Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innkalt til et intervju i et forsikringsselskap. Jeg vet ikke nøyaktig hva obben består av, men det er innen å vurdere kunder for helseforsikring/livsforsikring og risiko. Jobben er dagtid.

I dag ligger jeg i snitt år for år mellom 750 -900 tusen med tillegg for turnus. Det er forstått at stillingen er dagtid med fri i høytid, men det betyr lite for meg. Spør de meg om krav til lønn vil svaret mitt være 800 tusen per år. Kan eventuelt gå ned til 750 om det er bonus, men tror ikke det vil gjelde en slik stilling som ikke selger direkte.

Dette er prisen jeg setter på meg selv. Kan gjerne jobbe skift om de hadde ønsket det, men går ikke ned i lønn for å tilfredstille en arbeidsgiver. Syntes vi burde prise vår kompetanse såpass!

Så er spørsmålet: Kommer de bare til å le av kravet og velge en idiot som vil slippe turnus for 500 i året? Eller er dette en sum de kan akseptere? Gidder ikke kaste bort tid på et intervju om det er helt uaktuelt fordi kollegaer selger seg billig

Anonymkode: 55067...0c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Du priser deg ut av stillingen om du sier at du ikke aksepterer et tilbud  lavere enn det du skisserer over.  Du har tillegg som tilsier at du jobber svært mye ubekvemt, og du får kompensert deretter. Det lar seg ikke overføre til en stilling med mer ordinær arbeidstid, og det du ser for deg kan være en årslønn som overstiger de som har lederstillinger i dette selskapet. 

Det handler altså ikke om at stillingen evt vil gå til en som er villig til å «selge seg billig», men at de har et mer realistisk syn på hva som er en normal lønn. 

Anonymkode: 6ca68...1c4

• Liker 2
Skrevet

Ikke forhandle lønn før du er ansatt. 

Anonymkode: d116f...342

Skrevet

Hvilken stillingstyoe har du i dag da? 

Anonymkode: d116f...342

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er innkalt til et intervju i et forsikringsselskap. Jeg vet ikke nøyaktig hva obben består av, men det er innen å vurdere kunder for helseforsikring/livsforsikring og risiko. Jobben er dagtid.

I dag ligger jeg i snitt år for år mellom 750 -900 tusen med tillegg for turnus. Det er forstått at stillingen er dagtid med fri i høytid, men det betyr lite for meg. Spør de meg om krav til lønn vil svaret mitt være 800 tusen per år. Kan eventuelt gå ned til 750 om det er bonus, men tror ikke det vil gjelde en slik stilling som ikke selger direkte.

Dette er prisen jeg setter på meg selv. Kan gjerne jobbe skift om de hadde ønsket det, men går ikke ned i lønn for å tilfredstille en arbeidsgiver. Syntes vi burde prise vår kompetanse såpass!

Så er spørsmålet: Kommer de bare til å le av kravet og velge en idiot som vil slippe turnus for 500 i året? Eller er dette en sum de kan akseptere? Gidder ikke kaste bort tid på et intervju om det er helt uaktuelt fordi kollegaer selger seg billig

Anonymkode: 55067...0c8

Så du mener du skal ha bedre lønn i ett forsikringsselskap enn hva advokater i forsikring får?

Trekk søknaden din om innlegget ditt er seriøst ment. 

Anonymkode: 1a79f...4df

• Liker 3
Skrevet

Helt urealistisk. Det er lett å få folk til slike stillinger, fordi mange er desperate etter å jobbe dagtid. Kjenner flere som har søkt slike stillinger, alle har fått tilbud om lønn under 500 000. Må være en ekstraordinær kompetanse om du skal få det du innbiller deg, og kan ikke helt se hva det skulle være. 

Anonymkode: e8b61...677

• Liker 1
Skrevet

Hva slags turnus har du jobbet hvor du har ligget opp mot 900 000 i året? Er du bare sykepleier eller spesialsykepleier?

Anonymkode: 03c36...bd7

• Liker 1
Skrevet

Du kan bare la være å dra 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...