AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Vil så gjerne ha en fugl eller en kanin, men fremtiden er uviss. Vet ikke om jeg vil jobbe i utlandet, ta et semester i utlandet eller lignende. Men jeg er egentlig ganske deprimert og isolert, har få venner og jeg tror et dyr kunne gjort meg gladere. Er også veldig omsorgsfull og ville tatt godt vare på dyret. Burde jeg kjøpe et dyr eller vente til jeg har livet på stell? Anonymkode: a5a38...075
Krølle-frøkna Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Kanskje vente hvis du skal reise mange steder i fremtiden, men det går jo også å få andre til å passe på dyret hvis du er i utlandet med mindre du har tenkt deg lengre perioder. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #3 Skrevet 31. oktober 2019 Nå skal jeg ikke uttale meg om fugler, for det har jeg ikke peiling på. Men om du skaffer deg kanin så husk at de må være to, det er ikke burdyr, dvs at du må lage en innhegning til dem inne som er stor nok om du ikke vil ha dem helt frittgående med en do og forstasjon, og begge må kastreres. De kan fort bli syke, noe som fort koster litt. Du må sette deg inn i både hvordan de skal behandles hos dyrlege ved feks forstoppelse fordi ikke alle dyrleger er kompetente på kanin og bruker gammel og utdatert kunnskap, det er utrolig viktig med riktig kosthold. Så om du er klar for det ansvaret OG har plass til det, så kjør på, kaniner er morsomme dyr Anonymkode: d771f...a59 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #4 Skrevet 31. oktober 2019 Man skaffer seg ikke et dyr når man vet man må omplassere det om en stund - så det kommer an på når du har tenkt å reise osv. Noen dyr som feks hamster har jo relativt kort levetid, mens kaniner kan bli 8+ år gamle. Så det er noe å tenke over. Ellers så må du vite at du har råd til dyrlegeutgifter, penger til avlivning er det minste du må ha tilgjengelig til en hver tid. Har du det som student? Dersom dette er gjennomtenkt kan du godt skaffe deg dyr altså, jeg er ikke negativ til det! Dyr kan gjøre fantastiske ting med tilværelsen ❤️ Anonymkode: 44de9...281 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #5 Skrevet 31. oktober 2019 Takk for svar alle sammen Penger er ikke problemet, har ca 400 000 på konto, bor i kollektiv og har ingen andre forpliktelser/kostnader (barn, bil, lån). Er ferdig med studiet om to år og begynner på rundt 600k. Det eneste som avskrekker meg er at jeg ikke vet om jeg blir i Norge. Anonymkode: a5a38...075
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #7 Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen Penger er ikke problemet, har ca 400 000 på konto, bor i kollektiv og har ingen andre forpliktelser/kostnader (barn, bil, lån). Er ferdig med studiet om to år og begynner på rundt 600k. Det eneste som avskrekker meg er at jeg ikke vet om jeg blir i Norge. Anonymkode: a5a38...075 Spørs hvor du tenker å bo i utlandet da. Venninna mi bodde to år i Danmark og tok med hunden dit. Anonymkode: a6d33...d5f
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #8 Skrevet 1. november 2019 Vent. Hva med å bli turvenn for en hund? Vinn-vinn for hund, eier og deg. Anonymkode: ede80...f65 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #9 Skrevet 1. november 2019 Jeg kjøpte meg et lite akvarium da jeg var student. Anonymkode: d8785...ab3
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #10 Skrevet 1. november 2019 Hvis du bor i kollektiv, må du nesten spørre de du bor med om de synes det er greit. Og huseier kan ha forbud mot dyrehold i kontrakten Anonymkode: 35d9c...ffe
skruf Skrevet 1. november 2019 #11 Skrevet 1. november 2019 Der datteren min studerer har en dyrevernorganisasjon (husker ikke eksakt navn) ei ordning med studenter der studentene kan få være midlertidig fosterhjem for en katt under studietiden. Veldig bra ordning synes jeg der organisasjon står for større utgifter som veterinær, kastrering, vaksiner osv. Studentene betaler maten selv tror jeg, litt usikker. Eneste kravet er at katten må være innekatt. Og ved studiets slutt eller ved utvekslingsår kan man levere katten tilbake (hvis man klarer, tror nok mange blir veldig glade i disse pelsdottene de har hatt i noen år og velger å beholde de på permanent basis) Vet at mange mener at innekatter bør være tosammen, men mange katter trives utmerket godt med å være enebarn. Hvis man overtar en katt som er godt voksen og vant til å være enekatt så vil den ikke trives med å få en pelsdottkonkurrent å bo med. Mange katter som har vært husløse i mange år er også utrygge og vil derfor ikke trives i ei leilighet med en fremmed katt, de trenger ro for å få trygghet. Kattunger derimot har nok godt av en bror eller søster, så har de noen å bølle med. Men som student så har man jo anledning til å være mye hjemme sammen med katten. Denne ordningen løser nok endel problemer rundt at det er så mange hjemløse katter som har det vondt og dyrevernorganisasjoner har ikke plass nok til å ta inn alle. I tillegg så er det nok mange studenter som er ensomme i en ny og fremmed by og som kanskje ikke har så lett for å opparbeide seg en ny vennekrets. Det er mye selskap i en katt, og katter er ganske så selvstendige individer som ikke krever så mye. Får de mat, vann og masse kos og kjærlighet så er de fornøyde. Katter er jo seg selv best Så hvis katt kunne vært et alternativ så ville jeg sjekket ut om det er ei lignende ordning i studiebyen din. Det er i allefall mye selskap i en katt, mye mere enn i en kanin eller fugl vil jeg tro. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #12 Skrevet 1. november 2019 Tror dyrebeskyttelsen har behov for forverter for katt, om det er av interesse. (Husker ikke helt om det var dyrebeskyttelsen eller noen andre...) Har sett at man kan passe kattene og få dekt mat osv. Og om man selv skal reise bort kan de ta inn igjen katten for den perioden. Sjekk det ut om det er interessant. Syns jeg har sett det i Trondheim iaf. Anonymkode: 0aa36...ea0 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #13 Skrevet 1. november 2019 Hva med et par omplasseringsmarsvin? De trenger ikke allverdens stell, og har selskap i hverandre, så du slipper dårlig samvittighet om det er perioder du ikke får gitt dem mer enn det nødvendigste. Anonymkode: d70ba...ee2
LadyGrey Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 Selfølgelig venter du. Ikke vær egoistisk. Tenk på dyrets beste og ikke din trang for å ha et kjæledyr. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #15 Skrevet 1. november 2019 Bli fosterhjem! Anonymkode: 2c2dd...5c2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #16 Skrevet 1. november 2019 Akkurat nå, fihoxip323 skrev: Sex sosialt nettverk for voksne i Norge http://gg.gg/fkz4r Feil tråd much? Anonymkode: 2c2dd...5c2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #17 Skrevet 1. november 2019 Kanskje du kan være fosterhjem for feks katter, eller for kaniner? Og med fare for å høres litt morbid ut...er det ikke noen sånne gnagerkjæledyr som lever veldig kort, bare 2-3 år....? Hamster eller marsvin....? Anonymkode: 0f114...d8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå