at sex-drive hos både kvinner og menn har svært store individuelle forskjeller. Har hun nesten ikke-eksisterende sex-drive så er det også svært sannsynlig at antallet partnere er lavt. Lange forhold er selvsagt ikke noe problem, nevnte det bare for sammenligningens skyld. Har man vært sammen med samme person fra man var 15 til 27 så kan antallet partere være svært lavt selv om sexlysten er høy. Har man hatt lengre perioder som singel men har lavt antall partnere så er det høy sjanse for at sexlysten er lav (forutsatt attraktivt utseende). Så menn som går etter attraktive kvinner med lavt antall partnere bør ihvertfall være klare over risikoen og evt. gjøre sine undersøkelser mhp. årsaken før de gifter seg. Ellers så klages det nok her på KG om menn i forhold som har mistet lysten også, så jeg tror ikke akkurat det problemet er forbeholdt det ene kjønnet. Mange legger dessverre for lite vekt på seksuell kompatibilitet i starten på forhold. Anonymkode: 406a0...7b0 1
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #23 Skrevet 2. november 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvsagt, men det er velkjent at sex-drive hos både kvinner og menn har svært store individuelle forskjeller. Har hun nesten ikke-eksisterende sex-drive så er det også svært sannsynlig at antallet partnere er lavt. Lange forhold er selvsagt ikke noe problem, nevnte det bare for sammenligningens skyld. Har man vært sammen med samme person fra man var 15 til 27 så kan antallet partere være svært lavt selv om sexlysten er høy. Har man hatt lengre perioder som singel men har lavt antall partnere så er det høy sjanse for at sexlysten er lav (forutsatt attraktivt utseende). Så menn som går etter attraktive kvinner med lavt antall partnere bør ihvertfall være klare over risikoen og evt. gjøre sine undersøkelser mhp. årsaken før de gifter seg. Ellers så klages det nok her på KG om menn i forhold som har mistet lysten også, så jeg tror ikke akkurat det problemet er forbeholdt det ene kjønnet. Mange legger dessverre for lite vekt på seksuell kompatibilitet i starten på forhold. Anonymkode: 406a0...7b0 Jeg er fullstendig enig i den siste setningen. Jeg tror likevel du blander litt for mye mellom mannlig og kvinnelig seksualitet. Jeg (kvinne) hadde selv en periode hvor jeg hadde løsere seksuelle forbindelser, men jeg droppet det da det ikke ga meg noe. Jeg liker bedre sex i et forhold enn å ha sex med nye. Jeg har derfor levd som singel og uten sex i lengre perioder. Likevel, sex er i stor grad årsaken til at jeg i det hele tatt ønsker å være i et forhold. Jeg hadde gått ut av et forhold uten sex. Men det kan for meg virke som at menn mange ganger er fornøyd, bare de har regelmessig sex. Og det tror jeg kvinner ofte går lei av. Vi ønsker i større grad spenning og utforsking. Så jeg tror det er et større problem at menn ofte forsøker å gjøre kvinner veldig kyske og pripne i starten i et forhold. De forsøker å dempe seksualiteten hennes, for å gjøre henne trofast etc. Og dermed tør hun ikke slå seg løs i like stor grad. Dermed må også menn som ønsker seg sex over tid, spørre seg om de er villig til å innføre spenning i sexlivet. Er de ikke det, så tror jeg de selv er en like stor hemsko for sexlivet i et lengre forhold, som hva kvinner er. Anonymkode: b6223...f5b
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #24 Skrevet 2. november 2019 Min samboer gjennom mange år og jeg har ulike preferanser vedrørende sex; jeg vil ha sex, hun vill ikke. Anonymkode: 620a7...5a4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #25 Skrevet 3. november 2019 Kjæresten og jeg har ulike preferanser. Jeg vil helst ha sex 2-3 ganger om dagen hvis jeg fikk bestemme, han liker f.eks blowjob med masse spytt og brekninger, og analfingring/slikking på meg pluss en hel rekke andre ting. Og vi tilpasser oss hverandre. Jeg lever ok med sex 0-1 ganger per dag, også godtar han at jeg gjerne prøver alt, men sier i fra dersom jeg ikke nyter det. Og bj's på den måten han liker var en barriere for meg helt til jeg gjorde det med lyset av - etter det løsnet det. Men vi liker begge å eksperimentere, samt at vi er opptatt av den andres nytelse. Det er kanskje punkt 1, snakk med partner! Det burde være viktig for partneren din at du nyter sexen dere har, og at dere kan kompromisse. Anonymkode: d182e...4fb
Gjest Anonym Bruker Skrevet 3. november 2019 #26 Skrevet 3. november 2019 På 1.11.2019 den 7.41, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner nå at kona og jeg er ekstremt langt fra hverandre når det er snakk om sex. Jeg ønsker daglig og vi er også langt fra hverandre når det kommer til hva vi tenner på. Jeg kjeder meg i misjonærstilling hver 3 mnd. Så hva gjør man når hun er mitt livs store kjærlighet, men ikke sexen fungerer? Anonymkode: ce83a...b58 Kjærligheten gjør blind vert det ofte sagt. Ein kan ikkje få både i pose å sekk ved valg av partner. Noe må ein oftast gji avkall på , og dersom du føler sexen betyr mer en kjærligheten overfor dama så burde valget vera enkelt . Lykke til !👩❤️💋👩
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå