Gå til innhold

Puls og vekt...

Anbefalte innlegg

Gjest meya84
Skrevet

Er jo velkjent at man forbrenner mer når man trener å har høy puls..men, hva om man bare har høy puls uten å trene...

Prøve å forklare litt jeg vil frem til. Ifjor når jeg var syk på det verste (uuuuutmattelsessyndromet mitt) hadde jeg fryktelig høy puls. Hvilepulsen lå hele tiden rundt 80-90 (som er ganske ekstremt til meg å være siden jeg i utgangspunktet har lav puls, 45 i hvilepuls før jeg ble syk å trena)

I denne perioden var jeg også veldig tynn, veide vel en 5-6 kilo mindre enn jeg gjør nå.. Men , kan dette rett og slett forklares med at jeg gikk rundt med konstant høy puls?? at man forbrenner mer da, selv om jeg bare satt stille....

Driver å spekulerer litt på det der. Nå har pulsen sakte men sikkert stabilisert seg igjen (ca 65) å vekta mi har gått opp til normalen der jeg var før jeg ble syk...

Noen som har peiling på dette, eller er det kanskje en helt utenkelig teori?

Gjest meya84
Skrevet

hm...virker ikke som d var mange her inne som hadde peiling på dette :roll:

men jeg er ganske sikker på at det er noen her inne som i allefall vet noe om dette :-)

Derfor legger jeg det øverst, sånn at flere kan lese :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Kanskje høy puls var en del av sykdomsbildet? Jeg har det i hvertfall slik når jeg ikke er frisk, at hjertet banker kjempehardt for den minste anstrengelse. Jeg tror ikke det har noen sammenheng med vekt eller forbrenning på den måten du antyder.

Men jeg ville heller spurt en lege. Det er én ting å vite om sammenhengen mellom puls og forbrenning i friske, voksne individer, men noe helt annet når det faktisk er alvorlig virusinfeksjon inne i bildet.

Gjest meya84
Skrevet

Der kom d et svar ja, å jeg tippet det ville komme fra deg :-)

Jo, høy puls var (er) et symptom de fleste med sykdommen har eller delvis har i større eller mindre grad!

Vi er også flere som har opplevd det samme,la derfor inn et innlegg for å få noen synspunkter :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...