Gå til innhold

Kan alle assistenter i bhg og skole kalle seg pedagogisk medarbeider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller er den tittelen forbeholdt de med fagbrev?

Anonymkode: 588ff...08a

Skrevet

De med fagbrev er barne- og ungdomsarbeidere. Jeg har sett pedagogisk medarbeider brukt om ufaglærte, men om det er «riktig» tør jeg ikke si.

Anonymkode: 1493a...bbe

Skrevet

Jeg syntes de kan de. Assistentene på min avdeling jobber ikke som noens "assistenter", de jobber pedagogisk på lik linje med meg (som er pedagog).

Anonymkode: 2e155...dfc

• Liker 3
Skrevet

Syns det høres helt rimelig ut

Anonymkode: 397d8...dec

Skrevet

Det er ikke en beskytta tittel, og slik jeg tolker det så betyr det at man jobber med pedagogikk i hverdagen. Og enhver barnehageassistent og assistent på skole med litt respekt for jobben sin, bruker pedagogikk hver dag. Så ja.

Anonymkode: cdea1...acd

Skrevet

Stillingstittel til en assistent i barnehage er pedagogisk medarbeider ja :) 

de med fagbrev er gjerne 'barne og ungdomsarbeider'

Skrevet

Nei! Forsøk på inflasjon i stillingsbetydelig. Syntes pedagogisk leder er drøyt nok. Førskolelærer kalte vi det før. 

Anonymkode: 943e8...86a

Skrevet

Mitt inntrykk er at "pedagogisk medarbeider" brukes om ufaglærte, spesielt i enkelte private barnehager.

Hos oss har vi assistenter, fagarbeidere og ped.ledere. Barnehagelærer er hva de utdannet seg til, men tittelen på jobb er ped.leder. Med tittel som barnehagelærer/førskolelærer så har man mindre ansvar og færre tillegg enn en pedagogisk leder, som har leder i tittelen sin.

Anonymkode: ba0bd...9e6

Skrevet

På barna mine sin skole står alle medarbeidere,  også de jeg trodde var assistent/fagarbeider, oppført med undervisningsstilling på hjemmesiden

Anonymkode: 1df0c...deb

Skrevet

De kan vel kalle seg hva de vil, men hva de faktisk er, ja, det er ufaglærte barnehagetanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...