Cammm Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Har litt lyst til å starte med rampenissen men usikker på hvor mye verdi det har for en snart 2 åring? 🙂 hvor gammelt var barnet deres, evt barna deres når rampenissen kom på besøk for første gang?😊
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Var ikke interessant ved 2 år her. Ved 3 år var det helt greit. Nå som 5 åring tror jeg det blir midt i blinken Anonymkode: 24d79...081
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #3 Skrevet 1. november 2019 Minste blir straks tre og vi tenker å teste ut i år. Tror femåringen kommer til å synes det er mest stas 😊 Anonymkode: a5d91...185
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #4 Skrevet 1. november 2019 Yngste her er snart fire, skal ha rampenisse for første gang i år, tror ikke det hadde blitt noe særlig for henne før det. Anonymkode: c8977...b74
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #5 Skrevet 1. november 2019 Gutten her runda 3 år i høst, og vi skal ha det for første gang i år Anonymkode: 4facf...c38
Gjest ByeByeLove Skrevet 1. november 2019 #6 Skrevet 1. november 2019 Hvorfor svarer fire stykker på dette anonymt? Hva er farlig?
The Kitten Skrevet 1. november 2019 #7 Skrevet 1. november 2019 2 minutter siden, Kognosøren skrev: Hvorfor svarer fire stykker på dette anonymt? Hva er farlig? De svarte i det minste på spørsmålet... 5
Anciol Skrevet 1. november 2019 #8 Skrevet 1. november 2019 HAr prøvd rampenissen et par ganger men katten "dreper " den med en gang og river den ned!
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #9 Skrevet 1. november 2019 Hva i all verden er Rampenissen? Anonymkode: d8648...c04
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #10 Skrevet 1. november 2019 10 timer siden, Cammm skrev: Har litt lyst til å starte med rampenissen men usikker på hvor mye verdi det har for en snart 2 åring? 🙂 hvor gammelt var barnet deres, evt barna deres når rampenissen kom på besøk for første gang?😊 Rampenissene bør noen se til å få lagt død, engang for alle. Å tro en toåring kan forstå forskjellene mellom rampenissens rampestreker og hva som er greit og ikke greit at barnet gjør senere, det vitner om liten forståelse for barnets mentale utviklingsnivå. Rampenissen kommer aldri over dørstokken her. Men vi skal ha adventsnissen boende i gangen, med dør inn i veggen...hver dag skal nissen legge igjen en konvolutt ett eller annet sted i huset, med bilder til fotoalbum, eller en beskjed om hva vi må gjøre i løpet av helga. For eksempel at vi skal bake pepperkaker, sette opp pepperkakehus, gå ut og gjøre noe spesielt ol. Eller han legger bare igjen ett adventslys....med spøramål om hvorfor lyset har tall på seg. Nisser gjør ogaå positive ting, ikke bare rampestreker. Anonymkode: 016b8...236 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #11 Skrevet 1. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva i all verden er Rampenissen? Anonymkode: d8648...c04 En nisse som lærer barna å ødelegge for andre. Anonymkode: 082f9...97f
Cammm Skrevet 1. november 2019 Forfatter #12 Skrevet 1. november 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: En nisse som lærer barna å ødelegge for andre. Anonymkode: 082f9...97f Det kommer da helt ann på hvordan man bruker rampenissen😅 1
Cammm Skrevet 1. november 2019 Forfatter #13 Skrevet 1. november 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Rampenissene bør noen se til å få lagt død, engang for alle. Å tro en toåring kan forstå forskjellene mellom rampenissens rampestreker og hva som er greit og ikke greit at barnet gjør senere, det vitner om liten forståelse for barnets mentale utviklingsnivå. Rampenissen kommer aldri over dørstokken her. Men vi skal ha adventsnissen boende i gangen, med dør inn i veggen...hver dag skal nissen legge igjen en konvolutt ett eller annet sted i huset, med bilder til fotoalbum, eller en beskjed om hva vi må gjøre i løpet av helga. For eksempel at vi skal bake pepperkaker, sette opp pepperkakehus, gå ut og gjøre noe spesielt ol. Eller han legger bare igjen ett adventslys....med spøramål om hvorfor lyset har tall på seg. Nisser gjør ogaå positive ting, ikke bare rampestreker. Anonymkode: 016b8...236 Det kommer helt ann på hva hvordan man gjør det. Vet ikke hvordan du ser på dine barn, men dette er en urettferdig og ukorrekt uttalelse om min datter ivertfall. Her i huset forstår toåringen svært mye av hva som er rett og galt, det har jeg forøvrig inntrykk av at andre barn i samme alder gjør også. Rampenissen behøver dessuten ikke bare å gjøre ting som ikke er lov. Hvis jeg eller min samboer gjør noe som ikke er «lov», er uheldig å søler feks, rister hun på hodet å sier nei. Dette har ikke ført til at hun søler med vilje slik du antyder her. Dessuten gjør ofte voksne ting som barn ikke får lov til, lager mat over varme, bruker kniv, kjører bil osv. Har ikke sett at dette har ført til at barna tror det er greit for dem å gjøre selv om de har observert voksne utallige ganger. Du har i din arrogante kommentar hengt ut alle mødre som bruker rampenissen og med det beskylder dårlig forståelse for barna og dårlig oppdragelse. Ufint synes jeg det er. Barn, som ikke trenger å være to år en gang, forundrer seg og synes det er spennende om det er noe som skiller seg fra hverdagen. Det finnes mange eksempler på dette i julen. Kjempefint med adventsnisse, og hadde tenkt meg noe i den gata selv, eller gjøre enkle ting som å sette lekene hennes i ett langt tog på stua for å så referere til rampenissen. 1
Gjest ByeByeLove Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 9 hours ago, The Kitten said: De svarte i det minste på spørsmålet... I motsetning til deg. Du virker mer fokusert på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå