AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Blitt veiledet uten å ha gitt uttrykk for at du trenger det? Har kun opplevd det med en ansatt og begynner å lure på om det er personligheten min som gjør at jeg blir en slags dørmatte for denne ansatte. Anonymkode: 723eb...f1a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Nei det har jeg heldigvis aldri opplevd. Sifra til styrer! Anonymkode: bce7e...d41 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #3 Skrevet 31. oktober 2019 Noen pedagoger kan være sånn, hadde det på min eldstes småbarnsavdeling. Men det var ikke noe vondt ment, jeg bare fant det litt unødvendig med alle "tipsene". Anonymkode: d4f96...73f 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #4 Skrevet 31. oktober 2019 Ja. Ped.lederen i ungens barnehage hadde samtale for å fortelle alt hun syns var galt med ungen og hvordan vi heller burde gjøre ting. Kjølig tone mellom oss nå, kan du si. Anonymkode: a0d5e...331 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #5 Skrevet 31. oktober 2019 Jeg er pedagogisk leder og mor til barn i barnehage. Hva mener du med ovenfra og ned holdning? Det høres ikke hyggelig ut slik du beskriver, men du skriver lite om hva det gjelder. Jeg har nok veiledet foreldre som ikke har spurt om det dersom jeg har sett at det har vert det beste for barnet. Dersom de drar ut avskjeden veldig feks og vi over tid har sett at barnet får en finere start med en rask avskjed. I hvilke situasjoner opplever du dette? I hente/bringe situasjon eller i foreldresamtaler? Anonymkode: 1980a...34f 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #6 Skrevet 31. oktober 2019 6 minutter siden, AnonymBruker said: Blitt veiledet uten å ha gitt uttrykk for at du trenger det? Har kun opplevd det med en ansatt og begynner å lure på om det er personligheten min som gjør at jeg blir en slags dørmatte for denne ansatte. Anonymkode: 723eb...f1a Ja, har opplevd det fra en ansatt på en annen avdeling som jeg ikke kjenner. Hun måtte absolutt avbryte meg akkurat da jeg holdt på å forklare hvorfor han måtte ha på klær til snart 2-åringen med: "Stakkars, han skjønner ikke det!". Da var jeg forbanna etterpå altså. Helt uavhengig av hvor mye sønnen min skjønte eller ikke skjønte, så avbryter man ikke og sier sånn foran barna. Anonymkode: 9155a...0b6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #7 Skrevet 31. oktober 2019 Noen kan være litt slik. Jeg er pedleder og har som mor til et barnahagebarn blitt «veiledet» av en ung, barnløs pedagog som tydeligvis trodde at vi ikke satt nok grenser hjemme, fordi 3 åringen vår trasset henne. Anonymkode: 6d50c...470 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #8 Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er pedagogisk leder og mor til barn i barnehage. Hva mener du med ovenfra og ned holdning? Det høres ikke hyggelig ut slik du beskriver, men du skriver lite om hva det gjelder. Jeg har nok veiledet foreldre som ikke har spurt om det dersom jeg har sett at det har vert det beste for barnet. Dersom de drar ut avskjeden veldig feks og vi over tid har sett at barnet får en finere start med en rask avskjed. I hvilke situasjoner opplever du dette? I hente/bringe situasjon eller i foreldresamtaler? Anonymkode: 1980a...34f Det er i hentesituasjonen. Har et barn som kan dra ut tiden i lek, så kan være litt vrient å få hen med på sekundet. Denne ansatte rådet til å gjøre klar sekken så barnet fikk litt ekstra tid til omstilling. Greit nok, men så sier den ansatte: «bare gå å gjør klar sekken». Opplever det meget ubehagelig å få kommando. Jeg fulgte nå ikke kommandoen, men fikk barnet med meg ut i garderoben rett ettetpå. Anonymkode: 723eb...f1a 1
absinthia Skrevet 31. oktober 2019 #9 Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er i hentesituasjonen. Har et barn som kan dra ut tiden i lek, så kan være litt vrient å få hen med på sekundet. Denne ansatte rådet til å gjøre klar sekken så barnet fikk litt ekstra tid til omstilling. Greit nok, men så sier den ansatte: «bare gå å gjør klar sekken». Opplever det meget ubehagelig å få kommando. Jeg fulgte nå ikke kommandoen, men fikk barnet med meg ut i garderoben rett ettetpå. Anonymkode: 723eb...f1a Det der kan godt være noe den ansatte sier for å støtte deg og er neppe ment som en direkte kommando. 10
