AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #1 Skrevet 31. oktober 2019 Noen som har tilbakevendene utslett som har blitt testet for mastcellesykdommer? Og er det vanskelig å få stilt diagnosen??? hvordan var behandlingen utenom allergitabletter? Føles som jeg er kronisk allergisk, hele tida... Anonymkode: be865...cd6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #2 Skrevet 31. oktober 2019 Følger tråden. Spurte om det samme her inne for en stund siden, men fikk ingen svar. Ettersom det sjeldent blir diagnostisert er det nok ikke så lett å komme i kontakt med andre med erfaring, men diagnostisering og behandling kan du lese en del om på sidene til mastocytoseforeningen: http://www.mastocytose.no/ og senter for sjeldne diagnoser: https://sjeldnediagnoser.no/. Nå har jeg ikke blitt utredet for dette selv heller, så har ikke noe personlig erfaring dele om det dessverre. Anonymkode: 218ae...d63 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #3 Skrevet 31. oktober 2019 kan du skrive litt mer om tilstanden; hvilke andre symptom/plager? selv har jeg trolig for mye mastceller, noe som har gitt diffuse plager(som kronisk problem med slimhinner), og antibiotika forverret. hadde et bra år på atarax(antihistaminer), men har ingen effekt i dag. hvordan blir man egentlig testet for «overproduksjon av mastceller»? Anonymkode: ec385...98b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #4 Skrevet 31. oktober 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Følger tråden. Spurte om det samme her inne for en stund siden, men fikk ingen svar. Ettersom det sjeldent blir diagnostisert er det nok ikke så lett å komme i kontakt med andre med erfaring, men diagnostisering og behandling kan du lese en del om på sidene til mastocytoseforeningen: http://www.mastocytose.no/ og senter for sjeldne diagnoser: https://sjeldnediagnoser.no/. Nå har jeg ikke blitt utredet for dette selv heller, så har ikke noe personlig erfaring dele om det dessverre. Anonymkode: 218ae...d63 Hei, hva var tråden du opprettet? Sliter du med symptomer som kan ligne på dette? Anonymkode: be865...cd6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #5 Skrevet 31. oktober 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: kan du skrive litt mer om tilstanden; hvilke andre symptom/plager? selv har jeg trolig for mye mastceller, noe som har gitt diffuse plager(som kronisk problem med slimhinner), og antibiotika forverret. hadde et bra år på atarax(antihistaminer), men har ingen effekt i dag. hvordan blir man egentlig testet for «overproduksjon av mastceller»? Anonymkode: ec385...98b For meg er det bare utslett som kommer i hytt og pine, ofte rødflammede og hevet. Og pusteproblemer når det skjer. Jeg tar antihistaminer men det hjelper ikke så mye lenger for meg heller. Tror kanskje kroppen tilvenner seg antihistaminer slik at effekten forsvinner? De kan ta en blodprøve ''tryptase''. Men jeg tror diagnosen stilles ved benmargsbiopsi for å sjekke mastceller... (jeg er ikke lege så er ikke 100% sikker hvordan alle stiller diagnosen) Anonymkode: be865...cd6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2019 #6 Skrevet 31. oktober 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, hva var tråden du opprettet? Sliter du med symptomer som kan ligne på dette? Anonymkode: be865...cd6 Her er tråden jeg opprettet. Som jeg har skrevet der så kom diagnosen opp når jeg googlet, før det ante jeg ikke at dette eksisterte en gang. Har dermografisme og ellers smerter i skjelett osv. Anonymkode: 218ae...d63
AnonymBruker Skrevet 2. november 2019 #7 Skrevet 2. november 2019 Takk, skal lese tråden. Pga kroniske utslett så føler jeg at jeg reagerer på alt. Kan ikke bruke noe med parfyme etc. Er så slitsomt. Til og med parfymefri produkter kan planter som jeg får utslett av... blir frustrert. Samme gjelder mat. Spiser noe helt fint en dag, også neste dag reagerer jeg. Er dette virkelig bare mastceller? Anonymkode: be865...cd6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå