Gå til innhold

Har barnehagene foreldrenes personnummer lagret i et datasystem/ perm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de som ser yngre ut for alderen, blir f.eks. tatt for å være 27/28 år, men jeg er 36 år. Kan barnehagepersonalet finne ut hvor gammel jeg egentlig er? Spør bare av nysgjerrighet. 

Anonymkode: 36e70...c4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke. Det kan godt være fødselsdato står et sted. Men de har garantert ikke lagret personnummeret ditt. 

Anonymkode: 6eefc...203

Skrevet

Vet ikke, men gjør det noe om de vet hvor gammel du er??

• Liker 1
Skrevet

Det var da også noe å lure på. 

Anonymkode: 41ec9...078

• Liker 8
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en av de som ser yngre ut for alderen, blir f.eks. tatt for å være 27/28 år, men jeg er 36 år. Kan barnehagepersonalet finne ut hvor gammel jeg egentlig er? Spør bare av nysgjerrighet. 

Ja det er det første vi får vite om deg og det som vi er mest opptatte av er alder på foreldrene 

Anonymkode: d5dc1...f03

• Liker 7
Skrevet

Du har sannsynligvis oppgitt personnummer i forbindelse med barnehagesøknad, da du forplikter deg til å betale for tjenesten. Hvis du ikke oppga fullt nr så har det nok uansett blitt matchet opp mot folkeregisteret i det barnehageadministrative systemet. Med det er sannsynligvis bare styrer og forvaltningen i kommunen som har tilgang til de opplysningene. 

Anonymkode: 23d0b...266

• Liker 2
Skrevet

Ja, vi kan se fødselsdato i datasystemet i forbindelse med plassen. Dog ingenting vi pleier å se på i det hele tatt, ser ikke helt hvorfor man skal bry seg om alder 

Anonymkode: a993d...482

• Liker 3
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi kan se fødselsdato i datasystemet i forbindelse med plassen. Dog ingenting vi pleier å se på i det hele tatt, ser ikke helt hvorfor man skal bry seg om alder 

Anonymkode: a993d...482

Jeg tror poenget med denne tråden var at ts hadde behov for å fortelle at hun ser yngre ut enn hun er. Spørsmålet kunne fint blitt stilt uten den tilleggsinformasjonen. 😂

Anonymkode: 65dd0...880

• Liker 2
Gjest BangersBeans&Mash
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha

Skrevet

Jeg vet det hørtes dumt ut, men tenkte mer på om personalet tror jeg er en uerfaren person/ mor pga. alderen de tror jeg har. Men så er jeg 36 år og fikk andremann da jeg var 32. Vil jo gjerne bli tatt for å være eldre enn 30 år, helt ærlig. 

ts

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det hørtes dumt ut, men tenkte mer på om personalet tror jeg er en uerfaren person/ mor pga. alderen de tror jeg har. Men så er jeg 36 år og fikk andremann da jeg var 32. Vil jo gjerne bli tatt for å være eldre enn 30 år, helt ærlig. 

ts

Hvis du ser ut som om du er 27-28 ser du da uansett ikke spesielt ung ut i forhold til det å være mor. Jeg fikk selv første barnet da jeg var 21 og merket aldri at jeg ble sett på som ung og uerfaren selv om folk visste alderen min. 
Slike ting går på hvordan du fremstår som person og ikke en fødselsdato.

Anonymkode: 48204...81d

• Liker 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Da burde du jo først og fremst tenke på oppførselen din. Var kun 17 første gang jeg ble mor, og ble behandlet som alle andre mødre av barnehagen. Og roset for vel utført jobb, til tross for ung alder.

Anonymkode: 06ea4...537

• Liker 1
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hehe jeg forstår følelsen din. Jeg er 29,men må vise legg ofte når jeg kjøper Nesespray. Jeg er ganske lav, så det bidrar nok en del. Når alle de andre foreldrene og alle ansatte er mye høyere enn meg, så føler jeg meg automatisk ganske liten.. Og da blir jeg litt nervøs. Det er ikke noe gøy for å være ærlig, verste er jo at jeg er jo på samme alder med mange av dem.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

ts

Massevis av foreldre som ser (og er) yngre ut enn deg. 

Nei, de tror ikke at du er ung og uerfaren basert på utseendet ditt. 

Men det kan jo være at de begynner å legge merke til at du er veldig selvfokusert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...