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #10 Skrevet 31. oktober 2019 5 minutter siden, absinthia skrev: Det der kan godt være noe den ansatte sier for å støtte deg og er neppe ment som en direkte kommando. Skjønner, men det var måten den ansatte sa det på som jeg opplevde noe nedlatende, i tillegg til at jeg har opplevd at denne personen veileder meg i visse utfordrende hentesituasjoner (trass hos barnet). Har bare skjedd 3-4 ganger før, men det er fortsatt ubehaglig for meg. Jeg er en mor midt i 30-årene uten at alder skal ha for mye å si. Anonymkode: 723eb...f1a 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #11 Skrevet 31. oktober 2019 Åjada. Både i barnehage og hos kontaktlærer i første klasse. Pedleder kontaktet ppt, men etter ørten observasjoner konkluderte de med at barnehagen trengte flere voksne. Barnet var det slettes ikke noe galt med. Heldigvis var de andre som jobbet under denne pedlederen supre! I første klasse merker jeg veldig tydelig at kontaktlærer hadde fordommer mot meg som ung alenemor. Bedret seg heldigvis da barnet byttet skole i andre klasse og fikk ny lærer. Anonymkode: 006ad...95f
Alvario Skrevet 31. oktober 2019 #12 Skrevet 31. oktober 2019 Nei, aldri. En gang var det derimot en nyutdannet førskolelærer som kom med en uttalelse som egentlig bare viste hvor ung og uerfaren hun var. Tok dette selv opp med en annen ansatt etterpå slik at hun kunne veilede henne.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #13 Skrevet 31. oktober 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skjønner, men det var måten den ansatte sa det på som jeg opplevde noe nedlatende, i tillegg til at jeg har opplevd at denne personen veileder meg i visse utfordrende hentesituasjoner (trass hos barnet). Har bare skjedd 3-4 ganger før, men det er fortsatt ubehaglig for meg. Jeg er en mor midt i 30-årene uten at alder skal ha for mye å si. Anonymkode: 723eb...f1a Skulle ønske de som jobbet i vår barnehage ville gi tilbakemelding på hvordan få til henting enklere da jeg noen ganger nesten er på grinern for det er så mye styr, hvis de hadde noen gode tips da! Poenget mitt er vel at det er vanskelig å gi råd eller ikke gi råd når det kommer til barna våre. Det som blir sagt og det som oppfattes og alt som tolkes mellom disse to punktene. Det er ikke enkelt! Anonymkode: 8bb31...c93 1
Eplejuice123 Skrevet 1. november 2019 #14 Skrevet 1. november 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er i hentesituasjonen. Har et barn som kan dra ut tiden i lek, så kan være litt vrient å få hen med på sekundet. Denne ansatte rådet til å gjøre klar sekken så barnet fikk litt ekstra tid til omstilling. Greit nok, men så sier den ansatte: «bare gå å gjør klar sekken». Opplever det meget ubehagelig å få kommando. Jeg fulgte nå ikke kommandoen, men fikk barnet med meg ut i garderoben rett ettetpå. Anonymkode: 723eb...f1a Dette var nok ikke vondt ment! Føles d ubehagelig, si det til styrer. Ikke her inne liksom.. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #15 Skrevet 1. november 2019 Jeg tror som du sier at personligheten din har nok mye å si for hvordan du tolker andre. Altså at du tar ting kanskje i verste mening. Er flere situasjoner jeg potensielt kunne følt det slik, men så skjønner jeg at de vil bare det beste for barnet og kommer med forslag. Feks er endring i dagsoving. Kan såklart være at den ansatte retter på unødvendig mye, eller at det er en slags blanding. Anonymkode: 62543...aed 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #16 Skrevet 1. november 2019 Det hun sa virker for meg kun ment som hjelp, men såklart var jeg ikke der så jeg vet ikke hvordan det ble sagt og det har selvfølgelig mye å si for hvordan du oppfattet det. Når det er sagt så setter jeg pris på råd fra pedagogene i barnehagen og spør gjerne om råd om f.eks det er bedre å ta en kort avskjed enn en lang en for barnet når jeg leverer. Dette er ikke fordi jeg er usikker som mor eller at de vet mer og er bedre enn meg, men de vet jo hvordan barnet er i barnehagen etter jeg har dratt. Råd og hjelp har jeg ikke noe i mot for jeg og barnehagepersonellet har det samme målet og det er at mitt barn skal ha det best mulig. Så prøv å tenk etter om intensjonen til pedagogen ikke var å trykke deg som mor ned, men heller hjelpe barnet ditt til å takle slike overganger bedre. Anonymkode: 1fae2...495 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå