xeyes Skrevet 4. september 2002 #1 Skrevet 4. september 2002 Jeg hadde engang en oppskrift på krydderkake med hvit melisglasur på toppen. Husker bare at det var 1 liter kefir i den.. Er det noen her som har en tror de har den oppskriften og vil gjerne dele den med meg? Eventuelt en annen god og saftig krydderkake oppskrift? -xeyes
Cinnamon Skrevet 5. september 2002 #2 Skrevet 5. september 2002 Prøv denne - den er kjempegod, lett å lage og holdbar i mange dager: 7,5 dl kefir 7,5 dl sukker 2 ts nellik 1 ts kanel 1 ts kardemomme 1 ts ingefær 1 ss natron 8-9 dl hvetemel 2-3 ss tyttebærsyltetøy 150 g smeltet smør Rør sukker ut i kefir og bland i det tørre. Bruk visp så unngår du klumper. Ha i smør til slutt og rør godt. Stekes i langpanne ved 180 grader i 50-60 min. Jeg bruker ikke melisglasur på denne, syns den er like god uten. Men det gjør du som du vil med. Går fint an å fryse også.
Grooo Skrevet 14. august 2005 #3 Skrevet 14. august 2005 Kaka til Cinnamon er bare helt sinnsykt god!
Cinnamon Skrevet 6. september 2005 #4 Skrevet 6. september 2005 Åååå, så du har prøvd den? Ja, den er god den. Jeg syns ofte den er bedre etter en tur i frysen, men den er kjempegod fersk og!
-Fisken- Skrevet 6. september 2005 #5 Skrevet 6. september 2005 Dette er min yndling: Kulturkake 8 dl kulturmelk 150 g smør 4 dl sukker 1 ts malt nellik 1 ss natron 1 ts kardemomme evnt. kanel 9 dl hvetemel Langpanne 30x40 cm. Smelt smøret og bland inn melk. Rør i resten av ingrediensene. Fordel røren i smurt langpanne og stek kaken ved 200 grader i 25-30 min. La den avkjøles i pannen. Tips: tilsett bær som blåbær, bringebær el.
Grooo Skrevet 6. september 2005 #6 Skrevet 6. september 2005 Har store planer om å bake en (eller to) av den kaka til Cinnamon i løpet av helga, for den er så grei å ha i passe biter i fryseren...
Gjest gjest1 Skrevet 6. september 2005 #7 Skrevet 6. september 2005 (endret) Hvor stor er en langpanne egentlig? Er det standardstørrelser på slike? De som følger med ovnen..? Endret 6. september 2005 av susanne
Grooo Skrevet 6. september 2005 #8 Skrevet 6. september 2005 Til kaka til Cinnamon brukte jeg en sånn "gullpanne" som er omlag 30*40 cm
Mona Skrevet 10. september 2005 #9 Skrevet 10. september 2005 Til kaka til Cinnamon brukte jeg en sånn "gullpanne" som er omlag 30*40 cm ← Jeg lagde i noe alla dette og den vokste ut av formen og rant ned i ovnen. Jeg ville brukt vanlig langpanne som følger ovnen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå