AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Hei! For litt siden fikk jeg en beskjed av min mor, som var vanskelig å høre.. Uansett, så var beskjeden: at min far ikke er min biologiske far, så derfor fikk jeg et forslag av mamma om å ta en farskapstest. Jeg er selvfølgelig nysgjerrig på hvem som er min ekte far, men han jeg kaller for pappa, kommer alltid til å være min pappa. Det er jo han jeg alltid har bodd hos, og det er han som har oppdratt meg. Jeg kjenner min biologiske pappa, og han er hyggelig - men jeg er redd for å såre han jeg faktisk kaller for pappa dersom jeg velger å ta farskapstest. Mamma fortalte meg at dersom jeg tok denne testen, så kunne det få konsekvenser ( med tanke på arv osv). Min biologiske far har sagt at han er med på å ta farskapstest, ( så da sier det kanskje seg selv hva som faktisk er sannheten..). Men jeg trenger virkelig råd i denne situasjonen, for jeg vet faktisk ikke hva jeg skal gjøre 😢 Anonymkode: 54a2a...1d9
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Hvem står som far i fødselsattesten din? Hvem ønsker han du kaller pappa at skal arve ham? Hva ønsker du selv? Kanskje du trenger å snakke med noen for å sortere tankene dine. Hør med fastlegen, hen vet sikkert hvor du kan henvende deg. Anonymkode: 3aa09...f80
Superfunky Skrevet 31. oktober 2019 #3 Skrevet 31. oktober 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem står som far i fødselsattesten din? Hvem ønsker han du kaller pappa at skal arve ham? Hva ønsker du selv? Kanskje du trenger å snakke med noen for å sortere tankene dine. Hør med fastlegen, hen vet sikkert hvor du kan henvende deg. Anonymkode: 3aa09...f80 Det er han jeg bor hos som står i fødselsattesten. Men jeg har ikke snakket med min pappa om dette, fordi jeg er redd for å såre følelsene hans - jeg vet ikke om han vet at jeg vet om denne situasjonen i det hele tatt. For å være ærlig så vet jeg faktisk ikke hva jeg vil. Jeg har fått tilbudet for litt siden om å ta testen, men da takket jeg nei.. Takk for svar! 😊
Apekatten Skrevet 31. oktober 2019 #4 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg har vært i en lignende situasjon selv. Jeg valgte å ta farskapstest for å få svar og ro i sjela. Jeg ville vite 100% hvem som var min far. Jeg tenkte ikke noe på arv da jeg tok testen, for meg betydde å få svar på alle spørsmålene mye mer enn en eventuell arv. Han du har bodd hos og blitt oppdratt av er faren din, uavhengig av hva svaret på testen blir. 1
snoren Skrevet 31. oktober 2019 #5 Skrevet 31. oktober 2019 Ta en farskapstest, så slipper du å lure 1
Superfunky Skrevet 31. oktober 2019 #6 Skrevet 31. oktober 2019 4 minutter siden, Apekatten skrev: Jeg har vært i en lignende situasjon selv. Jeg valgte å ta farskapstest for å få svar og ro i sjela. Jeg ville vite 100% hvem som var min far. Jeg tenkte ikke noe på arv da jeg tok testen, for meg betydde å få svar på alle spørsmålene mye mer enn en eventuell arv. Han du har bodd hos og blitt oppdratt av er faren din, uavhengig av hva svaret på testen blir. Så det fikk ingen konsekvenser?
Apekatten Skrevet 31. oktober 2019 #7 Skrevet 31. oktober 2019 Akkurat nå, Superfunky skrev: Så det fikk ingen konsekvenser? Nei, nå viste det seg at han som oppdro meg var min biologiske far allikevel. For oss ble det bare positive konsekvenser. Det vil ikke gi noen konsekvenser for deg mtp arv, med mindre dere gjør om i fødselsattesten. Tror jeg. 1
Superfunky Skrevet 31. oktober 2019 #8 Skrevet 31. oktober 2019 5 minutter siden, Apekatten skrev: Nei, nå viste det seg at han som oppdro meg var min biologiske far allikevel. For oss ble det bare positive konsekvenser. Det vil ikke gi noen konsekvenser for deg mtp arv, med mindre dere gjør om i fødselsattesten. Tror jeg. Det tror jeg ikke at jeg vil.. Aner ikke som eventuelt kan skje.. Det må sies at jeg er ganske ung, hvis det har noe å si ( 21 )
Apekatten Skrevet 1. november 2019 #9 Skrevet 1. november 2019 18 timer siden, Superfunky skrev: Det tror jeg ikke at jeg vil.. Aner ikke som eventuelt kan skje.. Det må sies at jeg er ganske ung, hvis det har noe å si ( 21 ) Jeg var 20 år da jeg tok farskapstest, da hadde jeg visst om dette i 2 år. Ta deg tid til å tenke, og gjerne snakk med noen. Du må gjøre det som føles best for deg.
Superfunky Skrevet 1. november 2019 #10 Skrevet 1. november 2019 2 timer siden, Apekatten skrev: Jeg var 20 år da jeg tok farskapstest, da hadde jeg visst om dette i 2 år. Ta deg tid til å tenke, og gjerne snakk med noen. Du må gjøre det som føles best for deg. Jeg har visst om det i noen år.. Men jeg tror jeg må lese litt om hva dette innebærer, og hva slags konsekvenser dette vil få utenom arv
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #11 Skrevet 1. november 2019 Det trenger ikke å få noen konsekvenser bortsett fra at du og dere alle da vet helt sikkert hvem som er far. Men, om han som har vært far for deg i alle år ikke vet noe om det så kan han ta det veldig tøft. Så forholdet kan få seg en liten knekk, men det går som regel fint å komme seg over. Jeg hadde tatt testen, både for å kunne gi ro med tanke på å vite helt sikkert hvem som er far, og også det at det er veldig greit å vite hvilke sykdommer som er i familien og dermed større risiko for at jeg får, eller da ikke får Anonymkode: 646bd...834
Superfunky Skrevet 1. november 2019 #12 Skrevet 1. november 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det trenger ikke å få noen konsekvenser bortsett fra at du og dere alle da vet helt sikkert hvem som er far. Men, om han som har vært far for deg i alle år ikke vet noe om det så kan han ta det veldig tøft. Så forholdet kan få seg en liten knekk, men det går som regel fint å komme seg over. Jeg hadde tatt testen, både for å kunne gi ro med tanke på å vite helt sikkert hvem som er far, og også det at det er veldig greit å vite hvilke sykdommer som er i familien og dermed større risiko for at jeg får, eller da ikke får Anonymkode: 646bd...834 Jeg vil ikke at mitt forhold til min far skal bli annerledes, så jeg tror heller jeg velger å ikke ta den. Det kan være at jeg ombestemmer meg om noen år, men han sine følelser er mer viktig for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå