Gå til innhold

Han sparker av seg dyna

Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Endelig er nettene til å holde ut! Det er deilig med fint vær, men jeg var grundig lei de klamme nettene.

Men veslegutt (4 mnd.) sparker av seg alt som heter dyner og tepper og blir kald om natta. Jeg kler på ham, men hendene er av og til iskalde!

Riktignok er det ikke så mange timene han ligger aleine før han kommer opp i senga mi, men jeg vil jo helst at han skal venne seg til å ligge i egen seng med dyna godt rundt seg.

har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ER han 4 mnd og kommer opp i senga di??? Om du vil han skal venne seg av med det må du jo la være med å legge han i senga di da!

Så til spørsmålet: Barn pleier å sparke av seg. Kjenn bak i nakken hans om han er kald der, er han det så får du heller ta på han en pysj. Er han det ikke, ja så er han vel varm da siden han sparker av seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Ja, han ER 4 mnd., og en ganske stor gutt, så han trenger pupp i løpet av natta. Det fungerer fint for oss at han kommer opp i senga og ligger hos meg, da sovner vi greit begge to.

Tror ikke en 4 mnd. gammel baby tenker at "jeg er varm nå, så da må jeg ha dyna over meg". Han spreller uansett. Kanskje jeg skal finne fram Voksiposen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer sparker dyna av seg uansett om de er varme eller kalde. Og en 4 mnd gammel baby er da ikke for gammel til å komme opp i senga til mamma eller pappa? Jeg har en 10 mnd gammel datter, som havnet i senga vår om natten fram til hun var 8 mnd. Nå sover hun i sin egen seng om natten (hun må opp en eller to ganger for pupp, men legges tilbake i sprinkelsenga), uten problemer.

Men tilbake til problemet ditt LoisLane: har du prøvd dyneklyper? Det er noen klyper som man fester i dynekanten, og som har ringer i den andre enden som skal festes rundt sprinklene. Da ligger dyne på samme plass hele natten. Eller du kan investere i en ullpysj - de skal visstnok holde barnet godt og varmt hele natten, selv om de sparker av seg dyna.

Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min er 1 1/2 nå og har sparket av seg dyna siden han var bare neoen måneder. Jeg løste problemet ved å kjøpe en nattpose/nattkjole på barnesikringen. Litt usikker på hva den heter. Kjøpte den i den hensikt at han ikke skulle snu seg over på magen, da det er hemper på siden av posen for å feste i sengen. Bruker ikke lenger disse hempene, men posen er kjempegrei da jeg slipper å bekymre meg for om han blir kald om nettene. Posen er stor og romslig, dekker ikke armene og har glidelås bak.

Selges helt sikkert i butikker hvor barneutstyr selges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...