AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Er det trygt å skrive m sprit tusj på kubbelys? Har kjøpt noen kubbelys til advendt, disse er i gull og alle de nålene med tall jeg har funnet har kun vært i sølv eller rød. Jeg vil gjerne ha hvite eller sorte, kan jeg skrive med tusj på de? Anonymkode: 4286f...151
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Det kan du. Hvis du får sprittusjen til å sitte på parafinvoks. Erfaringsmessig blir det ikke særlig pent. Anonymkode: 2ea0f...483
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det trygt å skrive m sprit tusj på kubbelys? Har kjøpt noen kubbelys til advendt, disse er i gull og alle de nålene med tall jeg har funnet har kun vært i sølv eller rød. Jeg vil gjerne ha hvite eller sorte, kan jeg skrive med tusj på de? Anonymkode: 4286f...151 Sprittusj er for lengst inndratt fordi de inneholdt løsemidler. Dette skjedde for flere år siden, datidens sprittusj er nok for lengst inntørket. Ellers dagens vannfaste tusjer er ikke egnet til,å skrive på searinlys. Skal du ha adventstall så får du enten smelte voks eller kjøpe tall, løst, til dette bruket. Anonymkode: 7a7eb...d38
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #6 Skrevet 1. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sprittusj er for lengst inndratt fordi de inneholdt løsemidler. Dette skjedde for flere år siden, datidens sprittusj er nok for lengst inntørket. Anonymkode: 7a7eb...d38 Det stemmer ikke. Det selges sprittusj også i dag. En sprittusj inneholder toluene og xylene. Staples f.eks. selger tusjer fra Edding. Disse inneholder toluene og xylene. Sitat Sprittusjer er merkepenner med filttupp der fargestoffet er blandet med giftige løsemidler som xylen eller toluen. Slike penner gir permanent, det vil si vannfast, delvis vaskeekte strek som fester på alt fra papir til glatte, ikke-porøse materialer som plast, glass, metall og stein. Tagging med spritpenner er ofte svært vanskelig å vaske vekk. Innholdet i de tradisjonelle spritpennene er i dag erstattet av mindre helseskadelige løsemidler. https://no.wikipedia.org/wiki/Tusjpenn https://www.staples.no/merkepenn-edding-2200-sort/cbs/112371.html?promoCode=&Effort_Code=WW&Find_Number=112371&m=0&isSubscription=False Anonymkode: 2ea0f...483
Sola de Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 Hva med disse? https://www.hadeland-glassverk.no/no/tall-til-lys-1-4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #8 Skrevet 3. november 2019 For et par år siden kjøpte jeg tall i metall til å feste på lyset, man fester de som en tegnestift, bare å presse på. De kostet noen tiere og er faktisk ganske fine. Det var på Nille. Tror det fort blir penere enn tusj. Men for å svare på spørsmålet ditt også; ja, det kan du. Anonymkode: 8e651...d4c
j23 Skrevet 3. november 2019 #9 Skrevet 3. november 2019 På 1.11.2019 den 0.32, AnonymBruker skrev: Er det trygt å skrive m sprit tusj på kubbelys? Har kjøpt noen kubbelys til advendt, disse er i gull og alle de nålene med tall jeg har funnet har kun vært i sølv eller rød. Jeg vil gjerne ha hvite eller sorte, kan jeg skrive med tusj på de? Anonymkode: 4286f...151 Du kan jo kjøpe nåler med tall i feil farge og heller male disse eller gjøre de svarte med sprittusj? Altså metall-tallene, ikke direkte på lysene😊😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå