Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det står at arbeidsgiver ønsker at man har minimum bachelor, vil dette si at dem egentlig ønsker noen med master? Er det i det hele tatt vits å søke hvis man «kun» har en bachelor?🙄

Anonymkode: 81f94...922

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke problematiser så mye! Hvis det står minimum bachelor, så betyr det så klart at bachelor er nok for å søke. 

Anonymkode: 3017e...c8b

• Liker 6
Skrevet

Det krever vel ikke såå mye av deg å søke.

Anonymkode: 46d81...abf

Skrevet

Nei, det betyr vel at de ønsker noen som har fullført en bachelorgrad eller mer. Altså kun vgs eller et årsstudium holder ikke. 

Anonymkode: 904ac...b44

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er trist at samfunnet har blitt slik at man må ha master i alt snart for å kunne få en vettu jobb 😔

• Liker 2
Skrevet

Hva tenker du selv når det står minimum bachelor...?

Anonymkode: 96026...83c

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du selv når det står minimum bachelor...?

At det er minstekrav, men at ser heist at man har master😊

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er trist at samfunnet har blitt slik at man må ha master i alt snart for å kunne få en vettu jobb 😔

Det er bra synes jeg. Master betyr at du klarer å jobbe selvstendig og utfører arbeidet på en god måte.

Anonymkode: 1476a...67d

• Liker 1
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra synes jeg. Master betyr at du klarer å jobbe selvstendig og utfører arbeidet på en god måte.

Det klarer man da uten å ha master. Jeg har hatt jobber som man har kunnet utføre like godt bare med vgs, men hvor det var krav om minimum bachelorgrad. En person rett fra vgs kan fint klare å jobbe selvstendig og utføre arbeidet på en god måte. En master bør vise til kunnskapsnivået.

• Liker 1
Skrevet

Master betyr at man har klart å ta en master, i de fleste tilfeller verken mer eller mindre. En med toppkarakterer med bachelor vil ofte være bedre egnet enn en som så vidt har karret seg gjennom en master.

• Liker 1
Skrevet

Master er på ingen måte noen garanti for god arbeidskraft, på samme måte som at man fint kan utføre godt arbeid og jobbe selvstendig uten en master.

Skrevet

Minimum bachelor betyr IKKE det samme som helst master. Ønsker arbeidsgiver personer med master vil de skrive det i utlysningen. De trenger ikke være beskjedne når de lager stillingsannonser. 

Grunnen til at de skriver visse minstekrav er for å slippe å ta stilling til de søkerne man alltid får nå som NAV har stilt krav til at arbeidssøkere søker på et visst antall stillinger uten å stille krav til at søkerne skal være kvalifiserte eller stillingene relevante. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...