AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg har hele livet slitt med fett hår og har prøvd shampoer for fett hår, jeg har aldri tatt balsam eller kurer i hodebunn, alle sier jo at man ikke skal det. Jeg har i 2 år nå kun vasket håret 1-2 ganger i uken og da har jeg slitt litt de siste 2 dagene, har blitt bedre, men ikke bra av det. Så var jeg på et "kurs" innen sminke og hår og der sa dem at det er tull at man ikke skal ha balsam og kurer i hodebunnen. Hodebunnen er hud det også akkurat som ansiktet. Hvis man bare vasker ansiktet med ansiktssåpe og ikke smører huden med fuktighet så vil jo huden begynne å produsere talg(som er kroppens fuktighetskrem) fordi du har røvet den for alt som er uten å tilføre ny fukt. Det samme gjelder da for håret. Om du kun vasker håret med shampo (som fjerner fett) og ikke tilfører fuktighet så vil hodebunnen begynne å produsere talg. Jeg testet ut dette, var vedig skeptisk, men tro det ellet ei så funka det! Har nå gått 4 dager og håret mitt er enda ikke fett. Jeg bare tenkte å dele dette til andre, for jeg skjønner ikke hvorfor jeg aldri har blitt fortalt dette før fra blandt annet frisører som jeg har gravd etter råd fra. Men om jeg leser på alle kurer og balsamer så står det jo faktisk f.eks "from root to ends". Ville bare dele det Anonymkode: 19a76...f31 6
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #2 Skrevet 1. november 2019 Hmm, dette må prøves Takk for tipset! Anonymkode: 16794...57a 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 Har prøvd dette men håret blir like fett på meg. Anonymkode: b84b7...502 8
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #6 Skrevet 1. november 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har prøvd dette men håret blir like fett på meg. Anonymkode: b84b7...502 Har du prøvd det 1 gang da eller? Kan bli like fett som før etter den første gangen fordi hodebunnen ikke har fått ordentlig fukt enda. Anonymkode: 19a76...f31 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #7 Skrevet 1. november 2019 Frisøren min anbefaler å dra fingre med balsam på gjennom hodebunnen, Altså ikke dryle på som om livet mitt stod om det, men tilføre litt, det har gjort godt ja Anonymkode: 1b0cb...29c 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #8 Skrevet 1. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Frisøren min anbefaler å dra fingre med balsam på gjennom hodebunnen, Altså ikke dryle på som om livet mitt stod om det, men tilføre litt, det har gjort godt ja Anonymkode: 1b0cb...29c Smører det inn som shampoen jeg 😅 Anonymkode: 19a76...f31
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Skrevet 3. november 2019 Dette oppdaget jeg også:P Jeg hadde ekstremt frizzy hår og kuret livet av det for å få det til å roe seg ned, og kunne ikke unngå å komme oppi hodebunnen. De første par gangene ble det fett, men etterhvert ble det mindre og mindre av det, så nå som jeg kun bruker kur forebyggende, har jeg også i røttene og det funker fint:) Får jo fett hår til slutt, men nå går det mer i retningen av 3 dager fremfor 1 dag. Anonymkode: 43e78...7bc
Blingblingtahei Skrevet 5. november 2019 #10 Skrevet 5. november 2019 Jeg bruker aloe vera gel i hodebunn mens jeg har i balsam, funker litt på samme måte for meg bare at jeg ikke syntes håret blir så flat etterpå 😊
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #12 Skrevet 5. november 2019 Det er blitt så vanlig med orddelingsfeil at jeg var sikker på at denne tråden inneholdt noen helt annet. Anonymkode: 4b8cb...c20
AnonymBruker Skrevet 5. november 2019 #13 Skrevet 5. november 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er blitt så vanlig med orddelingsfeil at jeg var sikker på at denne tråden inneholdt noen helt annet. Anonymkode: 4b8cb...c20 da la du godvilja til..😂 Anonymkode: 4e0e2...c85
Blingblingtahei Skrevet 5. november 2019 #14 Skrevet 5. november 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er blitt så vanlig med orddelingsfeil at jeg var sikker på at denne tråden inneholdt noen helt annet. Anonymkode: 4b8cb...c20 Jeg måtte lese overskriften med bodødialekt før jeg skjønte hva du mente 😅 Endret 5. november 2019 av Blingblingtahei 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #15 Skrevet 7. november 2019 På 5.11.2019 den 9.36, Blingblingtahei skrev: Jeg bruker aloe vera gel i hodebunn mens jeg har i balsam, funker litt på samme måte for meg bare at jeg ikke syntes håret blir så flat etterpå 😊 Håret mitt blir mindre flatt av å ha balsam og kur i hodebunnen faktisk, fordi det da ikke er noe talg som kommer å tynger det ned med en gang, faktisk blitt ganske bra volum etter jeg begynte med dette 😄 -ts. Anonymkode: 19a76...f31
AnonymBruker Skrevet 7. november 2019 #16 Skrevet 7. november 2019 Jeg bruker Nioxin shampo, balsam og skum i hodebunnen etterpå. Etter at jeg begynte med Nioxin kan jeg gå en hel uke uten at håret mitt trenger vask, ser jo ikke fett ut. Elsker den serien. Anonymkode: 2e6c4...ef7
Måneskinn Skrevet 9. november 2019 #17 Skrevet 9. november 2019 Så genialt! Dette skal jeg prøve og 😄 1
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #18 Skrevet 10. november 2019 Jeg prøvde dette i flere måneder. Mest fordi jeg har krusete hår, også oppå hodet/inntil hodebunnen. Det var et sant slit å få det skyldt ut. Jeg kunne stå i 10 minutter å bare skylle, enda hadde det ikke gått ut. Jeg så alltid ut som om jeg hadde fett hår innerst mot hodebunnen. Men kruset ble borte da. Jeg har sluttet med det da det så fett ut. Anonymkode: 73b59...3ea
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #19 Skrevet 10. november 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøvde dette i flere måneder. Mest fordi jeg har krusete hår, også oppå hodet/inntil hodebunnen. Det var et sant slit å få det skyldt ut. Jeg kunne stå i 10 minutter å bare skylle, enda hadde det ikke gått ut. Jeg så alltid ut som om jeg hadde fett hår innerst mot hodebunnen. Men kruset ble borte da. Jeg har sluttet med det da det så fett ut. Anonymkode: 73b59...3ea Hva er det du har brukt a? Var det olje i produktene? For olje skal ikke brukes i hodebunn. Er produkter som gir fukt. Er stor forskjell på det. Anonymkode: 19a76...f31
AnonymBruker Skrevet 10. november 2019 #20 Skrevet 10. november 2019 Funker ikke på meg heller. Håret bader i fett etter 1 dag uansett hva, vært sånn hele livet mitt. Har bare genetisk overproduksjon av olje i hodebunnen 😕 Helt likt for mine søsken. Utrolig kjipt. Anonymkode: b2e92...fa5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå