AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Hvordan kan jeg lære å like det å være alene i mitt hus? Jeg hater å være alene og jeg har ingen venner siden ingen liker meg som den jeg er. Jeg er ufør og går bare hjemme alene og har mye sosial angst. Det er vanskelig fordi jeg vil ha venner men jeg klarer det ikke siden ingen liker meg. Jeg er ikke en bra nok person. Så jeg er ufrivillig ensom og ufrivillig alene. Anonymkode: cef11...f76
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Kjøp deg en teddybjørn? Anonymkode: f0a8a...3fc 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #3 Skrevet 31. oktober 2019 Skaff deg en hund. Da blir du nødt til å gå ut flere ganger om dagen, og du kommer i kontakt med folk fordi mange vil hilse på hunden og snakke med deg om den. Det er rart med det. Møter du på folk senere som du har snakket med på luftetur begynner å hilse og snakke med deg, selv når du møter dem uten hunden. Så hund er sosialt. ☺️ Anonymkode: 3dc41...2ae 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #4 Skrevet 31. oktober 2019 Hva med å skaffe deg en hund? Du kan komme inn i et hundemiljø der man først og fremst har hundene til felles, så blir man gradvis kjent etterhvert. Du er helt sikkert like bra som alle andre. Anonymkode: fd97d...529 1
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #6 Skrevet 3. november 2019 Prøv å lese litt om selvfølelse. Når du er trygg i deg selv, vil du trives i eget selskap ❤️ Anonymkode: a064d...24f 1
Gjest Den tredje Skrevet 3. november 2019 #7 Skrevet 3. november 2019 (endret) Jaha... Det der hørtes ut som noen stigmatiserende tanker du hadde om degselv. Men i følge bøker jeg har lest, kan en tvinge enselv til å være ensom i type 6-9 måneder så vil hjernen naturlig skape stemmer i hode en kan prate med. Det er en av hjernens beskyttelses teknikker mot det å gå i fra vettet. Fordi mennesker trenger som oftest en form av sosial interaksjon som oftest i en eller annen form. Men dette er ikke anbefalt for alle, som feks for mennesker som scorer høyt på extrovert i en form av slike personlighetstester. https://www.123test.com/personality-test/ Scorer en middels til høyt der og prøver å være ensom, kan det ofte være skadende overfor noe positivt for hjernen. Kan føre til værre sykdommer osv og resulterer ikke bare i stemmer i hodet en kan snakke med... Men anbefaler ikke slike ting med mindre en er spesiell interessert. Men da anbefaler jeg å lese opp på slike ting også, det er dokumentert hvordan effekten av slikt er, og en burde nok forberede seg på hvordan en har indredialoger med seg selv før en får slike stemmer i hode, sånn at en ikke går i fra vettet, fordi en kan få andre dominante stemmer i hode enn bare sin egen, og blir en kontrollert av andre stemmer som ikke er sin egen... Vel, det kan gi noen alvorlige personlighetsforstyrrelser... Er ikke alltid lett å vite hvor disse stemmene kommer ifra og deres natur... ^^ Men jo, jeg ville anbefalt å lære deg å ikke gjøre de tingene som gjør at du missliker deg selv, og kanskje få en hund... Det høres ut som mindre risiko sport... Missliker du degselv mindre, vil nok andre begynne å like deg mer også... Men da må også det at du liker degselv bedre være basert på sannhet og ikke løgn... Endret 3. november 2019 av Den tredje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå