AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Del Skrevet 31. oktober 2019 Har søkt på en jobb som jeg har veldig lyst på. Fikk vite at det var over 40 søkere, og har nå blitt innkalt til et 2 timers gruppeintervju. Jeg aner ikke hvor mange som er innkalt, eller hvordan dette fungerer da jeg aldri har vært på et slikt intervju før. Jobben er innen helsesektoren, er det noen her som har erfaring med hvordan de legger opp til et gruppeintervju? Jeg er en stille og innadvendt person, og fungerer dårlig med å snakke høyt foran mange andre. Samtidig har jeg virkelig lyst på denne jobben og vet ikke hvordan jeg skal forberede meg, verken med hva jeg skal si eller hva jeg kan forvente. Setter pris på erfaringer, tips og råd :-) Anonymkode: 604bf...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslemøy22 Skrevet 31. oktober 2019 #2 Del Skrevet 31. oktober 2019 Du blir gjerne plassert gruppevis og skal løse en case dere så skal presentere for resten. Underveis sitter arbeidsgiverne og noterer hvem du er i gruppa. Dessverre for introverte, resulterer dette i at den som naturlig tar styringen i gruppa også gjerne får jobben. På gruppeintervjuet jeg deltok på, visste vi alle hvem som kom til å få jobben underveis. Rett fikk vi, men vet vedkommende har slitt i jobben i ettertid. Men optimal intervjusetting for de som er dominerende, utadvendte, og gode til å bullshitte. 😉 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #3 Del Skrevet 31. oktober 2019 Jeg deltok på grupperintervju med 7 andre. Vi fikk case hvor vi skulle presentere en av de andre intervjudeltakerne for gruppa+intervjuerne. Deretter fikk vi ulike spørsmål/case som vi skulle diskutere litt i fellesskap. De ansatte en veldig utadvendt (meg) og en veldig innadvendt. Begge gjorde en god figur på intervjuet. Begge har gjort det godt i jobben i ettertid. Innadvendte må selvfølgelig også si noe fornuftig, men du trenger ikke rope høyest eller svare fortest. Det er viktig å ha øyekontakt med de som intervjuer deg og vise interesse når du har noe å si ved å ha øyekontakt og gi et signal med hånden når du ønsker at det skal bli din tur. Et gruppeintervju i en ordentlig bedrift tar hensyn til at folk er forskjellige. Anonymkode: 93350...77a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #4 Del Skrevet 31. oktober 2019 Ja, har hørt at det er vanlig med caser som skal løses gruppevis, men denne jobben er jo innen helse og er derfor usikker på om det blir lagt opp til case. Anonymkode: 604bf...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #5 Del Skrevet 1. november 2019 Gruppeintervju innen helse?? I all verden. Trodde denslags var forbeholdt butikk og salg. Kan jeg spørre hvilken type stilling dette er? Anonymkode: 2a034...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #6 Del Skrevet 1. november 2019 Jeg hadde ikke gått på det intervjuet. Synes det i de fleste tilfeller er useriøst å innkalle til gruppeinternju. For salgsjobb er det kanskje greit. Anonymkode: d44a6...e65 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2019 #7 Del Skrevet 1. november 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde ikke gått på det intervjuet. Synes det i de fleste tilfeller er useriøst å innkalle til gruppeinternju. For salgsjobb er det kanskje greit. Anonymkode: d44a6...e65 Synes det er høyst riktig innen helse. Her samarbeider vi med MANGE ulike profesjoner. Så det å se man kan samarbeide med ulike typer mennesker er viktig Anonymkode: 4351e...fb1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ByeByeLove Skrevet 1. november 2019 #8 Del Skrevet 1. november 2019 Det er et gangbang-intervju, der noen intervjuer mange, mens andre bare intervjuer hverandre, og bytter når det (ikke) passer. Noen liker å bare se på. Andre intervjuer seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2019 #9 Del Skrevet 3. november 2019 Jeg nekter å gå på gruppeintervju. Søkte en gang på en stilling hvor jeg var overkvalifisert, de hadde virkelig vært heldige om de hadde fått meg, men jeg ringte og sa at jeg ikke går på gruppeintervju da jeg mener det er nedverdigende. I etterkant er jeg veldig glad for at jeg tok den beslutningen, og de fikk en ufaglært stede for en med videreutdanning. Jeg jobber i helsevesenet og er introvert. Vi jobber tverrfaglig og samarbeider med mange ulike profesjoner. Det har ingenting med gruppeintervju å gjøre. De som briljerer i et gruppeintervju fordi de er utadvendte og liker å ta styring trenger slettes ikke være bedre enn en introvert som, nok helst, ville gjemt seg under bordet på et gruppeintervju. Jeg fungerer f.eks utmerket på møter men flere deltagere, og kan gjerne lede møtet, men å "leke" case på gruppeintervju er uaktuelt. Mener det er respektløst overfor søkerne. Anonymkode: db4a9...4a8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #10 Del Skrevet 6. november 2019 TS her. Jeg har takket ja til å gå på gruppeintervjuet fordi dette er en jobb jeg virkelig ønsker. Likevel gruer jeg meg veldig da jeg ikke aner hva som venter meg. Har også lite erfaring og føler meg muligens litt underkvalifisert da det antageligvis kommer noen eldre damer på 50 + som sikkert har jobbet 30 år innen helsesektoren med alt mulig. Er vel for sent å trekke seg dagen i forveien?😂 Anonymkode: 604bf...469 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2019 #11 Del Skrevet 6. november 2019 Uten at jeg kan bidra, så mener jeg gruppeintervju er det mest meningsløse som finnes. Det er heller en plukk oppråtten arbeidsgiver som tar en snarvei. Jeg ville aldri tillatt å delta på noe slikt. Det sier seg selv at den som er mest utadvendt, og som smisker høyest, vinner. Anonymkode: 52e3a...53e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 6. november 2019 #12 Del Skrevet 6. november 2019 Har kun erfaring fra gruppeintervju da jeg søkte jobb på Tusenfryd som 16-åring. Måtte løse en case og synge en sang foran den andre😅 men de velger vel ikke hvem som får jobben ut i fra gruppeintervjuet. De de ser på som aktuelle kandidater blir vell med videre til et dybdeintervju. Masse lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå